Vi leder efter engagerede kolleger, der brænder for at skabe trygge og udviklende rammer for børn og unge med betydelig og varigt nedsat funktionsevne. Hos os bliver du en del af et hus i vækst hvor faglighed, samarbejde og arbejdsglæde går hånd i hånd.

Nymarkshuset er en afdeling med høj trivsel, stærkt fagligt samarbejde og engagerede medarbejdere.
Vi står nu over for en spændende forandring, hvor vores aflastningsenhed bliver omorganiseret og udvidet, så den fremover både rummer botilbud og aflastning.

Vi søger
To pædagoger til opstart 1. januar 2026
- Primært dag- og aftenvagter i hverdagene (typisk 14.00–23.00, men også 9-21 og 13-23)
- I weekenderne forekommer også dagvagter (07.00–14.30 og 09.00–19.00) enten hver 2. eller 3. weekend
- Vagter af 8, 10 og 12 timer
Stor fleksibilitet og indflydelse på egen vagtplan. Vi lægger vægt på, at arbejdsliv og privatliv kan hænge sammen.

En vågen nattevagt til opstart 1. januar 2026
- Arbejdstid 22.45–07.30 i ulige uger (inkl. weekender)
- 6–7 vagter i træk, efterfulgt af 6–7 dages fri
En mere fastlagt og stabil vagtplan, som giver ro og forudsigelighed.

Formålsbeskrivelse for det pædagogiske arbejde
Formålet med indsatsen i Nymarkshuset er at skabe et trygt og meningsfuldt aflastningsophold for vores børn og unge, samtidig med vi giver deres familier et nødvendigt pusterum i hverdagen.

Som pædagogisk medarbejder er din opgave at sikre, at vores børn og unge oplever faste rammer, genkendelige relationer og mulighed for trivsel og udvikling.

Vi arbejder med udgangspunkt i § 90 og har fokus på at
  • Skabe tryghed og genkendelighed gennem faste og forudsigelige strukturer og med trygge voksne, der arbejder i team omkring det enkelte barn
  • Styrke relationer og fællesskab - Både mellem børn og mellem børn og voksne
  • Støtte barnets udvikling og selvstændighed gennem dagligdags aktiviteter og ADL-træning
  • Give familien overskud og støtte til at kunne have barnet boende hjemme
  • Bidrage til det tværfaglige samarbejde omkring barnets trivsel med skole, forældre, myndighed og øvrige netværk.

Hverdagen i Nymarkshuset
Vi betragter os selv som en forlængelse af hjemmet – med socialt samvær, planlagte aktiviteter samt de rutiner og opgaver, der hører til en almindelig hverdag og weekend.

Vores børn og unge har forskellige behov og forudsætninger, men fælles for dem alle er, at de har brug for kærlige, stabile og tydelige voksne. Voksne, der kan bevare roen, skabe struktur og se bag barnets adfærd – med stærk faglighed og en omsorgsfuld tilgang.

Vi arbejder med sansestimulation som en vigtig del af indsatsen for flere af vores børn og unge. Her anvender vi blandt andet børsteterapi samt en low-arousal-tilgang, hvor vi gennem ro, tydelighed og reduceret stimuli hjælper barnet med at bevare kontrol og føle sig tryg.

Derudover benytter vi både high- og low-arousal-teknikker målrettet træning af barnets evne til selvregulering, så barnet gradvist får bedre forudsætninger for at håndtere egne reaktioner og deltage i sociale sammenhænge.

For flere af vores børn er skærmning og tæt individuel støtte en nødvendig del af hverdagen. Som medarbejder skal du derfor kunne varetage selvstændigt pædagogisk arbejde i en skærmet enhed.

Vi samarbejder tæt med forældre, skoler, institutioner, myndigheder og andre relevante samarbejdspartnere for at skabe de bedste rammer for børnenes trivsel.

Hvem er du?
  • Du deler vores værdier omkring narrativ udviklingspsykologi og arbejder bevidst med at skabe udvikling gennem relationer, anerkendelse og meningsskabende fortællinger.
  • Du har grundlæggende viden om udviklingspsykologi – gerne suppleret med erfaring fra det specialiserede område
  • Du værdsætter og mestrer det professionelle samarbejde – både i det kollegiale fællesskab, i den tætte kontakt med forældre og i samspillet med eksterne samarbejdspartnere. Du har blik for, at et åbent, respektfuldt og loyalt samarbejde er en forudsætning for, at børn og unge kan trives og udvikle sig
  • Du trives i en omskiftelig hverdag, hvor ikke to dage er ens
  • Du fremstår tydelig, tilgængelig, rolig og med en åben og kærlig tilgang
  • Du kan arbejde selvstændigt og struktureret, men også være loyal over for fælles beslutninger og tager stort ansvar for det faglige samarbejde
  • Du har kørekort (alm. bil)
Det vi kan tilbyde
  • Et fagligt stærkt miljø med høj trivsel, godt sammenhold og engagerede kolleger
  • Løbende faglig udvikling via relevant uddannelse
  • Supervision og sparring i et tværfagligt fællesskab med høj psykologisk tryghed
  • Mulighed for at være medskaber af et stærkt og ambitiøst udfører område
  • Et meningsfuldt arbejde, der aldrig holder op med at udfordre.

Vil du vide mere
Du velkommen til at kontakte:

Centerleder Jette Lange på jette.lange@fredericia.dk - tlf. 41291240

Teamleder Kristina Skov på kristina.skov@fredericia.dk – tlf. 61927610

Løn- og ansættelsesforhold
I henhold til gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.

Ved ansættelse i Fredericia Kommune vil der blive indhentet referencer og evt. bedt om en straffeattest.

Fredericia Kommune indhenter børneattest på medarbejdere, der som led i udførelsen af deres opgaver færdes fast blandt børn under 15 år og derved har mulighed for at opnå direkte kontakt med disse børn.

Der er tale om tre stillinger - to pædagoger og en nattevagt. Alle stillinger er på 34-37 timer ugentligt.
Det er vigtigt, at du skriver i din ansøgning, hvilken stilling du søger.

Tiltrædelse 1. januar 2026 eller efter aftale.

Ansættelsessamtaler
Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler 17. november 2025
Kandidater, der inviteres til samtale, vil blive kontaktet pr. telefon.

Send ansøgning online – benyt browseren Chrome
Fredericia Kommune benytter et elektronisk rekrutteringssystem, hvor du sender din ansøgning, CV, eksamensbevis og andre relevante erfaringsbilag online. Læs mere om onlineansøgning på www.fredericia.dk

Ansøgningsfrist.
7. november 2025, kl. 12.00.

Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex