Employer brandingJobannoncenRekruttering

Employer branding næsten gratis

Er din virksomhed ikke blandt Danmarks mest kendte arbejdspladser? Og har du ikke et flashy karrieresite? Der er ingen grund til panik.

Og du behøver heller ikke hyre et dyrt konsulenthus til at lave store, forkromede kampagner.

Du sidder nemlig med et værktøj, som er næsten gratis: jobannoncen.

Employer branding – hvad er det nu lige, det er?

Lad os slå det fast med det samme: Vi snakker altså ikke den type branding, der skal få jeres kunder til at købe jeres produkt. Det her stykke branding er faktisk slet ikke tiltænkt jeres kunder.

Employer branding handler om jer som arbejdsplads – det handler om at fortælle potentielle nye kolleger, hvorfor de skal med på holdet.

”Husk, at jobannoncen når ud til rigtig mange – også dem, der ikke leder efter et job lige nu, og dem, der ikke lige matcher i denne omgang”

Lad jobannoncen gøre arbejdet

Tænk over det. Jobannoncen er måske det allerførste indtryk jeres kandidater får af jer som virksomhed. Hvorfor ikke bruge kræfter på at gøre det til et godt et af slagsen? Måske et indtryk, der sætter sig fast i bevidstheden, så kandidaterne også holder øje med drømmejobbet hos jer i fremtiden?

Husk, at jobannoncen når ud til rigtig mange – også dem, der ikke leder efter et job lige nu, og dem, der ikke lige matcher i denne omgang. Så grib chancen, og gør jer selv interessante.

Vil du være en del af en dynamisk virksomhed i vækst?

Kender du den start på en annonce? Glem den. For det skriver stort set alle.

Det handler om at skille sig ud. Og tør du lægge det gængse annoncesprog om dynamiske virksomheder i vækst på hylden, kan du få skrevet en rigtig god, fortællende og personlig annonce, som giver kandidaterne et ægte indblik i din virksomhed og dens kultur.

Fyld annoncen med employer branding

Der er mange måder at snige employer branding ind i en jobannonce på. Afhængig af de ressourcer du har til rådighed, kan du peppe annoncen op med:

Hvad koster det?

Tja, det koster din tid og noget samarbejde med kolleger, hvis du skal indsamle materiale. Desuden kan det koste lidt at poste annoncen på eksterne kanaler, fx Jobindex eller andre jobsites. Men du har skippet de dyre kampagner med lang leveringstid.

Og ved at bruge annoncen til at kæde din virksomheds værdier og kultur sammen med et konkret job vækker du i den grad din virksomhed til live hos den enkelte kandidat på en motiverende og personlig måde.

Brug for hjælp?

Så smid os en mail på bureauetsblog@jobindex.dk. Vi står klar til at hjælpe dig.

bureauet bag bloggen

Hos bureauet i Jobindex arbejder vi i krydsfeltet mellem employer branding, rekruttering og kommunikation.

Vi består af tekstforfattere, digitale designere, fotografer og projektledere, der rådgiver, underviser og laver content for Danmarks største og mindste virksomheder.

Om bloggen

På bureauets blog får du tips og tricks til, hvordan du fanger de rette kandidater og profilerer din virksomhed gennem velskrevne tekster og visuelle værktøjer.