
Commercial Asset Manager
Commercial Asset Manager til ledelse af nye solcelleparker
Vil du være med helt fra start og bidrage til opbygningen af et strategisk vigtigt område for Andel? Er du optaget af at arbejde med omstillingen af energisektoren og udbygningen af vedvarende energi? Kunne du tænke dig at tage ledelsen af en række nyetablerede solcelleparker? Har du et kommercielt og teknisk perspektiv, du kan bringe i spil i optimeringen af den daglige drift? Så er det måske dig, vi søger.
Hos os får du mulighed for at arbejde med alle facetter af Asset Management og bringe hele din kommercielle erfaring i spil i varetagelsen og optimeringen af Andels portefølje af vedvarende energi aktiver.
Bliv en del af Vedvarende Energiproduktion (VE) i Andel
Vi byder dig velkommen til funktionsområdet for VE produktion. Samlet set er vi 20 kollegaer, på tværs af 5 teams, der alle arbejder med Andels nuværende og fremtidige VE-projekter – helt fra udvikling til anlæg og til drift. Du vil blive tilknyttet teamet Produktion & Drift, og vil sammen med dine 4 kollegaer sikre VE-aktivers produktion og drift, gennem kommercielt management, herunder performanceovervågning, rapportering, optimering, levetid og fornyelse.
Du har mulighed for at arbejde fra vores lokation i Virum, Svinninge eller fra din hjemmearbejdsplads.
Spil en central rolle i håndteringen af VE-aktivers performance i Andel
Som Asset Manager sikrer du, at Andels VE-aktiver forvaltes effektivt og i overensstemmelse med virksomhedens strategi og mål. Du vil arbejde tæt sammen med Produktion- & Driftsteamet, samt på tværs af både VE-produktion og Andel. Du skal derfor trives med at arbejde selvstændigt og resultatorienteret, og have evnen til at tage initiativ og sikre samarbejde på tværs af afdelinger. Der er masser af ansvar og muligheder i denne rolle, hvor du kan engagere dig i opgaver inden for dit speciale og være med til at teamet leverer de bedste resultater.
Du vil bringe din erfaring i spil gennem følgende ansvarsområder:
- Strukturere og varetage daglig ledelse - kommercielt og teknisk
- Overvåge og optimere porteføljen af VE aktiver i driftsfasen
- Rapportere om porteføljens performance, prognoser og strategiske initiativer
- Udvikle og implementere strategier for at maksimere afkastet på driftsaktiverne
- Bistå med forberedelse af materiale til bestyrelsesmøder, herunder agenda, beslutningsoplæg og rapportering
- Implementere aktiv risikostyring til løbende identificering, vurdering og minimering af tabt produktion og værdi
- Samarbejde med driftsoperatører, leverandører og andre interessenter
- Tilse at VE-aktiver er i overensstemmelse med relevante love og reguleringer, herunder cyber- og IT/OT-sikkerhedskrav
Vores tilgang til tingene er lige til og der er plads til at fejle, for sådan er det, når vi udvikler og arbejder løbende med tingene og former undervejs. Kulturen er du selv med til at forme da vi endnu er et nyt team under opbygning.
Du har erfaring med kommercielt management af VE-aktiver
Vi forestiller os, at du har en relevant kandidatuddannelse og en økonomisk-, kommerciel- og/eller teknisk baggrund indenfor energisektoren, samt erfaring med at arbejde med drift. Du er god til at skabe overblik og håndtere flere projekter samtidig, så du ved, hvordan man driver projekter sikkert i mål.
Derudover, forstiller vi os, at du har:
- +5 års erfaring som Asset Manager kombineret med forståelsen og erfaring indenfor energisektor
- Kommerciel forståelse og erfaring med financiel rapportering
- Grundige analytiske færdigheder med evnen til at vurdere og varetage komplekse aktiver
- Erfaring med porteføljeforvaltning og risikostyring
- Kendskab til VE lovgivning og reguleringer inden for VE aktiver
- Gode kommunikationsevner og evnen til at bygge stærke relationer op internt og eksternt
- En åben og imødekommende tilgang til kollegaer og trives med at arbejde på tværs af teams
- En målrettet og initiativrig arbejdsmåde ift. med ansvaret, opgaverne og udfordringerne
Vi kombinerer formål, faglighed og fællesskab
Hos os bliver du en del af en arbejdsplads, der engagerer sig i den grønne omstilling og målrettet sætter positive spor i samfundet. Vi er ikke kun et demokratisk-ejet andelsselskab, men også et fællesskab der tænker langsigtet og formålsdrevet, og hvor forandringer er velkomne, som en vigtig del af dagligdagen.
Vores andelskultur er kendetegnet ved et sammenhold og relationer, der bunder i tillid. Når vi mødes i kantinen, taler vi uformelt med hinanden, og i arbejdet mødes vi med en ligeværdig tilgang på tværs af koncernen, fordi vi ved, at hver person bidrager med noget særligt og værdifuldt.
Et andelsselskab i bevægelse – vil du med på rejsen?
Lyder stillingen som noget for dig, så send din ansøgning og dit CV hurtigst muligt via annoncen her. Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Produktion & Drift, Nikolaj Qvade Rasmusen, på mail: nrs@andel.dk eller telefon: +45 53694921.
Ansøgningsfrist: 23. juni 2025
Samtalerne afholdes løbende, og vi ansætter, når vi har fundet den rette kandidat.
Vi ser frem til at høre fra dig!
For at sikre gældende GDPR-lovgivning modtager vi kun ansøgninger via jobannoncen.