Jurastuderende til Juridisk Kontor i Digitaliseringsstyrelsen
Juridisk kontor Juridisk Kontor i Digitaliseringsstyrelsen består af 24 medarbejdere, der arbejder med at understøtte styrelsens fagkontorer og direktion med juridisk rådgivning og opgaveløsning. Kontoret beskæftiger sig med forvaltningsret, databeskyttelsesret samt kontrakts- og udbudsret. Vi bistår med udarbejdelse, implementering og fortolkning af lovgivning, og vi håndterer anmodninger vedrørende de registreredes rettigheder samt sikkerhedshændelser i medfør af GDPR. Vores team er sammensat af forskellige juridiske fagligheder, der alle bidrager til at sikre en høj juridisk standard i styrelsens arbejde.
Dine arbejdsopgaver Du vil overordnet komme til at arbejde med juridiske opgaver og bistå vores jurister i deres daglige arbejde. Mere konkret vil dine arbejdsopgaver være:
- Bistå med behandling af indsigtsanmodninger fra borgere og virksomheder.
- Bistå juristerne i opgaver omkring databeskyttelse og GDPR.
- Journaliseringsopgaver af sager indenfor kontraktstyring og databeskyttelse.
- Bistå i opgaver omkring kontraktstyring og opdatering af skabeloner.
- Håndtering af borgerhenvendelser og udarbejdelse af skabeloner til intern brug.
- Du har interesse for databeskyttelse, GDPR, udbud og kontrakter.
- Du er struktureret og har sans for detaljen.
- Du er god til at kommunikere både skriftligt og mundtligt.
Digitaliseringsstyrelsen som arbejdsplads Du kender os måske for MitID, Digital Post og borger.dk. I Digitaliseringsstyrelsen står vi i spidsen for en ambitiøs digital udvikling af Danmark, der skaber værdi for borgere, virksomheder og offentlige organisationer og bidrager med løsninger på samfundets store udfordringer. Vi er en styrelse med cirka 550 medarbejdere under Digitaliseringsministeriet.
Vi tager et fælles ansvar for at være en god arbejdsplads, hvor det er sjovt at gå på arbejde, og hvor der er plads til at udvikle sig. Vi bruger hinandens forskellige kompetencer, og tror på, at vi kommer bedre og hurtigere i mål, når vi samarbejder, videndeler og koordinerer. Vi tilbyder spændende faglige netværk og mange sociale arrangementer på tværs af huset.
Til daglig mødes vi som udgangspunkt på vores kontor i København tæt ved Kongens Nytorv, men du kan løbende aftale hjemmearbejde med din chef.
Du kan læse mere om, hvordan det er at arbejde hos os på digst.dk.
Ansættelsesvilkår Dette er en deltidsstilling på gennemsnitligt 15 timer om ugen, og vi regner med at byde vores nye kollega velkommen den 1. januar 2026.
Digitaliseringsstyrelsen er placeret på Landgreven 4, 1301 København.
Du vil blive ansat efter fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og Offentligt Ansatte Organisationer – Det Statslige Område (OAO-overenskomsten) og organisationsaftale for Kontorfunktionærer, Laboranter og It-medarbejdere (HK) i staten eller anden relevant overenskomst.
Ansættelsesområdet er Digitaliseringsstyrelsen under Digitaliseringsministeriet.
Flere oplysninger Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Specialkonsulent Johanne Rasmussen, på telefon 21165323, eller e-mail johras@digst.dk eller Kontorchef Helle Randrup, på telefon 2162 9303, eller e-mail hesora@digst.dk. Send gerne Johanne en SMS eller læg en besked, så ringer hun dig op.
Ansøgning Vi ser frem til at modtage din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag via knappen ”Søg stillingen” senest den 2. november 2025.
Vi forventer at holde samtaler i uge 46.
Vi ser mangfoldighed som en styrke og opfordrer alle interesserede kandidater uanset personlig baggrund til at søge. Vi ser frem til at læse din ansøgning.
Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex