Artikler og indhold til jobsøgning og karriere




It-iværksætteren Stine Schulz henter 14 millioner kroner i venturekapital: Spil er vejen frem


billede af Stine Schulz

En investorgruppe har investeret 14 millioner kroner i den danske e-læringsvirksomhed Learningbank.

Jacob Wittorff
ComputerWorld


Det danske iværksætter-firma Learningbank har hentet 14 millioner kroner i ny venturekapital.

Bag investeringen står investeringsselskaberne Inter-Invest, Zobito og Roosgruppen, mens Vækstfonden har bidraget med et lån.

Learningbank har specialisteret sig i at udvikle digitale læringsspil til virksomheder.

Virksomheden har for nylig udviklet et GDPR-spil, som virksomheder kan bruge, når personalet skal lære reglerne i den nye persondata-forordning.

Derudover har Learningbank også udviklet spil til en lang række andre specifikke situationer. Eksempelvis spil som introducerer ny-ansatte til virksomhedens historie og kultur.

”Når det gælder GDPR kommer 80 procent af alle fejl til at skyldes menneskelige fejl. Vi kan simpelthen ikke forvente, at vi kan minimere dem ved at få folk til at læse en lovtekst på 250 sider,” siger Stine Schulz, stifter og administrerende direktør for Learningbank, til Computerworld.

Skal rekruttere flere medarbejdere

I dag har Learningbank lige knap 35 medarbejdere, men det er planen at investeringen skal bruge til at rekruttere endnu flere medarbejdere.

”Indtil nu har vi haft mest fokus på danske virksomheder, men vi har en drøm om at få toptunet organisation, så vi kan komme udenfor landets grænser. Derfor skal vi både have ansat flere medarbejdere og udviklet endnu flere læringsspil,” siger hun.

Learningbank har endnu ikke har lagt sig fast på, hvilke markeder, der bliver de første, som virksomheden går ind på. Stine Schulz vurderer dog, at de nordiske markeder vil være et oplagt sted at starte.

LÆS OGSÅ: Dansk rumfirma tørster efter arbejdskraft: Forbereder verdens første serieproduktion af nanosatellitter

Spil bliver tilpasset virksomheder

Learningbanks spil bliver tilpasset den enkelte virksomheds historie, værdier og den sproglige tone, der anvendes i virksomheden.

Herefter får alle medarbejder digital adgang til spillene, som de herefter kan spille på deres computer, smartphone eller tablet.

I dag tæller Learningbanks kunder store virksomheder som McDonalds, Novo Nordisk og Danske Bank.

”Hvert spil tager knap 20 minutter, og medarbejderen skal gennemføre spillet for at bestå,” fortæller Stine Schulz.

Det er ikke første gang, at Stine Schulz beskæftiger sig med udvikling af spil. Før hun stiftede Learningbank udviklede hun et festspil ved navn Pukemaster.

”Jeg har altid troet rigtigt meget på, at vi lærer gennem leg og ved at bruge vores viden i dagligdagen,” siger hun og tilføjer:

”Derimod tror jeg ikke en skid på, at det er særligt værdifuldt at trække folk væk i flere timer eller dage for at lære.”

LÆS OGSÅ: Internationalt it-koncept kommer til Danmark: Skal blive kuvøse for morgendagens it-stjerner

Publiceret 2018-09-09




Læs også

1 til 24 af 833 resultater.
1|2|3|4|5|6|7||35|Næste »
1 til 24 af 833 resultater.
1|2|3|4|5|6|7||35|Næste »
Annonce:
Cookies på Jobindex

Vi bruger cookies til statistik og til at gøre hjemmesiden mere brugervenlig. Der sættes cookies fra Jobindex og fra vores samarbejdspartnere. Klikker du videre på siden, accepterer du, at der sættes cookies til disse formål. Læs mere her om vores brug af cookies, herunder hvordan du fravælger brugen af cookies.