
Sygeplejefaglig konsulent til Center for botilbud
Arbejdssted: Centervej 27, 6000 Kolding
Arbejdstid: op til 37 timer pr. uge
Ansættelsestidspunkt: 1. oktober 2025
Center for Botilbud søger en sygeplejefaglig konsulent, der med stærk sundhedsfaglig viden og et stort engagement for vores målgruppe vil være med til at styrke kvaliteten og sammenhængen i den sundhedsfaglige indsats.
Som sygeplejefaglig konsulent arbejder du med at understøtte og sikre en høj sundhedsfaglig kvalitet i Center for Botilbud. Vi søger en sygeplejefaglig konsulent, der i tæt dialog kan understøtte og yde faglig sparring til ledere, sundhedsfaglige koordinatorer og medarbejdere på tværs af vores tilbud, i forhold til at skabe de bedst mulige social- og sundhedsfaglige indsatser til borgerne, hvor målet er øget lighed i sundhed.
Hvem er vi?
Fagcentret er organiseret med en centerleder, 5 afdelingsledere samt understøttende funktioner. I Center for Botilbud er der ca. 200 medarbejdere med forskellige fagligheder. Der er primært socialpædagogisk og pædagogisk personale, ligesom der er både sundhedsfagligt personale, fysioterapeuter og kollegaer med anden faglig baggrund.
Du vil komme til at arbejde tæt sammen med både ledelse, understøttende funktioner og medarbejderne, så din snitflade i dagligdagen vil blive stor, og du skal kunne lide at begå dig i samarbejder på flere niveauer. Du vil blive en del af et sundhedsfagligt team i Center for Botilbud, hvor dine nærmeste kollegaer vil være sundhedsfaglige koordinatorer.
Det er essentielt for at lykkes i stillingen, at vores nye kollega kan indgå i tværfagligt samarbejde, hvor respekt for de forskellige fagligheder vægtes højt. Det er også den tilgang, du selv vil blive mødt med i dine samarbejdsrelationer.
Ledelsestilgangen er tillidsbaseret, rammesættende og præget af åbenhed og ordentlighed. Der er en høj grad af indflydelse i det daglige arbejde. Vi arbejder med en ressourcefokuseret, anerkendende og samarbejdende dialog og forventer, at alle tager ansvar for, at opgaven løses med høj kvalitet og effektivitet.
Vi har en høj grad af faglig frihed og metodeansvar – og arbejder tæt sammen i tværgående teams og med ledelsen på tværs af organisationen.
Vi har fokus på et bæredygtigt arbejdsliv med fleksible arbejdstider, høj grad af selvtilrettelæggelse og mulighed for hjemmearbejde.
Vi er en arbejdsplads med høj faglighed, og vi stiller krav om overholdelse af deadlines og datadisciplin. Det er afgørende for vores opgaveløsning, at den understøtter både borgere, medarbejdere og ledere i organisationen, og du skal derfor kunne følge en opgave til dørs, også selvom løsningen ikke ligger lige for. Du vil dog altid kunne finde støtte og sparring i samarbejdet med kollegaer.
Da Center for Botilbud dækker to matrikler, vil din arbejdsplads blive hybrid. Vi ser derfor gerne, at du har kørekort og egen bil, eller er villig til at cykle mellem adresser.
