Emloyer branding cases - Kemp & Lauritzen

Kemperne – efter kort tid steg trafikken til deres annoncer til 350 % over gennemsnittet.

Kemp & Lauritzen (kemperne) havde akut brug for folk. Men de havde svært ved at rekruttere de rette kandidater. Derfor hjalp vi med at skræddersy en gennemført employer branding-løsning. Efter kort tid steg trafikken til deres jobannoncer med over 350 %. Og de fik lettere ved at ansætte de rigtige medarbejdere.

Udfordring

Kemperne stod over for en udfordring: De fik mange nye projekter ind og havde derfor brug for flere el-teknikere, VVS’ere, serviceledere og projektledere m.fl.

De ville gerne række ud til deres kerneprofiler og fortælle, hvorfor de skulle vælge at arbejde hos Kemp & Lauritzen. Det fik Jobindex lov til at hjælpe med.

Løsning

Kemp & Lauritzen og Jobindex lagde en plan: hvad skulle deres nye employer branding-tiltag indeholde? Og hvilke resultater ville vi have ud af det? Det var klart, at vi skulle tage kontrollen over kandidatrejsen fra start til slut – men hvordan?

Løsningen blev en ny karriereside, 7 employer branding-videoer, lækre reportageannoncer og grafiske specialopsætninger m.m. (tjek det ud lige nedenfor).

Så uanset hvor kandidaten mødte kemperne, var der en rød tråd på tværs af alle kanaler. Fra selve jobannoncen og kemperne.dk til SoMe mødte kandidaterne kempernes egne ansatte (= employer brand-ambassadører), som de kunne spejle sig i. Og resultatet?

Kempernes jobannoncer blev nogle af de bedst performende på Jobindex. Faktisk steg deres klikrate med over 350 %. Og de fik meget lettere ved at ansætte medarbejdere af højere kvalitet.

Da de samtidig begyndte at arbejde med jobglæde internt, gik deres medarbejderevalueringer fra 3 til 5 stjerner på Jobindex. Kemp & Lauritzen er blevet et sted, man står i kø for at komme til at arbejde hos.

Skal vi booste dit employer brand?

Kontakt os her

Du kan også ringe til os på 38 32 33 55, eller skrive en mail til salg@jobindex.dk.

Lad os booste jeres employer brand