
Pædagogisk leder - vær med til at bygge et helt nyt dagtilbud op
Nu har du muligheden for at være med til at opbygge et nyt dagtilbud, hvor det er dig, der viser vejen og sætter dit præg på, hvordan det gode børneliv skal se ud. Børnehuset Hobbitten åbner den 1. april, og er en integreret institution med plads til 12 vuggestuebørn, 22 børnehavebørn og 8 basisgruppebørn.
Hobbitten symboliser det mindre og det nære som alternativ til mange af de større institutioner, der ligger i området. Hobbitten vil have fokus på høj pædagogisk faglighed, der skaber et fundament for glade, fællesskabsorienterede og livsduelige børn. Institutionen får dermed ikke én særlig profil. Der vil blive arbejdet med alle læreplanstemaer, og der vil være perioder, hvor der dykkes særligt ned i udvalgte temaer. Metoder som COS, NEST, KIDS og loven om pædagogiske læreplaner vil danne grundlag for det pædagogiske arbejde.
Hobbitten vil være et sted, hvor børn kan udforske deres fantasi, udvikle deres naturlige nysgerrighed, skabe venskaber og udvikle sig i trygge rammer. Navnet trækker på fantasi og eventyr. Tolkien, som har skrevet bogen ”Hobbitten” beskriver selv hobbitterne som ”et lille folk”, der holder af fred, fest og god mad, hvilket kan symbolisere børnene i institutionen. Hobbitterne er fredsommelige og har deres eget lille land og deres egen kultur med havebrug. Børnehuset Hobbitten er et mindre dagtilbud med sin egen tætbevokset og hyggelige have og med ”Charlotte Bakken” som nabo. Den ligger tæt på bakker, grønne områder, søer og ikke mindst med Hedeland tæt på.
Du er med til at ansætte dit eget personale og får naturligvis hjælp fra vores HR-konsulenter og dine lederkolleger i processen. Når de nye medarbejdere er ansat, får du i opstartsfasen hjælp fra både indsatspædagoger og fra erfarne faste medarbejdere fra de andre institutioner i klyngen.
Hobbitten vil være en del af Klynge G, som også består af Universet, Solhøj, Børnehuset ABC, Trille-Tumle samt Himmel og Hav. Der stræbes efter at ansætte 5 pædagoger med speciel viden og 4 pædagoger inden for almen pædagogik, 2 medhjælpere og 1 ernæringsassistent.
Du kommer ikke til at stå alene, vores holdning og tilgang er, at det er klyngen der er sammen om at åbne et dagtilbud. Vi støtter op om dig i stort og småt og er ikke længere væk end et opkald, eller et besøg.
Du bliver en del af et lederteam, hvor vi tager vores fællesskab seriøst. Det betyder, at vi tager de svære beslutninger sammen, deler vores ledelsesdilemmaer og går på kryds og tværs i hinandens huse. Det gør vi bl.a. så vi får mulighed for at fordybe os i de ledelsesopgaver, vi brænder mest for, og derved kan udnytte de fælles ledelsesressourcer og kompetencer bedst muligt, også på tværs af institutionerne.
I lederteamet har vi et bredt pædagogisk fundament, og vi spænder fra at have både kort og lang erfaring som ledere. Susanne er som klyngeleder en synlig og tillidsfuld leder. Hun er åben overfor gode argumenter og nye ideer og prioriterer, at vi har tid sammen som ledere. Vi mødes mindst en gang om ugen, hvor vi drøfter stort og småt.
Vi har brug for dig, der som leder anerkender og inddrager medarbejderne og brænder for pædagogik og ser det som en fed udfordring at starte et nyt tilbud op fra bunden. Du skal være synlig og tilgængelig for børn, forældre og medarbejdere, og have et særligt fokus på at skabe et professionelt arbejdsmiljø for alle.
Herudover er det vigtigt for os, at du:
- Er uddannet pædagog
- Erfaring fra dagtilbudsområdet
- Erfaring med det specialiserede område og børn med særlige behov
- Er dygtig til at skabe og indgå i trygge og tillidsfulde relationer – med både børn og voksne
- Brænder for personaleledelse og udvikling
- Kan lide at have mange bolde i luften – og kan strukturere din hverdag
- Kan være tydelig og sætte retning
- Er anerkendende og tydelig i din kommunikation
- Er omstillingsparat
- Går helhjertet ind i vores åbne og tillidsbaserede ledelsesteam
Du skal brænde for og have blik for koblingen mellem almenområdet og det specialiserede område. Du skal have lyst til at være en del af det stærke tværfaglige samarbejde i klyngen, hvor vi tør lukke ind i hinandens ledelsesrum. Vi tror på, at tillid og gennemsigtighed er vejen frem, hvis vi skal lykkes sammen og kunne hjælpe hinanden.
Vi hører gerne fra dig, der enten har erfaring som leder, eller som går med en ambition om at blive det. Det vigtigste for os er, at du har den rette tilgang og er villig til at lære – så skal vi nok hjælpe dig på vej. Hvis du ikke har Den Offentlige Lederuddannelse (DOL) forventer vi, at du tager den hos os på et tidspunkt.
Vi glæder os til at tage imod dig og få dig godt ombord. Som nyansat leder får du en mentor og kommer igennem en introduktionsforløb, som styrker dit netværk og giver dig indblik i den fælles indsats for at skabe Danmarks bedste dagtilbud. Læs mere om dét her.
Hvis du er blevet nysgerrig og vil høre mere om jobbet, er du meget velkommen til at kontakte klyngeleder Susanne Henriksen på 22842654. Du kan af gode grunde ikke besøge institutionen endnu, men Susanne giver gerne en lille rundvisning i området.
Du kan læse mere på Hobbittens hjemmeside. Det er også muligt at følge med i processen omkring Hobbitten i en gruppe på Facebook, som du finder her: Åbning af Børnehuset Hobbitten | Facebook.
Ansøgningsfristen er torsdag den 16. oktober 2025
Første samtale er tirsdag den 21. oktober og anden samtale er mandag den 27. oktober. Går du videre til anden samtale, skal du forud for samtalen udfylde en persontest.
Praktiske oplysninger
Jobbet er fuld tid og med ansættelse pr. 1. januar 2025.
Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til gældende overenskomst samt principperne i Ny Løn. I forbindelse med ansættelse indhentes børne- og straffeattester samt referencer fra tidligere ansættelser.
Vi glæder os til at høre fra dig.