Boligkontoret Danmark

Hvem er vi

Boligkontoret Danmark er et non-profit, alment administrationsselskab, der har til formål at virke som administrator og konsulent for almene boligforeninger og boligselskaber. Vores opgave er at udføre alle administrative, økonomiske og tekniske opgaver i forbindelse med administration af alment boligbyggeri under opførelse og i drift. Vi administrerer over 35.000 lejeboliger for en lang række boligselskaber samt ældre- og plejeboliger i kommuner/regioner over hele landet. Herudover yder vi IT-drift for boligselskaber med godt 35.000 boliger.

Unikt fællesskab og tryghed

Opbygget som et foreningsbaseret fællesskab er vi til for at tjene vores boligselskaber – ikke til at tjene på dem. For de boligselskaber, vi administrerer, er samtidig vores ejere og vores øverste myndighed. Sådan har det været, siden vi kom til verden i 1948 som et ægteskab mellem små boligselskaber, der i fællesskab ikke bare kunne få en ordentlig boligadministration til en ordentlig pris, men også trygheden ved høj kvalitet og driftssikkerhed.

Vi tilbyder stadig den dag i dag vores boligselskaber trygheden ved en driftssikker, nærværende og faglig stærk administrationsservice, der er tilpasset netop vores boligselskabers behov.

Lokalt tilstede

Vores organisation har i alt ca. 200 medarbejdere og er indrettet decentralt med et hovedkontor i København og lokale afdelingskontorer placeret i Hillerød, Allerød, Espergærde, Holte, Odense, Ribe, Silkeborg, Sakskøbing, Thisted og Maribo. Vi tror nemlig på styrken i at være lokalt tilstede. For vores beboeres, boligsøgendes og beboerdemokraters oplevelse af et nærværende samarbejde med os er helt afgørende for, at vi som foreningsbaseret boligadministration kan leve op til ambitionen om, at alle kan føle sig hjemme hos os.

Sidst opdateret 06-07-2023