Contract Cost Manager til Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse
Vi søger dig, der vil tage ansvar, forme din rolle og udvikle effektive løsninger til omkostningsstyring af komplekse kontrakter.
Vil du styrke din faglige profil og bidrage til en vigtig samfundsopgave? Så hører vi gerne fra dig.
Om os
I sektionen Supplier & Cost Management har vi to teams med fokus på henholdsvis leverandørstyring og omkostningsstyring i forsyningskæden. Vi er en del af Contract Management & Compliance i FMI, som arbejder med kontrakt- og leverandørstyring på tværs af Forsvarsministeriets kapaciteter, materiel, ydelser og IT.
Vi prioriterer et godt arbejdsmiljø med en uformel tone og plads til forskellighed, samtidig med at vi sikrer maksimal værdi af alle kontrakter.
Om stillingen
Som Contract Cost Manager bliver du en central del af et nyetableret team med mulighed for at præge både processer, værktøjer og strategi.
Chefen for området, Jakob Johs. Rønberg, beskriver rollen således:
"Det er en stilling med masser af mulighed for faglig og personlig udvikling, hvor du får stor frihed til at påvirke dine arbejdsopgaver og være med til at definere afdelingens processer og strategier."
Hos os får du fleksibilitet og balance – vi arbejder 37 timer om ugen inkl. frokost, og der er mulighed for hjemmearbejde op til to dage om ugen, når opgaverne tillader det.
Du vil få en række spændende og varierede opgaver – herunder, men ikke begrænset til:
- Sikre bedst mulig udnyttelse af offentlige midler ved at kontrollere, at prisreguleringer sker i henhold til kontraktens vilkår og på et rimeligt grundlag.
- Rådgive og vurdere prisreguleringsmodeller før, under og efter kontraktindgåelse.
- Forhandle og fastlægge prisreguleringsklausuler.
- Håndtere og analysere bodskrav samt forhandle med leverandører.
- Udvikle området med at identificere og analysere cost drivers, fx logistikomkostninger, og deres effekt på totalomkostninger.
- Medvirke til at udvikle og tilpasse metoder til effektiv contract cost management.
- Samarbejde med Supply Chain-divisionens fagfunktioner, fx indkøb og varemodtagelse, for at finde effektiviseringspotentialer.
- Bidrage til opbygningen af Contract Cost Centrets fundament – herunder udvikling af processer, metoder og værktøjer samt medvirke til at forme en best practice.
Tjenestestedet er Ballerup.
Om dig
Du motiveres af at skabe værdi gennem analyse, struktur og samarbejde – og du trives i en rolle, hvor du kombinerer økonomisk indsigt med praktisk kontraktforståelse.
Vi forestiller os, at du:
- Har en relevant videregående uddannelse, fx cand.merc. eller lignende – gerne med økonomisk eller samfundsvidenskabeligt fokus.
- Har solid økonomisk og kommerciel forståelse inden for aftale- og leverandørsamarbejde.
- Har erfaring med – eller interesse for – cost drivers, logistikomkostninger, LCC og TCO.
- Trives med at kombinere talanalyse med rådgivning og dialog med leverandører og kolleger.
- Har erfaring med Excel og arbejder struktureret med tal og tabeller.
- Er kvalitetsbevidst, nysgerrig og har lyst til at tage ansvar for udvikling af nye metoder og værktøjer.
- Behersker dansk og engelsk på højt niveau – både skriftligt og mundtligt.
ANSÆTTELSESVILKÅR
Ansættelse og aflønning sker i henhold til den enhver tid gældende overenskomst.
Du ansættes og aflønnes efter gældende overenskomst mellem Skatteministeriet og Akademikere i Staten.
Alt efter dine kvalifikationer og kompetencer, er der mulighed for forhandling af et kvalifikationstillæg. Hertil kommer en attraktiv arbejdsgiverfinansieret pensionsordning.
Som ansat i Forsvarsministeriets koncern er du omfattet af særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforløbet.
Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.
KONTAKT OG ANSØGNING
Har du fået lyst til at høre mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte Contract Cost Manager Yasemin Duygu Onurlu på tlf. 51 79 33 07 eller Head of Contract Management Jakob Johs. Rønberg på 23 80 73 44
Har du spørgsmål til overenskomst-, løn- og ansættelsesforhold, kan du kontakte, HR-konsulent Tracilla Musonda på tlf. 32 66 50 51.
Ansøgningsfristen er den 18. august 2025.
Ansættelsen er 1. oktober 2025.
Samtaler forventes afholdt løbende, så send gerne din ansøgning med det samme.
Vi vil bede dig søge stillingen via nedenstående link. Send dit opdaterede CV og din motiverede ansøgning via linket, hvor eksamensbeviser og andre relevante dokumenter skal tilføjes.
I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed optimerer opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.
Om Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI) er en styrelse under Forsvarsministeriet.
FMI har ansvaret for det samlede forsvars og beredskabs materiel, IT og cybersikkerhed. Det er os, der anskaffer, driver og bortskaffer materiel og IT for såvel Hæren, Søværnet, Flyvevåbnet, Arktisk Kommando, Specialoperationskommandoen, Hjemmeværnet, Beredskabsstyrelsen og resten af Forsvarsministeriets koncern. Desuden bistår vores IT medarbejdere dagligt i at modstå de cyberangreb, Forsvarsministeriets koncern udsættes for.
Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex