Nye tal peger på, at det ikke længere er en dum idé at slå en jobannonce op i sommerferien. For kandidaterne ser den – på deres mobiltelefon eller iPad. Det store dyk i brugere, vi tidligere så i juli måned er nemlig ikke længere så stort.
Mobiltelefon og tablet vinder – også i ferien
Det skyldes, at brugerne i højere grad bruger de mobile platforme til jobsøgning. Faktisk er mere end 50 % af Jobindex’ trafik nu fra mobiltelefoner og tablets. Det kan derfor godt betale sig at lægge en jobannonce op i ferien, selv om der tidligere var branchefolk, der mente noget andet. Vores tal viser nemlig, at brugere søger efter job på farten og i ferien.
2014 | 2015 | |
---|---|---|
Desktop | 56,1 % | 49,5 % |
Smartphone | 26,8 % | 34,8 % |
Tablet | 17 % | 15,6 % |
Dato interval 30. april-1. maj
Tænk i responsivt design
For de danske virksomheder betyder det, at man skal til at tænke responsivt design ind i jobannoncer og markedsføringen af sin virksomhed generelt. Responsivt betyder, at designet tilpasser sig brugerfladen, så det ser pænt og brugervenligt ud, uanset om man sidder ved en pc med en stor skærm eller med sin smartphone i hånden.
