Employer brand analyse – tiltrækning

Indsigter udefra – sådan ser kandidaterne din virksomhed

People in an office

Få overblik over, hvor I står i kandidatmarkedet

Vil du vide, hvad dine drømmekandidater egentlig tænker om jer som arbejdsplads? Med denne analyse får du præcist indblik i, hvor stærkt dit employer brand står i markedet. Og hvor du med fordel kan skrue op for kommunikationen.

Brug analysen til at tiltrække de bedste

Flere brancher konkurrerer om de samme eftertragtede profiler, og kandidaterne undersøger jeres virksomhed nøje, før de træffer deres valg. Analysen af jeres employer brand giver et solidt datagrundlag til at skille jer ud i kampen om de bedste kandidater – og indsigt, der er afgørende for at arbejde strategisk og fremadrettet med jeres brand som arbejdsplads.

Kend din blinde vinkel og målret strategisk

Det er ikke unormalt for virksomheder at have en blind vinkel over for deres kerneprofiler, når det gælder kandidaternes opfattelse af dem som arbejdsplads. Med en opdateret indsigt i dit omdømme kan du målrette din kommunikation, så dine budskaber og dit visuelle univers matcher det, de bedste kandidater går efter.

En gruppe mennesker lægger hænderne oven på hinanden som symbol på samarbejde og fællesskab

Du får indsigter og redskaber, der kan:

  • give overblik over jeres position i kandidatmarkedet og tiltrække de rette talenter
  • afdække forskellen mellem jeres ønskede brand og jeres faktiske image
  • tilpasse budskaber og kanaler til det, der motiverer jeres kerneprofiler
  • prioritere de vigtigste forbedringsområder i jeres employer branding
  • øge effekten af jeres employer branding-investeringer

Hvad får du svar på?

Kendskab

– Hvor mange kender jer?
– Hvad er I kendte for?

Image

Jobsikkerhed
– Er I en tryg arbejdsplads?
Virksomhedskultur
– Hvordan opleves den udefra?
Løn og karrieremuligheder
– Matcher de forventningerne?

Lysten til at arbejde hos jer

– Opleves I som en attraktiv arbejdsplads?

Jobpræferencer og ønsker

– Hvad lægger kandidaterne vægt på, når de vælger arbejdsplads?
– Hvor leder de efter job?
– Hvordan vil de helst høre om jer?

Den fuldendte kombination:

Få også mere viden om jeres egne medarbejderes opfattelser af jer som arbejdsplads.