Inspiration til at øge dit employer brand
Jo bedre en kandidat kender og forstår virksomheden – og ikke mindst arbejdspladsen – desto mere motiveret er kandidaten for at lægge billet ind. Virksomheder, der ikke laver skræddersyet materiale til employer branding-kanaler, taber langt hurtigere kandidatkampen end for bare 5-10 år siden.
Vores undersøgelse i kandidatmarkedet fra juni 2020 viser tydeligt, at virkemidlerne gør en stor forskel. Kandidaterne lægger mærke til, reagerer på, relaterer til og husker især de virksomheder og jobannoncer, som har tilknyttede employer branding-elementer. Markedsføringen af job og virksomhed over for kandidaterne har en så væsentlig betydning, at du ikke bør undvære den.
Jobannoncer med grafik, video og billeder virker bedre end dem uden
Troværdigheden stiger signifikant
Forståelsen for kulturen og det sociale miljø stiger signifikant
Udformningen taler til langt flere kandidater
Forståelsen for forretningsområdet stiger signifikant
Find inspiration til at komme i gang eller videre med virksomhedens employer branding-strategi i vores artikler her.