Voksen Myndighed i Esbjerg Kommune søger en økonomiassistent med interesse for det socialfaglige myndighedsarbejde
Har du interesse for arbejdet med tal i en meningsfuld socialfaglig kontekst? Kan du indgå i tværfagligt samarbejde – og tale telefonisk med udsatte borgere, som kan have brug for at forstå sin afgørelse? Så er du måske vores nye kollega.
Stillingen er 37 timer pr. uge eller timer efter aftale, fra den 1. oktober 2025.
Hvem er vi?
Voksen Myndighed er en afdeling under Social Voksen i Fritid Sundhed & Omsorg, som arbejder med voksne borgere med væsentlige funktionsnedsættelser grundet fysiske, psykiske eller sociale problemstillinger.
Myndighedsafdelingen består af ca. 50 medarbejdere fordelt på i alt fem teams. Økonomiassistenten vil være en del af Team Administration der har til huse på adressen på Giørtz Plads 2, 6760 Ribe.
Du vil referere til myndighedschef Maiken Skalborg Schmidt.
I Esbjerg Kommune har vi godt styr på håndtering af borgernes egenbetaling, når de flytter på et forsorgshjem, krisecenter eller botilbud – og vi bidrager gerne i erfaringsdrøftelser på området i netværk og lignende.
Der er et godt samspil omkring arbejdsopgaven, både i og udenfor afdelingen med relevante samarbejdspartnere.
Opgaven omkring håndtering af egenbetaling er i forbindelse med en omorganisering flyttet tilbage til Voksen Myndighed – og derfor søges nu en ny kollega til opgavevaretagelsen.
Hvad er opgaven?
Du skal som vores nye kollega sørge for at indhente de nødvendige oplysninger fra samarbejdspartnere og borgere, så du kan beregne og træffe afgørelse om borgerens egenbetaling. Det kræver du er undersøgende og nysgerrig.
Det kan være en kompleks opgave at tilvejebringe grundlaget for afgørelsen om egenbetaling, som til tider kræver intern sparring med myndighedschef, fagkoordinator, juridisk konsulent og andre.
Der sker løbende ændringer i borgernes liv, og det er derfor en vedvarende opgave at sikre overensstemmelse imellem borgernes indtægter/udgifter, indsats og eventuelle egenbetalingen for denne.
Det er vigtigt, at du er kvalitetsbevidst omkring dit arbejde og kan arbejde selvstændigt med udgangspunkt i et årshjul.
Dit arbejde foregår i et tæt samarbejde med borgerens socialrådgiver, og du er derigennem i stand til at spotte ændrede forhold af betydning for borgerens egenbetaling.
Der vil kunne forekomme andre rutineprægede administrative opgaver der understøtter det øvrige arbejde i afdelingen.
Vores forventninger til dig
Vi forventer at du har lyst til - og gerne har erfaring med håndtering af borgerøkonomi i samspil med andre. Du skal have forståelse for udarbejdelse af afgørelser i en kommunal myndighedskontekst. Dette skal du kunne kombinere med din interesse for det socialfaglige område.
Det vil være en fordel, at du har en socialfaglig, økonomifaglig eller administrativ uddannelse. Desuden vil det være en fordel, at du har kendskab til det voksne specialiserede socialområde og servicelovens bestemmelser omkring egenbetaling.
Du er en holdspiller der forstår, at resultaterne på dette område skabes via samarbejde, læring og vidensdeling. Du er derfor fleksibel i din tilgang til nye arbejdsopgaver.
Hvad vil vi?
I Voksen Myndighed har vi udarbejdet et strategihus, der sætter retningen og rammen for arbejdet i afdelingen.
Visionen er at være kendt for at have høj faglig kvalitet i sagsbehandlingen og træffe kompetente afgørelser med borgeren i centrum.
Hvordan er arbejdsmiljøet?
I Voksen Myndighed er høj trivsel, stor arbejdsglæde og stærke relationer en forudsætning for et godt arbejdsmiljø i afdelingen - det ser vi som et fælles ansvar for alle medarbejdere at medvirke til.
Hvad kan vi tilbyde?
- Et godt introduktionsprogram
- Et spændende job med udfordrende og afvekslende opgaver
- Høj grad af selvstændighed i arbejdet
- Mulighed for sparring med kolleger med lignende opgaver
- Flekstidsordning og mulighed for hjemmearbejde
- Mulighed for faglig og personlig udvikling
- Dygtige og engagerede kollegaer
Yderligere oplysninger
Nærmere oplysninger om stillingen fås ved henvendelse til myndighedschef Maiken Skalborg Schmidt, maisc@esbjerg.dk eller mobil 23 99 45 10. Dog ferie i ugerne 28, 29 og 30.
Vi forventer, at du kan starte den 1. oktober 2025 eller snarest mulig derefter.
Løn og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og efter principperne om Lokal Løndannelse.
I Esbjerg Kommune arbejder vi tillidsbaseret og ser menneskelig forskellighed som en styrke. Vi opfordrer derfor alle kvalificerede uanset køn, alder eller etnisk baggrund til at søge stillingen.
Ved ansættelse i stillingen skal der foreligge kopi af kørekort og straffeattest.
Ansøgningsfrist:
4. august 2025.
Vi forventer at kunne holde ansættelsessamtaler den 13. august 2025.
Går du videre efter ansættelsessamtale, vil der blive indhentet referencer fra nuværende og/eller tidligere arbejdsgiver, hvis du fortsat er i betragtning til stillingen.
Du vil blive informeret inden, at der bliver indhentet referencer.
Ansøgningen sendes elektronisk. Klik på ”send ansøgning” nederst og vedhæft din ansøgning, CV samt relevant dokumentation.
Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex