Kalundborg Refinery – et karriereunivers, der fortæller den skjulte historie

Hvordan kommunikerer man, at kandidaterne kan blive en del af en grønnere fremtid ved at få et job på et raffinaderi? Man viser, at tingene ikke er så sort-grønne, som man ellers kunne tro. Og lader medarbejderne fortælle historien om de unikke karrieremuligheder og den helt særlige ånd.

Udfordring

Mange virksomheder har udfordringer med at rekruttere stærke tekniske profiler. Og i en branche og et lokalområde, hvor konkurrencen er særligt hård, kan der være behov for input udefra. Det var her, Jobindex kom ind i billedet.

"Ansøgerne har allerede mærket vores sociale sammenhold i videoerne, og de har også en klart bedre forståelse for jobbet nu, når de kommer til samtale. Begge dele giver et rigtig godt udgangspunkt for at se, om vi er et match."

Allan Krestensen, Head of Communications.

Løsning

Vi opdagede hurtigt, at Kalundborg Refinery har masser at byde på – uanset om man arbejder blandt rørene eller bag skrivebordet. Så i ord, fotos og videoer formidlede vi historien om en virksomhed, hvor man kan skifte arbejde, uden at skifte arbejdsplads. Om 30-års jubilæerne, den livlige personaleforening og om, hvordan raffinaderiet kan spille en nøglerolle i fremtidens energisystem.

Tone-of-voice og det visuelle udtryk går selvfølgelig igen på tværs af både karriereside, virksomhedsprofil, annoncer og billedmaterialet. Og materialet bliver i dag brugt på roll-ups på messer, interne infoskærme og sociale medier.

Tiltræk de rigtige – vi ved, hvem de er
Kontakt os