EKKOfonden Virksomhedsprofil

198 følgere

Dine muligheder i EKKOfonden

Vil du være med til at gøre en forskel for sårbare borgere i Danmark – hvad enten det er i den direkte kontakt med borgerne eller fra en kontorplads?

I EKKOfonden driver vi socialpædagogiske tilbud for udsatte borgere fra 17 år og op, ligesom vi fungerer som et konsulent- og servicehus for kommuner og øvrige aktører på området og arbejder med at udvikle og udbrede viden på det specialiserede socialområde.

Vi er en landsdækkende virksomhed, der beskæftiger op mod 300 pædagogiske medarbejdere, sygeplejersker, socialrådgivere, psykologer, økonomi-medarbejdere, HR-konsulenter og mange andre.

Hvilken rolle ser du dig selv i som kommende EKKO-medarbejder?

Hvorfor EKKOfonden?

Du vil blive en del af en virksomhed, der prioriterer ordnede forhold og gode udviklingsmuligheder. Som noget unikt for vores branche bliver alle pædagogiske medarbejdere ansat på overenskomst med alle de fordele, det indebærer.

Vi vægter medarbejdernes faglige og personlige udvikling højt og tilbyder blandt andet interne og eksterne kurser, uddannelse, temadage mv. Derudover er der mulighed for at modtage supervision individuelt eller i grupper.

EKKOfonden er en virksomhed i vækst og rivende udvikling. Vi starter jævnligt nye socialpædagogiske tilbud op, og vi afsøger kontinuerligt nye forretningsområder.

Vil du med på en spændende og udviklende rejse?

Se vores aktuelle stillingsopslag her

”Noget af det, jeg bedst kan lide ved at arbejde i EKKOsupport, er den store fleksibilitet og de mange udviklingsmuligheder og forskelligartede faglige udfordringer. Som sygeplejerske håndterer jeg ikke kun de indskrevne borgeres medicin. Jeg er også ude at undervise, jeg deltager i personalemøder, og jeg arbejder tværfagligt med både interne og eksterne samarbejdspartnere”.

- Tina Larsen, sygeplejerske i EKKOsupport, EKKOfonden

”Jeg udvikler mig både personligt og fagligt. Det er enormt givende at kunne hjælpe borgere i udsatte positioner, og med løbende supervision, temadage, kurser og uddannelsesmuligheder både internt og eksternt giver det en hverdag med mening og masser af spændende udfordringer.”

- Martin Eriksen, pædagogisk medarbejder og koordinator på Botilbuddet Jammerbugten

”EKKO” kommer af vores værdier:

  • Engagement
  • Kvalitet
  • Kommunikation
  • Omsorg

Læs mere om vores værdigrundlag her.

Om EKKOfonden

EKKOfonden er en erhvervsdrivende fond, der beskæftiger sig med socialpædagogiske tilbud for borgere med varierende grader af psykiske eller fysiske funktionsnedsættelser. Målgruppen er borgere fra 17 år og op. Desuden tilbyder vi med EKKOsupport og EKKOfamilie en række serviceydelser for både landets kommuner og øvrige aktører på voksenområdet samt børne- og ungeområdet. Vores socialpædagogiske tilbud fordeler sig over det meste af landet, og vi har mulighed for at oprette særligt tilrettelagte tilbud, hvor end i landet, behovet måtte være.

Vi har organiseret os således, at de fleste administrative opgaver er trukket ud af botilbuddene og i stedet placeret i en særlig support-enhed, EKKOsupport, hvor fagspecialister på en lang række områder er ansat. Dermed sikrer vi, at de pædagogiske medarbejdere kan fokusere på deres kerneopgave – de indskrevne borgere. Og vi sikrer, at alle opgaver bliver løst af medarbejdere med de rette kompetencer og den rette motivation for netop deres opgave.

Når medarbejdere evaluerer nuværende eller tidligere arbejdspladser tildeles stjerner inden for en række kategorier. Men hvad der lægges i ordenes betydning er forskelligt, og derfor har vi nedfældet en sætning om hver kategori, som kort forklarer den tiltænkte mening med dem:

  • Ledelse er din vurdering af øverste og nærmeste ledelse samt ledelsens troværdighed.
  • Kultur og mening er din vurdering af kultur og værdier, samt om du oplever mening i dit arbejde.
  • Karrieremuligheder er din vurdering af mulighederne for at avancere og dygtiggøre dig i din karriere.
  • Belønning er din vurdering af, om du bliver belønnet og anerkendt for dit arbejde.
  • Arbejdsmiljø og balance er din vurdering af arbejdsmiljøet samt oplevet work-life balance.
  • Samarbejde og relationer er din vurdering af samarbejdet med kolleger samt fællesskabsfølelsen.

EKKOfonden som arbejdsplads

9 evalueringer, 4 kommentarer





Kategorier

Her kan du se yderligere evalueringer af forhold på arbejdspladsen. Bemærk, at evalueringerne i kategorierne optræder separat fra den overordnede score, der skal ses som en særskilt kategori.

Ledelse
Kultur og mening
Karrieremuligheder
Belønning
Arbejdsmiljø og balance
Samarbejde og relationer

Er du eller har du været ansat hos EKKOfonden?

Som nuværende eller tidligere ansat kan du også fortælle, hvad du synes om at arbejde hos EKKOfonden.

Husk, at selvom du er logget ind, er din evaluering 100% anonym over for arbejdsgiver.

Regnskab for EKKOfonden

Regnskab for EKKOfonden

Registreret navn

EKKOFONDEN

Momsnummer

DK35478787

Selskabsform

Erhvervsdrivende fond

Etableret

2013

Antal ansatte

200 - 499

Regnskab 2013 2014 2015 2016 2017
Valuta DKK DKK DKK DKK DKK
Omsætning
Bruttofortjeneste 10.231.000 17.493.000 49.196.000 62.578.000 105.723.000
Årets resultat 20.000 1.692.000 6.352.000 6.262.000 3.407.000
Egenkapital 321.000 2.518.000 8.433.000 14.695.000 18.102.000
Balance 16.173.000 18.066.000 22.353.000 25.513.000 36.953.000

Kilde til ovenstående informationer

Annoncestatistik for EKKOfonden

Her kan du danne dig et overblik over jobannoncer fra EKKOfonden. Du kan se hvilke kanaler og regioner annoncerne var placeret i og hvordan antallet af indrykkede jobannoncer har ændret sig fra kvartal til kvartal.


Adresse

EKKOfonden
Egholmvej 8 A+B
9800 Hjørring
Tlf.: 96 78 00 56
http://ekkofonden.dk/

Kort

Cookies på Jobindex

Vi bruger cookies til statistik og til at gøre hjemmesiden mere brugervenlig. Der sættes cookies fra Jobindex og fra vores samarbejdspartnere. Klikker du videre på siden, accepterer du, at der sættes cookies til disse formål. Læs mere her om vores brug af cookies, herunder hvordan du fravælger brugen af cookies.