Er du en synlig og erfaren personaleleder med stærke kompetencer inden for ledelse? Er du motiveret af at gøre studielivet bedre for universitetsstuderende med funktionsnedsættelser? Kan du motivere medarbejdere, sætte retning og udvikle gode effektive løsninger til gavn for de studerende?  Er du god til mennesker og til at opbygge og vedligeholde tillidsfulde relationer? Og er du god til at kommunikere?  Hvis du kan svare ja til ovenstående, så er du måske det rette match til vores ledige lederstilling i Rådgivnings- og støttecentret, hvor du bliver leder for et team, der har en central rolle i at støtte studerende og sikre, at de trives i deres studieliv. 

Opgaven med at yde specialpædagogisk støtte til studerende med psykiske og neurologiske diagnoser er under forandring og skal fra 1. januar 2027 varetages af universiteterne. Du skal derfor være med til at stå i spidsen for Pædagogisk Psykologisk Uddannelsesrådgivning (PPU) i overgangen til en ny struktur, hvor vi skal være med til at styrke inklusion og diversitet i læringsmiljøerne. Sammen med vores nuværende afdelingsleder får du det faglige og personalemæssige ansvar for PPU, der består af to teams og i alt ca. 50 medarbejdere. I vil i dagligdagen arbejde tæt sammen med de to teamkoordinatorer i PPU og den øvrige ledelse.  




Arbejdsopgaver 


  • Personaleledelse af cirka 25 medarbejdere og en teamkoordinator, herunder sikre trivsel for medarbejdere, der støtter studerende med psykiske lidelser  
  • Fagligt ansvar og løbende kvalitetssikring af afdelingens ydelser i samarbejde med den øvrige ledelse herunder faglig sparring med medarbejdere og rammesætning 
  • Økonomi f.eks. udarbejdelse af prognoser og kapacitetsvurderinger 
  • Samarbejde på tværs i universitetets administration og med fakulteterne 
  • Samarbejde med en bred vifte af eksterne aktører herunder Styrelsen for Undervisning og Kvalitet 



Vi forventer at


  • Du har en relevant akademisk baggrund og gerne en lederuddannelse 
  • Du har stor erfaring med personaleledelse og forandringsprocesser 
  • Du har en anerkendende og tillidsfuld lederstil og evnen til at skabe et motiverende og udviklende arbejdsmiljø med psykologisk tryghed
  • Du har vilje til og motivation for at arbejde aktivt med driftsstyring 
  • Du er handlekraftig og har øje for udviklingsmuligheder inden for området 
  • Du er god til at opbygge tillid og samarbejde bredt med kolleger i andre dele af organisationen såvel som med en række eksterne samarbejdspartnere f.eks. styrelser og andre aktører på det specialpædagogiske område 
  • Du kommunikerer klart i skrift og tale med blik for de forskellige målgrupper og har gode IT-kompetencer, herunder fortrolighed med regneark 
  • Du har både engagement og godt humør 
  • Det er en fordel, hvis du har erfaring fra uddannelsesområdet og gerne specialpædagogisk støtte  



Vi tilbyder


Et meningsfyldt job, hvor solid faglighed er i højsædet i et spændende fagmiljø med engagerede og selvstændige medarbejdere. Du bliver en del af et godt arbejdsmiljø, hvor omgangstonen er uhøjtidelig, og hvor opgaven og de studerendes behov er i fokus..

Du vil referere til lederen af Studiestøtte. 




Om Rådgivnings- og støttecentret  


Rådgivnings-og Støttecentret er forankret i funktionsområdet Studiestøtte, der rummer SU og specialpædagogisk støtte, Dual Career samt Rådgivnings- og støttecentret. I alt arbejder ca. 95 medarbejdere i Studiestøtte.  Læs mere om Rådgivnings- og Støttecentret her.  




Løn og ansættelsesvilkår  


Der er tale om en fast stilling på fuld tid. Tiltrædelse pr. 1. februar 2026 eller efter nærmere aftale. Ansættelse og aflønning sker som chefkonsulent med personaleledelse efter overenskomst mellem Finansministeriet og Akademikere i Staten med mulighed for at forhandle individuelle løntillæg.  




Yderligere oplysninger om stillingen  


Er du interesseret i stillingen, er du velkommen til at kontakte lederen af Studiestøtte Bente Lynge Hannestad, på 2810 2855, email blh@au.dk  eller afdelingsleder i Rådgivnings- og Støttecentret Henriette Engedal Schwenningsen på 2067 9003, email hensch@au.dk

Vi forventer at holde første samtale 1. december 2025 og anden samtale 11. december 2025.  Forud for 2. samtale vil du blive bedt om at lave en test og deltage i en tilbagemelding på testen. 

Arbejdsstedet er Fredrik Nielsens Vej 5, 8000 Aarhus C.



Aarhus Universitet vil være en attraktiv og inspirerende arbejdsplads for alle og ønsker en kultur, hvor hver enkelt kan udfolde og udvikle sig. Vi ser ligestilling og diversitet som en ressource og opfordrer derfor alle interesserede til at ansøge.

Ansøgning sendes via Aarhus Universitets rekrutteringssystem, som kan tilgås under stillingsopslaget på Aarhus Universitets hjemmeside.



Om Aarhus Universitet

Aarhus Universitet er et fagligt bredt og forskningsintensivt universitet med høj kvalitet i uddannelse og forskning, og et stærkt engagement i samfundsudviklingen nationalt og globalt. Universitetet tilbyder et inspirerende uddannelses- og forskningsmiljø for 38.000 studerende og 8.300 medarbejdere med en årlig omsætning på 7,0 mia. kr. Læs mere på www.au.dk

Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex