Naturstyrelsen står midt i en historisk satsning på natur og klima gennem Aftale om et Grønt Danmark. Vi har netop opgraderet med flere projektledere for at kunne gennemføre store projekter, der former landskabet og gavner kommende generationer.

Naturstyrelsen søger en alsidig og servicemindet administrativ medarbejder, som skal indgå i teamet omkring klima- og lavbundsprojekter. Du skal varetage en lang række opgaver, som kan være med til at styrke teamet og lette projektgennemførelsen.

Naturstyrelsen har lokale enheder over hele landet og i den østlige del af Sønderjylland har vi til huse i Gråsten. Enheden forvalter 10.500 ha skov- og naturarealer fra grænsen og op til nord for Haderslev. Enheden arbejder med en meget bred pallette af opgaver der spænder fra klima-lavbundsprojekter, naturgenopretning og naturpleje, over friluftsliv og naturformidling til forvaltning af urørt skov, skovdrift ejendomsforvaltning og bygningsvedligeholdelse.

Dine hovedopgaver vil være

  • Skriftlig kommunikation: indkaldelse til lodsejermøder m.v., udarbejdelse af nyhedsbreve, udarbejdelse af informationsmateriale, indledende udfyldelse af paradigmer o.lign.
  • Administrativ projektstyring: udarbejdelse og vedligeholdelse af projektoversigt, indkaldelse til teammøder, overordnet økonomistyring.
  • Serviceopgaver: mødeforplejning, journalisering, telefonservice m.v.
  • Udviklingsopgaver: alt efter din baggrund vil der være rig mulighed for at gå ind i delopgaver f.eks. i forhold til køb og salg af ejendomme, særlige juridiske opgaver, mere detaljeret økonomistyring.
Din profil

  • Du har erfaring med administration gerne i en projektorganisation.
  • Du er serviceminded og har lyst til at hjælpe fagkolleger.
  • Du er god til skriftlig og mundtlig kommunikation.
  • Du er god til at opbygge relationer til kolleger og eksterne samarbejdspartnere.
  • Du arbejder struktureret og selvstændigt og trives i en hverdag, der til tider kan være lidt kaotisk.
  • Du har lyst til og forståelse for arbejdet i en politisk styret organisation.
  • Dine administrative erfaringer kommer f.eks. fra erhverv som ejendomsmægler, landinspektør, advokat eller måske et lægehus.
Vi tilbyder
En stor organisation med gode udviklingsmuligheder og en uformel tone. En spændende og varieret arbejdsdag, hvor du arbejder med både mennesker og natur. Et stærkt fagligt miljø med engagerede kolleger og en arbejdsplads med fokus på trivsel og udvikling. Mulighed for efteruddannelse og faglig udvikling. Fleksible arbejdsforhold.

Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til den til enhver tid gældende Fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer - Det Statslige Område samt tilhørende organisationsaftale for Kontorfunktionærer, laboranter og IT-medarbejdere (HK).

Ansættelsesområdet er Ministeriet for Grøn Trepart med tilhørende institutioner.

Dit daglige arbejdssted bliver Naturstyrelsen Sønderjylland, Felstedvej 14, 6300 Gråsten.

Yderligere oplysninger
Såfremt du ønsker yderligere oplysninger, er du velkommen til at kontakte skovrider Inge Gillesberg, tlf. nr. 40 33 99 95.

Sådan søger du stillingen
Du søger stillingen online ved at sende din ansøgning, CV, uddannelsesbevis m.m. senest den 25. november 2025.

Der afholdes samtaler onsdag den 10. december 2025. I forbindelse med samtalen vil du blive bedt om at udfylde en personprofil og løse en lille opgave.

Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex