Employer branding cases - DSV

DSV fik flere kvalificerede kandidater – og skræddersyet content til deres employer brand

Hvad der startede som skrivning af enkelte jobannoncer, er i dag et tæt samarbejde. DSV får storytelling og content, de kan bruge til at forankre deres kultur – og har Jobindex som sparringspartner i kampen om kandidaterne.

Udfordring

DSV kendte allerede deres styrker som arbejdsplads. Deres ønske var at arbejde endnu mere med at få den interne viden kommunikeret ud til kandidaterne på en måde, der var indbydende og skræddersyet til netop deres segment. Desuden var de i et marked, hvor visse rekrutteringer kan være en kæmpe udfordring, fordi der er rift om kandidaterne.

”Det er klart, at jo mere man lægger i det som virksomhed, jo bedre kandidater får man. Der har vi kunnet mærke en forskel.”

Pia Haubro, Senior HR Specialist, DSV

Løsning

Fordi skrivning af jobannoncer lå tæt på HR, startede vi med at skrive nogle enkelte annoncer på både dansk og engelsk. Det var en klar måde at få kommunikeret DSV’s brand ud på – direkte til kandidaterne. Gennem brug af data og research kunne vi skræddersy hver enkelt annonce til ansættende leder og dennes afdeling med DSV’s unikke storytelling vævet ind.

Og feedbacken? Den var god. Ansættende leder følte sig hørt, og de enkelte afdelinger følte sig afspejlet. De bedre annoncer gav større respons fra kandidaterne, hvilket betød mindre search-arbejde hos HR, og mere tid til rekrutteringsprocessen og udvikling af DSV’s employer brand.

Udover jobannoncerne lavede vi også 4 skræddersyede layouts til DSV’s annoncer, der passede til deres målgrupper. Her kunne vi gennem data påvise mere trafik og længere tid brugt på det producerede content – og en bedre kandidatoplevelse.

Skal vi booste dit employer brand?

Kontakt os her

Du kan også ringe til os på 38 32 33 55, eller skrive en mail til salg@jobindex.dk.

Lad os booste jeres employer brand