Socialrådgiver/socialformidler til det specialiserede socialområde for voksne
Vi er i gang med en spændende udviklingsproces hvor vi arbejder med, at faglighed og økonomi skal gå hånd i hånd, så vi forsat sikrer ydelser af høj kvalitet. Vi er optaget af at sikre, at borgerne får det tilbud, der matcher deres behov.
På tværs i centeret har vi i igangsat en proces, hvor vi arbejder ud fra en recovery-orienteret og rehabiliterede tilgang.
Om Rådgiverteamet
Rådgiverteamet består af 10 rådgivere, en juridisk konsulent, en faglig koordinator, en systemadministrator, en studentermedhjælper og en teamleder.
Teamets primære opgave er afklaring af borgerens behov for støtte i henhold til servicelovens voksenbestemmelser (hovedsageligt fra §85 – §110), samt bevilling og efterfølgende opfølgning af indsatsen. Derudover yder vi rådgivning/vejledning til voksne med komplekse sociale problemstillinger.
Du får ansvar for udredning og vurdering af borgerens støttebehov med udgangspunkt i Voksenudredningsmetoden VUM 2.0. Der er løbende fokus på behovet for sagssparring hos den enkelte rådgiver. Det er af stor betydning, at der er øje for borgernes ressourcer frem for begrænsninger. Vi anvender fagsystemet Nexus.
Om dig
Vi forventer, at du er uddannet socialrådgiver/socialformidler og du må meget gerne have kendskab til Lov om Social Service og den øvrige lovgivning inden for det sociale område. Du kender voksenudredningsmetoden (VUM) og det er en fordel, hvis du har erfaring fra det specialiserede socialområde, herunder merudgiftsområdet.
Du behersker dansk i skrift og tale, har gode samarbejdsevner. Rådgiverteamet samarbejder på tværs i organisationen, så du skal have lyst til at skabe og dyrke samarbejdsrelationer på tværs af organisationen.
Der er en del administrativt arbejde forbundet med stillingen, så du skal være struktureret, have solide skriftlige kompetencer og trives med en travl hverdag, som er afvekslende og ofte uforudsigelig med et højt aktivitets- og serviceniveau. Herudover har du gode samarbejdsevner, er positiv og serviceminded, en teamspiller med et stort engagement, som kan bidrage til den fælles opgaveløsning og du synes det er vigtigt at være med til at understøtte trivsel og et positivt miljø i teamet.
Derudover skal du have lyst og mod på at arbejde med udsatte borgere i samfundet og kunne håndtere deres komplekse problemstillinger.
Det er nødvendigt, at du har kørekort.
Du får
I rådgiverteamet har vi et godt kollegialt fællesskab, hvor der er plads til at grine, have det sjovt og hjælpe hinanden.
Vi tilstræber et højt fagligt niveau, med faglig sparring og fokus på hele tiden at udvikle vores praksis. Du får dygtige kolleger, som giver dig god introduktion og oplæring. Du får flekstid og indflydelse på selv at tilrettelægge dit arbejde.
Greve Kommune er en ambitiøs og udviklingsorienteret kommune, som ligger tæt på motorvej og offentlige transportmidler og i gåafstand fra Greve Station, hvor der er 25 min. til Hovedbanegården.
Løn - og ansættelsesforhold
Jobbet er en fast stilling på 37 timer ugentligt. Lønnen fastsættes efter forhandling med din faglige organisation og principperne i Ny Løn. Jobbet ønskes besat pr. 1. januar 2026
Vil du vide mere?
Hvis du vil høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte leder Malene Schmidt, telefon 23 35 63 90, e-mail: masc@greve.dk
Ansøgning
Vi ser frem til at modtage din ansøgning senest den 17. november 2025. Vi holder samtaler den 20. november 2025.
Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex