Jobcenter Esbjerg, Staben, søger 1 økonomimedarbejder til fleksjobområdet

Har du lyst til at prøve kræfter med et spændende fagområde, hvor der både er fokus på drift og udvikling?

Vi søger 1 ny kollega, der skal være med til at understøtte at udbetaling af fleksløntilskud og refusion udbetales korrekt til borgere og virksomheder.

Så er det måske dig, vi leder efter!

Om stillingen:

Der er tale om en fast stilling på 37 timer pr. uge med tiltrædelse 1. januar 2026.

Staben er en del af Jobcenter Esbjerg og består af 15 kollegaer.

Vi arbejder tæt sammen med vores kollegaer i Jobcentret og vægter det faglige fællesskab højt.

Vi er en velfungerende, effektiv og serviceminded arbejdsplads, hvor der også er plads til individuel faglig udvikling.

Arbejdssted: Jobcenter Esbjerg, Staben, Exnersgade 33, 6700 Esbjerg

Arbejdstid: 37 timer

Dine primære arbejdsopgaver vil være:

  • Udbetaling af fleksløntilskud til borgere og refusion til arbejdsgivere.

Vi forventer, at du:

  • Kan arbejde med borgere med meget forskellige baggrunde
  • Er god til at se muligheder frem for begrænsninger
  • At du har flair for tal
  • Har gode samarbejdsevner, er udadvendt og serviceminded
  • Har gode IT-kompetencer og gerne erfaring med anvendelse af IT-systemer som Fasit og KY.

Vi lægger vægt på, at du:

  • Har erfaring med udbetaling af løn samt lønningsbogholderi eller udbetaling af fleksløntilskud
  • Har kendskab til relevante overenskomster indenfor fleksjobområdet
  • Har gode formidlingsevner både mundtligt og skriftligt
  • Vil være med til at sætte dit præg på udviklingen i afdelingen
  • Har gode samarbejdsevner
  • Har erfaring i administrativt arbejde og kan arbejde systematisk
  • Sætter pris på vidensdeling og udvikling
  • Du er dygtig til at samarbejde på flere niveauer – og trives med en uformel omgangstone.

Vi kan tilbyde dig:

  • Et job inden for et område præget af udvikling
  • Engagerede og fagligt dygtige kolleger
  • Et uhøjtideligt miljø, hvor der også er plads til godt humør.

Det praktiske:

I Jobcenter Esbjerg kan den enkelte medarbejder vælge imellem en 4 eller 5 dages arbejdsuge. Vælger man en 4 dages arbejdsuge, har man fri om fredagen.

Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og efter aftale om lokal løndannelse.

I Esbjerg Kommune arbejder vi tillidsbaseret og ser menneskelig forskellighed som en styrke. Vi opfordrer derfor alle kvalificerede uanset køn, alder eller etnisk baggrund til at søge stillingen.

Ved ansættelse i stillingen vil straffeattest blive indhentet.

Går du videre efter ansættelsessamtale, vil der blive indhentet referencer fra nuværende og/eller tidligere arbejdsgiver, hvis du fortsat er i betragtning til stillingen. Du vil blive informeret inden, at der bliver indhentet en reference.


Ansøgningsfrist:

Onsdag den 12. november 2025.

Ansættelsessamtaler:

Forventes afholdt onsdag den 19. november 2025.

Vi vil gerne have, at du starter i stillingen senest den 1. januar 2026.

Vil du vide mere om jobbet?

Kontakt kontorchef Britta Runnom Mathiasen, på mail brmat@esbjerg.dk eller telefon 20472833.

Alle henvendelser behandles fortroligt.

Ansøgning sendes elektronisk. Klik på ”send ansøgning” nederst og vedhæft din ansøgning, CV og relevant dokumentation i Word eller PDF- format.

Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex