Ansøgning
Gør din skarpe ansøgning ekstra værdifuld

Tag din ansøgning fra god til fremragende.

1. Læg overbevisende fra start

Ved du for eksempel, at pågældende virksomhed har brug for en erfaren projektleder med indsigt i specifik branche, men at virksomheden også gør en dyd ud af både det sociale og det konkrete samarbejde og sparring på kryds og tværs af afdelinger i det daglige, kan du med fordel sætte tonen stilsikkert og rammende helt fra start. Skåret ind til benet med fuld power og hurtigt overblik.

Eksempel: "Vilje, dyb shippingindsigt og målrettede processer gør mig til en projektleder i særklasse. Respekt for andre, glimt i øjet og masser af team spirit gør mig til en prisværdig kollega."

2. Vis modet og gå 120% efter guldet

Virksomheder er på udkig efter handlekraftige personer med visioner på posterne. Bruger du derfor plads på at integrere et løsningsforslag til optimering til dem allerede i ansøgningen, vil de med det samme mærke dig og dét ekstra, som du bringer til bordet.

Det er modigt, for du har sjældent kendskab til ALLE aspekter i virksomhedens hverdag, og måske du bruger denne model og ikke bliver kaldt til samtale de første 5 steder, du søger – men hos den 6. virksomhed, stryger du måske direkte til samtalen, fordi du har ramt fuldstændig plet! Og sikkert også har placeret dig selv helt i toppen af dem, der er kaldt til samtale i det hele taget.

Husk

Der vil altid være ukendte faktorer for dig omkring virksomheden, så husk at ridse præmissen for dit forslag op, inden du bliver for konkret.

Uanset om du søger en stilling som projektleder, PR ansvarlig, controller, afdelingsleder, butikschef eller hvad det end kunne være, vil du som oftest kunne dykke ned i hverdagens udfordringer – eller måske endda helt ned i bestemte opgaver hos virksomheden – hvor du vil kunne give dit professionelle bud på optimering eller blot din værdiskabende måde at arbejde på.

Brug dog kun denne model, hvis du føler dig sikker på dit indhold.

3. Få en du kender – på lederniveau – til at læse igennem

Brug dit netværk på ekspertniveau. Find en du selv kender, eller en du kender, som kender én, der vil hjælpe dig med at læse igennem – og også gerne vurdere din prioritering. Vedkommende du får til at læse igennem skal selv have god erfaring på lederniveau, og hvis han/hun også har indsigt i din branche er det selvfølgelig at foretrække. Indholdet er du garanteret helt skarp på, men ofte kan øjne udefra optimere den sidste skarphed mht. prioritering.