
Udbudskoordinator med flair for analyse og økonomi
Arbejdssted: Redux – Affald og Genbrug, Bronzevej 3 og 6, 6000 Kolding
Arbejdstid: 37 timer pr. uge med flekstid.
Ansættelsestidspunkt: Snarest muligt eller senest 1. september
Vi leder efter en ny udbudskoordinator, der kan drive og koordinere vores udbud – fra de første idéer til kontraktunderskrivelse og implementering. Vi søger en person, der samtidig har flair for analyse og økonomi. Har du desuden erfaring med datadrevet arbejde eller bæredygtighedsanalyser, er det en stor fordel. Du bliver en del af et engageret team med fem kolleger, der arbejder med myndighedsopgaver, sagsbehandling og projekter.
I det daglige vil du være tovholder for vores lille udbudsgruppe, der udover dig selv tæller 1-3 kollegaer efter behov. Du arbejder tæt sammen med vores eksterne rådgiver og er ansvarlig for at drive hele udbudsprocessen fra de første indledende overvejelser til opstartsmøder med udbudsvinder efter kontraktunderskrivelse. Derudover vil du følge op på kontrakten i hele dens levetid og arbejde tæt sammen med driften og andre dele af administrationen for at sikre et godt samarbejde mellem Redux og leverandør.
Det er dig der sikrer overblik, definerer deadlines og tager initiativ til at afklare spørgsmål. Er noget ved at falde mellem to stole er det dig, der griber opgaven. Det forventes at du handler proaktivt og forudseende, da det er dig der planlægger hvornår hvilke processer skal sættes i værk. Redux udbudsplan er dit ansvar, men det løses i tæt samarbejde med ekstern rådgiver og gode kollegaer.
Udbudsopgaven vil være din primære opgave, men vil i perioder kun fylde halvdelen af din tid. Den øvrige tid vil du bidrage med løsning af opgaver i forhold til dine kompetencer og Redux’ behov. Har du stærke økonomiske kompetencer kan det være forskellige controller opgaver. Ligger dine kompetencer i andre områder kan det være analyse af effekten af forskellige tiltag på affaldsområdet fx om det er bedst at anvende bioposer eller plasticposer til madaffald. Det kan også være en undersøgelse af hvilke krav Redux skal sætte i forbindelse med behandling af materialer fra genbrugspladserne eller andre analyser af fx affaldsmængder eller effekter af indsatser.
Udover ovenstående skal du være indstillet på at løse administrative driftsopgaver i mindre omfang, samt diverse ad hoc opgaver efter behov.
Den ideelle kandidats faglige kompetencer:
- Har viden om udbudsjura og erfaring med at arbejde med udbud, herunder evne til at stykke kontraktmateriale sammen.
- Har erfaring indenfor affaldsområdet og evner at sætte sig ind i markedet for forskellige fraktioner og ydelser relateret til affald.
- Har erfaring med analytisk arbejde, herunder evne til at fremskaffe og vurdere data.
- Har driftskendskab, herunder forståelse for og evne til at arbejde med driftsprocesser og -udfordringer.
Den ideelle kandidats personlige kompetencer:
- Koordinering: Evne til at styre og koordinere projekter med mange interessenter effektivt.
- Struktur og overblik: Sikre en struktureret tilgang og bevare overblikket.
- Kommunikativ: Stærke skriftlige og mundtlige kommunikationsevner.
- Analytisk: Evne til at analysere, beskrive, kortlægge og eventuelt løse komplekse problemstillinger.
- Holistisk tænkning: Se helheden og tænke på tværs af systemer.
- Relationel: Evne til at opbygge og vedligeholde gode relationer internt i organisationen og eksternt.
- Vedholdende: Du fortsætter med at finde løsninger også selvom det driller og der er modsatrettede ønsker.
- Selvindsigt: Du er dygtig, men ved at du er bedst, når du spørger om det du ikke ved.
- Det er desuden en fordel hvis du har interesse og forståelse for Cirkulær Økonomi og bæredygtig udvikling.
Og sidst, men ikke mindst. Referencer bliver vægtet højt i forbindelse med vurderingen af ansøgere.
Hvad kan vi tilbyde:
- En mulighed for at arbejde med hele værdikæden i forhold til udbud.
- En mulighed for at spille en nøglerolle i udarbejdelsen af beslutningsgrundlag og implementering af trufne beslutninger i Redux affald og genbrug.
- En mulighed for at arbejde konkret med den grønne omstilling og bæredygtighed.
- En mulighed for et arbejdsliv, hvor du prioriterer din egen tid indenfor de givne rammer.
- Fleksible arbejdsforhold, en uformel arbejdskultur og gode kollegaer.
Hvem er vi?
Redux affald og Genbrug er en del af By- og Fællesforvaltningen. Vi er i alt cirka 90 ansatte, som omsætter for ca. 150 mio. kr. om året. Vi drifter fem genbrugspladser og tømmer kommunens 1.500 miljøstationer. Vi sørger for, at det affald, som borgerne afleverer på genbrugspladserne, lander hos de rette virksomheder til genanvendelse. Vi formidler om sortering og affaldsforebyggelse til borgere, institutioner og erhvervsliv.
Se mere om Redux:
Om By- og Fællesforvaltningen
I By- og Fællesforvaltningen arbejder vi for at styrke og udvikle hele kommunen som en attraktiv bosætnings-, oplevelses- og vækstkommune. Vi vil være et skridt foran og skabe positive forandringer og et ambitiøst fællesskab. Her er højt til loftet, frie rammer og dermed rig lejlighed og plads til din faglige og personlige udvikling.
Løn: I henhold til gældende overenskomst og efter reglerne om Ny Løn.
Nærmere oplysninger fås ved henvendelse til:
Affaldschef for Redux affald og genbrug Dennis Rasmussen, mail: denra@kolding.dk eller på tlf. 2137 0757, skriv gerne SMS eller indtal besked mhp. kontakt.
Ansøgning sendes elektronisk via knappen "Søg stillingen".
Ansøgningsfrist: 9. juni 2025
Ansættelsessamtaler: Afholdes løbende
Alle stillinger er fuldtidsstillinger medmindre andet er angivet. Kolding Kommune opfordrer alle interesserede uanset alder, køn, handicap, religion og etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen. Forud for ansættelse indhenter Kolding Kommune straffeattest/børneattest, når loven kræver det, eller stillingen i øvrigt berettiger til det.