2 sagsbehandlere søges til det specialiserede voksenområde
Som sagsbehandler i afdelingen vil du blive en del af et engageret og kompetent team, der tager hånd om hinanden. Vi har fokus på at bibeholde en arbejdsplads med et trygt arbejdsmiljø, hvor vi rummer hinanden og anerkender hinandens forskelligheder, hvilket bl.a. bidrager til et mere nuanceret syn på sagsbehandlingen. Teamet arbejder med faste sagsstammer, men vi har samtidig et fælles ansvar for den samlede opgaveløsning, og vi har mulighed for at tage to afsted til møder.
Vi prioriterer kompetenceudvikling, kurser, seminarer og to årlige dage til faglig udvikling. Vi laver forskellige sociale aktiviteter i årets løb, som fællesspisning, musikquiz, padel eller en fredagsøl på Køge Torv efter arbejdstid. Det bidrager også til, at vi kan grine sammen og med humor løfte hinanden, i en til tider travl hverdag.
Vi har stor indflydelse på prioritering af de opgaver, der skal løses. Endvidere har vi stor frihed til at planlægge vores egen hverdag med mulighed for hjemmearbejde og flexfri.
Sagsbehandlergruppen består aktuelt af i alt 10½ sagsbehandlere og en faglig koordinator, og vi er samtidig en del af et større fagligt fællesskab i en afdeling med 24 kollegaer, som består af et udekørende team, administrative medarbejdere samt en hjerneskadekonsulent, to flowkoordinatorer og en jurist. Derudover er der også et tæt samarbejde med de to sagsbehandlere i Åben Rådgivning – som er indgangen til Socialafdelingen. Vi har desuden et tæt tværfagligt samarbejde med kommunens øvrige afdelinger og eksterne samarbejdspartnere.
Hvis du kan se dig selv som en del af ovenstående team, er det dig vi søger til en af nedenstående stillinger.
Stilling 1Dine opgaver vil være at behandle ansøgninger og følge op på bevilliger efter Servicelovens paragraffer, bl.a. socialpædagogisk støtte, botilbud primært § 108, BPA-ordninger, aktivitets- og samværstilbud, beskyttet beskæftigelse samt kompensationsydelse § 100.
Det er derfor vigtigt, at du har interesse for at gå i dybden med principafgørelser og data, samt har flair for tal, da det er nogle af de kompetencer, der er behov for især ift. § 100.
Stilling 2Dine opgaver vil være at behandle ansøgninger og følge op på bevilliger efter Servicelovens paragraffer, bl.a. socialpædagogisk støtte, botilbud primært § 108, BPA-ordninger, aktivitets- og samværstilbud, beskyttet beskæftigelse samt forsorgshjem, krisecenter og alkoholdøgnbehandling.
I denne stilling søger vi efter en kollega, der har interesse og evt. erfaring med den nye hjemløsereform samt opfølgninger på forsorgshjem og krisecenter.
Hvem er du?-
Er uddannet socialrådgiver/socialformidler
-
Har erfaring med sagsbehandling og rådgivning inden for det specialiserede voksenområde og med viden indenfor Serviceloven – herunder VUM 2.0.
-
Har borgeren i centrum
-
Har erfaring med eller kendskab til recoveryorienteret rehabilitering
-
Er god til at prioritere og planlægge arbejdsopgaver
-
Er konstruktiv og kan tænke kreativt
-
Er dygtig til at formidle og dele ud af sin viden
-
Har fokus på det gode samarbejde og de løsninger der opstår i tværfagligheden
-
Ønsker at bidrage til en arbejdsplads i trivsel, hvor det er rart at være, og som alle kan være stolte af.
-
Har kørekort, da vi laver opfølgninger i hele landet
-
Introduktionsforløb med kontakt til dine kollegaer og samarbejdspartnere
-
Fagligt udfordrende og spændende arbejdsopgaver
-
En stor kontaktflade til både interne og eksterne samarbejdspartnere
-
Muligheder for både faglig og personlig udvikling
-
Et sagsbehandlerteam med et godt kollegialt fællesskab med plads til faglig sparring og humor
-
Løbende sagsgennemgang med leder
-
En arbejdsplads der ligger tæt på station og personaleparkering
I Socialafdelingen har vi en dynamisk arbejdsmiljøgruppe, der har et stærkt fokus på den fortsatte udvikling af vores faglige fællesskab, et godt arbejdsmiljø og implementering af Køge Kommunes personalepolitiske pejlemærker som er: Åbenhed, ordentlighed, faglighed, indflydelse/ansvar og vækst/udvikling.
Løn og ansættelsesvilkårLøn ifølge gældende overenskomst.
Ansættelsen er 37 timer med flextid.
Ansøgning og kontaktHvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte flowkoordinator og TR Louise Hansen tlf: 23 62 84 84, mail louise.hansen@koege.dk (ferie i uge 29, 30 og 31) eller sektionsleder Gitte Barlach tlf.nr. 20 46 41 58 eller mail gitte.barlach@koege.dk (ferie i uge 31, 32 og 33).
Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler den 27. august 2025.
Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online. Klik på ”Søg stillingen” og vedhæft din ansøgning og dit CV.
Læs mere om Køge Kommune på www.koege.dk
Køge Kommune ønsker at fremme ligestillingen mellem mænd og kvinder uanset etnisk baggrund. Vi opfordrer derfor personer med dansk og anden etnisk baggrund at søge stillingen.
Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex