Har du lyst til en hverdag med faglige udfordringer og digital udvikling? Skibsregistret søger en kontorassistent til administrative opgaver i Danmarks digitale skibsregister. Vi er et dedikeret team bestående af jurister, administrative medarbejdere og en kontorchef – og vi har brug for endnu en kollega. Vi medvirker til, at det er attraktivt at vælge dansk flag både for danske og udenlandske skibsejere.

Om jobbet Vi registrerer ejer-, pante- og brugsrettigheder på skibene efter principper, der ligner tinglysning for fast ejendom og opkræver årlig afgift. Som kontorassistent vil du primært skulle håndtere anmeldelser til Skibsregisteret. Det omhandler bl.a. sagsbehandling og journalisering af elektroniske blanketter og journalisering. Derudover laver vi kontrol med visse forsikringscertifikater. Du vil have telefonkontakt med både med danske og udenlandske skibsejere, advokater, finansielle virksomheder og rådgivere.

Vi tilbyder
  • En alsidig og varieret hverdag
  • Et positivt arbejdsmiljø med en uformel omgangstone og humor
  • Hjælpsomme og fleksible kolleger, som passer på hinanden
  • Gode udviklingsmuligheder og plads til at vokse
  • Ansvar og medindflydelse på opgavernes løsning
Om dig Du er uddannet inden for kontorfaget, er vant til at arbejde selvstændigt og målrettet, men trives også med at arbejde i teams.

Desuden lægger vi vægt på, at du:

  • Er struktureret og grundig
  • Trives med en uforudsigelig hverdag
  • Er serviceminded og hjælpsom
  • Gode skriftlige og mundtlige formuleringsevner både på dansk og engelsk
  • Er udviklingsorienteret og med et digitalt mind-set
Om Søfartsstyrelsen Søfartsstyrelsen er en central aktør for vækst og udvikling af det maritime erhverv i Danmark og med et højt niveau af sikkerhed til søs.

Du bliver en del af en arbejdsplads, hvor vi har en travl hverdag. Vi har en fleksibel arbejdstilrettelæggelse og lægger vægt på balance mellem arbejdsliv og privatliv. Du vil få gode kolleger i et engageret arbejdsmiljø både fagligt og socialt. Som del af Som en del af Erhvervsministeriet er der ligeledes gode karrieremuligheder på tværs af styrelser og departement.

Om ansættelsen Du ansættes efter gældende overenskomst mellem Finansministeriet og HK. Der er tale om en fuldtidsstilling med tiltrædelse snarest muligt.

Stillingen er placeret i Korsør.

Du kan få flere informationer om stillingen ved at kontakte kontorchef Rasmus Høy Thomsen tlf. 91 37 61 70. For yderligere oplysninger om personaleforhold kan du kontakte HR- rekrutteringspartner Zenia Lotus Hansen på tlf. 91 33 70 61.

Du kan læse mere om os på Søfartsstyrelsens hjemmeside www.sfs.dk

Har du lyst til at søge? Så klik på knappen ”Søg stilling” eller søg via vores hjemmeside: https://www.soefartsstyrelsen.dk/om-os/karriere

Din ansøgning med CV og eksamenspapirer skal være modtaget senest mandag den 9. juni 2025. Vi forventer at afholde 1. samtaler fredag den 13. juni og 2. samtaler onsdag den 18. juni. Der kan forventes anvendt test i rekrutteringsprocessen.

Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex