Biltema Danmark A/S
Velkommen til Biltema – hele familiens varehus
Året er 1963. The Beatles udgiver sit første album, og John F. Kennedy er præsident i USA. Biltemas grundlægger Sten-Åke Lindholm stiller sig selv et spørgsmål: ”Hvorfor er bilreservedele og biltilbehør så dyre?”
Dette blev starten på Biltema, og siden da har vi vokset os stærkere og stærkere i hele Norden.
De fleste bilinteresserede ved allerede, at Biltema er en pålidelig leverandør af biltilbehør, reservedele og værktøj. Men Biltema er meget mere end det. Vi har udviklet os til at være hele familiens varehus, og der kommer stadig nye og spændende produktgrupper til. Nu har vi både cykler, cykeltilbehør, computer- og smartphonetilbehør, maling, udstyr til selvbyggeren, køkkenredskaber, rejsetasker og meget andet.
- fortæller direktør Jacob Borring Møller

Vores vision er at gøre det økonomisk opnåeligt for almindelige mennesker at have både bil, båd, bolig, værktøj og fritidsartikler af høj kvalitet og derigennem skabe en rigere fritid for disse mennesker.
”Biltema tilbyder et stort sortiment af produkter af høj funktionel kvalitet til så lave priser, at alle har råd til at købe dem.”
- Jacob
Biltema står for enkelhed, sparsommelighed, handlekraft, ordentlighed samt fleksibilitet. Med entusiasme og vilje til at forbedre og vise vejen skaber vi arbejdsglæde og udvikling.
”Vi gør en dyd ud af at være ordentlige mennesker med benene på jorden. Vi møder altid hinanden i øjenhøjde, og vi ved, at tillid bliver skabt ansigt til ansigt med hinanden og vores kunder.”
- Jacob

Biltemas sortiment udvikles hele tiden. I dag har vi mere end 19.000 produkter i vores varehuse. Produkterne er inddelt i 8 produktkategorier: Bil-MC, Båd, Fritid, Hjem, Kontor/Teknik, Byggeri, Bilpleje og Værktøj. Vi har mere end 140 varehuse rundt om i Norden, og der kommer stadig flere til. Målet er at åbne et nyt varehus hver måned. I Danmark har vi allerede nu 2 varehuse på vej i Thisted og Herning, som åbner dørene vinter/forår 2022. Herefter er fire varehuse mere planlagt. Varehusene bliver også større, da sortimentet hele tiden udvides, og flere produkter konstant kommer til. De fleste varehuse har desuden café for at skabe en endnu bedre indkøbsoplevelse.
”Biltema-navnet er for alvor slået fast i Danmark som et meget anerkendt varemærke. Vi har virkelig vind i sejlene,”
- fortæller marketingkoordinator Jens Stig
at trivsel hos vores personale skaber resultaterne. Sammen sørger vi for, at det er rart og sjovt at være på arbejde – og selvfølgelig at varehuset altid er klart og åbent for salg, så alle kunder får den bedst mulige service. Vores varehuse skal altid være velopfyldte, pæne og tiltalende. Vi ønsker, at vores kunder finder det behageligt at handle i Biltema. Et rent og pænt varehus skaber ligeledes større trivsel for vores ansatte.
”Vi er ikke som alle andre, fordi vores varehus ikke er som de andre. Det vil du kunne mærke her. Og det smitter af på os og vores kunder.”
- Jens

Vi har oprettet Biltema Foundation for at yde et positivt bidrag til børns uddannelse, sundhed og velfærd samt til andre sårbare mennesker og dyr, især i udviklingslande. Vi er glade for at kunne præsentere seneste nyt om de projekter, som Biltema Foundation støtter. Besøg www.biltemafoundation.org for yderligere information om projekterne og fonden.
Lyder det som noget for dig?
Se mere på Biltema.dk