Opgaver:
- Kvalitets- og forbedringsarbejde på det sundhedsfaglige område, herunder audit og udarbejdelse af instrukser og vejledninger
- At sikre et tæt samarbejde og være orienteret om, hvad der rører sig i driften indenfor særligt det sundhedsfaglige område, så vigtig viden samles og udbredes samtidig med at bekymringer og udviklingsområder løftes
- Vejledning og undervisning i sundhedsfaglige emner som fx sygeplejefaglig dokumentation på botilbuddene
- Forberedelse, deltagelse og opfølgning på tilsyn fra Styrelsen for Patientsikkerhed
- Vejledning om sundhedsfaglig dokumentation i vores fagsystem
- Holde sig ajour på lovgivning mm. for at sikre korrekt og lovmedholdelig praksis på det sundhedsfaglige område
- Kompetenceudvikling indenfor patientsikkerhed, læring af utilsigtede hændelser samt sikker håndtering af medicin på tværs af faggrænser
- Understøtte ledelsen med information, beslutningsoplæg mm. på det sundhedsfaglige område
Faglige kvalifikationer:
- Du er uddannet sygeplejerske og en stor interesse for socialområdet
- Du er god til at facilitere faglige udviklingsprocesser i samarbejde ledelse og koordinatorer, som er målrettet kvalitetssikring
- Du har erfaring med undervisning og formidling – både mundtlig og skriftlig
- Du er tryg ved at arbejde med data og kan anvende det som grundlag for refleksion, prioritering og faglige beslutninger
- Du er i stand til at omsætte kompleks sundhedsfaglig viden til praksisnær læring
- Erfaring med eller lyst til at lære at udarbejde sundhedsfaglige instrukser og vejledninger
Vi ser gerne, at du:
- Er systematisk og driftsorienteret
- Stiller spørgsmål, der fremmer udvikling
- Besidder stærke kommunikative kompetencer til tværfagligt personale
- Er struktureret og målrettet, men fleksibel ift. akutte opgaver
- Er kvalitetsbevidst og kan arbejde selvstændigt med dine opgaver
Hvad tilbyder vi:
- Fleksible arbejdsvilkår med flextid og mulighed for hjemmearbejde
- Oplæring som tilpasses dine kompetencer og behov
- Kompetenceudvikling i samarbejde med kollegaer
- En stilling på 37 timer ugentligt – men vi er åbne for dialog om timeantal og arbejdstilrettelæggelse
- Mulighed for at sætte dit præg på arbejdsopgaverne
- Adgang til gratis fysioterapi
- Du får adgang til massageordning (mod mindre betaling på 100 kr. per gang)
- Gode parkeringsforhold
Selvværd og Sammenhæng – vores tilgang
Vi er nysgerrige på borgerens liv, ønsker og drømme, og støtter borgeren i at tage ansvar i voksenlivet. Med udgangspunkt i Selvværd og Sammenhæng går vi borgerne i møde med tilgangen:
- Stil spørgsmål før du giver svar
- Skab mening sammen med borgeren
- Gør det muligt
Derudover har vi fem leveregler, som er vores pejlemærker for mødet med borgerne:
- Gå borgeren i møde
- Sæt fællesskabet i spil
- Det er borgerens plan/aftale
- Alt indenfor din radar er dit ansvar
- Tal et sprog, som alle mennesker forstår
Du kan læse mere om forvaltningens vision Selvværd & Sammenhæng på www.kolding.dk.
Løn- og ansættelsesvilkår:
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst. Lønnen bliver fastsat efter principper for lokal løndannelse i henhold til ansøgerens kvalifikationer. Spørgsmål vedr. løn kan rettes til Centerleder Axel E. Rømer. Der indhentes en udvidet straffeattest forud for ansættelse.
Stillingen er på 37 timer med tiltrædelse pr. 1.10.2025
Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Ane Kristensen på tlf. 20 34 12 27 eller mail anehk@kolding.dk. eller Centerleder Axel E. Rømer på tlf. 21 54 12 26
Ansøgning sendes elektronisk via knappen "Søg stillingen".
Ansøgningsfrist: 11. august 2025
Ansættelsessamtaler: 20. august 2025 i tidsrummet 8.00 - 14.00.
Alle stillinger er fuldtidsstillinger medmindre andet er angivet. Kolding Kommune opfordrer alle interesserede uanset alder, køn, handicap, religion og etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen. Forud for ansættelse indhenter Kolding Kommune straffeattest/børneattest, når loven kræver det, eller stillingen i øvrigt berettiger til det.