Lønkonsulent til Lønservice - 37 timer om ugen
Vil du være med til at sikre korrekt og rettidig løn til kommunens medarbejdere – og samtidig være en del af et stærkt fagligt fællesskab?
Så er det måske dig, vi søger som vores nye kollega i Lønservice.
En af vores dygtige lønkonsulenter har søgt nye udfordringer, og derfor har vi fra 1. februar 2026 en ledig stilling på 37 timer om ugen i Lønservice.
Om os
Lønservice er en del af Personale & Udvikling under Politik & Personale i Esbjerg Kommune. Vi holder til på Esbjerg Rådhus og på kontoret er der 13 engagerede medarbejdere og en leder. Vi håndterer lønadministration for hele kommunen og bidrager aktivt til udviklingsprojekter på tværs af organisationen.
Hver medarbejder har sit eget ansvarsområde, men vi hjælper hinanden og dækker ind ved behov. Du får naturligvis en grundig introduktion og oplæring.
Dine opgaver
- Lønadministration for dit eget ansvarsområde
- Fortolkning af overenskomster og relevant lovgivning
- Andre lønrelaterede opgaver
- Rådgivning og vejledning af ledere og medarbejdere
- Konsulentbesøg i organisationen
Vi forestiller os, at du
- Har erfaring med lønadministration, men det er ikke et krav
- Er god til at formulere dig – både mundtligt og skriftligt
- Har stærke digitale kompetencer og flair for nye systemer
- Arbejder selvstændigt, struktureret og fleksibelt
- Er en holdspiller med godt humør og en serviceminded tilgang
Vi tilbyder
- Et alsidigt og meningsfuldt job med faglige udfordringer
- Gode muligheder for kompetenceudvikling og efteruddannelse
- En arbejdsplads med høj trivsel, godt samarbejde og plads til humor
- En travl arbejdsplads
- Mulighed for hjemmearbejde
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte leder af Lønservice Annette Kjær Jensen tlf. 76 16 09 02 / 23 99 75 54.
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst.
I Esbjerg Kommune arbejder vi tillidsbaseret og ser menneskelig forskellighed som en styrke. Vi opfordrer derfor alle kvalificerede uanset køn, alder eller etnisk baggrund til at søge stillingen.
Ved ansættelse i stillingen indhentes straffeattest.
Ansøgningsfrist:
2. december 2025
Samtaler forventes afholdt i uge 50.
Går du videre efter ansættelsessamtale, vil der blive indhentet referencer fra nuværende og/eller tidligere arbejdsgiver, hvis du fortsat er i betragtning til stillingen.
Du vil blive informeret inden, at der bliver indhentet referencer.
Ansøgningen sendes elektronisk. Klik på ”søg stillingen” nederst og vedhæft din ansøgning, CV og relevant dokumentation.
Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex