Tekstforfatterens 5 råd til Virksomhedsprofilen

1: Sæt spot på karriereveje og tydeliggør, hvilken slags medarbejdere, der arbejder hos jer

Måske ved potentielle ansøgere slet ikke, hvilken slags job I typisk rekrutterer til. Derfor kan det være, at de slet ikke har bemærket din virksomhed som en mulig arbejdsgiver.

2: Brug citater og billeder – og skil dig ud!

Virksomhedsprofilen er et godt sted at vise potentielle ansøgere, hvordan I er som arbejdsplads. De vil gerne vide, hvordan kulturen, det sociale miljø og udviklingsmulighederne er i virksomheden, når de søger nyt job. Og en rigtig god måde at gøre det på er ved at lade jeres egne medarbejdere sætte ord på, hvorfor de arbejder hos jer og vise billeder af jeres og jeres virksomhed.

3: Fokusér på det visuelle

Har I en god video, der viser, hvordan man arbejder hos jer? Det behøver ikke være en topprofessionel video – det kan sagtens være filmet med en telefon. Det skal dog ikke være en produktvideo. Måske har I en medarbejder, der kan fortælle, hvordan det er at møde på arbejde hos lige præcis jer. Alternativt kan I vise flotte billeder fra jeres arbejdsplads, af fx kantinen, bygningerne udefra eller gerne billeder af rigtige medarbejdere. Brug billeder fra jeres egen arbejdsplads.

4: Kommunikér direkte med dine følgere

Vidste du, at din virksomhedsprofil har følgere? Her har du faktisk mulighed for at kommunikere direkte med de mennesker, der har truffet et bevidst valg om at følge lige præcis din virksomhed. Du kan fx skrive direkte til følgere, når I har et ledigt job, så de ved det først.

5: Præsentér din virksomhed der, hvor ansøgerne befinder sig – og er åbne for påvirkning

Når kandidater leder efter job, er de først og fremmest interesseret i jobindholdet. Når den interesse så er skabt, er det også vigtigt for dem at vide noget om virksomheden. Her kan Virksomhedsprofilen give et nemt og hurtigt overblik. Det er en reklamesøjle, hvor du kan kommunikere det mest relevante direkte med jeres målgruppe, så de får lyst til at søge en stilling i din virksomhed – nu eller på et senere tidspunkt. Jo bedre indhold, des skarpere vil I stå i kandidaternes hukommelse.