Teknologisk Institut har fået 17 procent flere ansøgere med Specialopsætning



Siden Teknologisk Institut fik Specialopsætning på alle deres Profilannoncer på Jobindex, har virksomheden oplevet en fremgang i antallet af både ansøgninger og annoncevisninger.

Helene Bonne
Senior tekstforfatter, Jobindex


Martin Sluth

Siden Teknologisk Institut fik Specialopsætning – det vil sige grafik og foto - på deres Profilannoncer på Jobindex, har de set en forbedring i antallet af både annoncevisninger og ansøgninger. Teknologisk Institut er en selvejende institution, der udvikler, anvender og formidler ny forskning og teknologi til det danske erhvervsliv og som i dag beskæftiger cirka 1100 medarbejdere.

Martin Sluth er HR-konsulent i Personale og Udvikling i Teknologisk Institut, og han kan tydeligt følge fremgangen i virksomhedens KPI’er.

”Når jeg kigger på vores synlighed og sammenligner med tal fra samme periode sidste år, så er vores visninger steget med 7 procent. Men antallet af kandidater, der ansøger, er faktisk steget med 17,7 procent. Det er helt sikkert, at vi har set en øget trafik i forhold til vores annoncer hos Jobindex,” siger Martin.

Teknologisk Institut håndterer deres Specialopsætninger sådan, at de har 9 forskellige templates, der kan kombineres med 8 forskellige forsidebilleder til den samme video, som fortæller, hvordan det er at være ansat på Teknologisk Institut. For hver Profilannonce udvælges den template og det videoforsidebillede, der fungerer bedst til jobindholdet, idet det er vigtigt, at der er sammenhæng mellem billeder og ord.

En nødvendighed for at skære igennem

Martin Sluth er ansvarlig for Teknologisk Instituts rekrutteringer og har været i organisationen i godt 5 år. Han oplever, at Specialopsætning er en stor fordel, når Teknologisk Institut skal skære igennem et konkurrencepræget mediebillede og have det bedste udgangspunkt for at tiltrække flere og bedre kandidater.

Martin fortæller, at det for Teknologisk Institut er vigtigt at give et spændende indtryk af virksomheden, så de kan tiltrække de ønskede kandidater. Derfor valgte Teknologisk Institut at udbygge deres normale annonce med Specialopsætning hos Jobindex.

”De tider, hvor man tænkte tiltrækning eller rekruttering som en selvstændig disciplin og ikke en brandingdisciplin, de er forbi. Qua at det er en brandingdisciplin, skal vi være langt mere aktive for at få budskabet over rampen. Og når man kigger på, hvor mange millioner af indtryk vi bliver påvirket af hver dag, så er det at inkorporere billeder og videoer i vores jobannoncer en nødvendighed, for at skære igennem,” siger Martin.

Hvad er en Specialopsætning?

Specialopsætning er en grafik løsning, som ofte består af en frise af fotos, der sætter fokus på jobbet, din virksomhed eller dine produkter. Løsningen kan også bestå af fx et logo eller linke til en video ved at vise et billede med en play-knap.

En Specialopsætning kan tilkøbes en Profilannonce eller Profilannonce med CV-match. Prisen er 1.000 kr. ekskl. moms.

Læs mere om Specialopsætning her

Alle virksomheder bør tænke i branding

Martin er overbevist om, at det er vigtigt at vise, hvem man er som virksomhed samt at få virksomhedens historie frem. Det kan man blandt andet udtrykke med fotos eller videoer i jobannoncen. Selv om Martin kommer fra en stor virksomhed, mener han, at Specialopsætningerne også vil fungere for små, ukendte eller opstartsvirksomheder, og at netop mindre virksomheder kan få ekstra meget ud af vise, hvem de er med en Specialopsætning.

Og han afslutter med en opfordring:

”Det har skabt værdi for os, og jeg vil anbefale andre at få Specialopsætning. Det har været en god beslutning for os.”

Publiceret 2017-09-01


Seneste artikler

Berøringsangst? Tag dialogen i forhold til kritiske kommentarer på evalueringerne
Hvis du får en kritisk kommentar, behøver du ikke være bange. Se 3 virksomheder, der har rakt ud og besvaret kommentaren – med et vindende resultat, hvis man spørger kommunikationseksperten Henrik Byager.
Indrykket 1. oktober på Virksomheder
kvindelig leder
Ny bog: Du er en god leder, hvis du gør dine medarbejdere glade
Alt for mange topledere har glemt, at enhver virksomheds vigtigste ressource er dens medarbejdere. Det siger bestsellerforfatteren Rasmus Hougaard i sin nye bog The Mind of the Leader. Han kalder på ledere, der oprigtigt søger at gøre deres medarbejdere glade.
Indrykket 27. august på Virksomheder
Schneider-Electric
Life is on – når Jobindex tænder for kandidatstrømmen til Schneider Electric
Et stift, globalt dækkende rekrutteringssystem gjorde det svært for Schneider-Electric at udtrykke sin grafiske identitet, så kandidaterne med det samme møder brandet. Med Jobindex kan det lade sig gøre – og desuden har annoncerne hos Jobindex forkortet time to hire.
Indrykket 1. august på Virksomheder
8 tips: Sådan skriver du jobannoncen til Generation Y
Inden for en overskuelig fremtid kommer du til at skulle ansætte en yngre, en nyuddannet, en elev – en generation Y’er, altså en person, der er født efter 1990. Måden, de går til jobannoncen på, er betydeligt anderledes end ældre generationer. Læs disse 8 tips til jobannoncen, så du kan tiltrække de bedste af de unge.
Indrykket 1. juni på Virksomheder
Employer-branding
”Vi er lige nu dér med employer branding, hvor vi sikkert laver fodfejl. Og så lærer vi af dem.”
Ordene kommer fra Lars Ekman Jørgensen, HR-konsulent hos Jysk Fynske Medier – Danmarks næststørste mediekoncern med omkring 1.600 medarbejdere. I en snak med ham kom vi blandt andet ind på realiteten efter flere fusioner, forkromede strategier, ærlighed og evalueringer fra tidligere medarbejdere.
Indrykket 1. maj på Virksomheder
Annonce:
Cookies på Jobindex

Vi bruger cookies til statistik og til at gøre hjemmesiden mere brugervenlig. Der sættes cookies fra Jobindex og fra vores samarbejdspartnere. Klikker du videre på siden, accepterer du, at der sættes cookies til disse formål. Læs mere her om vores brug af cookies, herunder hvordan du fravælger brugen af cookies.