Datakonsulent til Health Økonomi
I Health Økonomi er det vores kerneopgave at servicere fakultetet indenfor økonomi, analyse og regnskab. Vi er 29 medarbejdere i Health Økonomi, og du bliver en del af en afdeling, hvor vi vedvarende har fokus på at optimere og forbedre vores processer, og hvor fleksibilitet i forhold til arbejdstid og opgaveløsning er en naturlig del af vores hverdag. Vores arbejdsmiljø er uformelt og baseret på åbenhed, humor og godt kollegaskab. Der er rum til forskellighed med en fælles vægtning af vores faglighed.
Dine arbejdsopgaver
Som Datakonsulent vil du spille en central rolle i at sikre, at vores data bliver udnyttet effektivt og intelligent på tværs af organisationen. Vores rapportering og analyse foregår primært i Excel og Power BI, og du vil få ansvaret for vedligeholdelse og udvikling af vores værktøjer.
Du vil herudover blive en af de primære drivkræfter i retning mod mere automatiserede og digitaliserede forretningsprocesser i vores administrationscenter. Vi bruger Microsofts Power Platform, og er i den indledende fase til at konvertere til mere cloudbaserede værktøjer med Microsoft Fabric.
Dine opgaver vil primært bestå af:
- Udvikling og vedligeholdelse af rapporter og analysemateriale
- Løbende optimering af forretningsprocesser via automatiseringer og dataudnyttelse
- Optimering af ETL-processer gennem bl.a. udvikling og forbedring af vores dataflows
- Diverse ad hoc-opgaver, analyser mv. efter aftale
Du refererer til Økonomichef Inger Rønde Jeppesen.
Faglige og personlige kvalifikationer
Vi søger en kollega der har en kandidatuddannelse indenfor økonomi. Du har praktisk erfaring med avanceret brug af Excel, flair for teknik samt en solid dataforståelse. Du har erfaring med brug af f.eks. Power BI og Power Query, og har lyst til at udvikle dine kompetencer yderligere. Hvis du også har erfaring med Power Automate og Power Apps, er det bestemt et plus – vi er vilde med, når rapporter kan tale sammen med resten af systemlandskabet.
For at kunne løse opgaverne er det vigtigt, at du:
- Er vedholdende, systematisk og formår at samarbejde
- Arbejder selvstændigt, tager ansvar, og du evner at følge opgaverne til dørs.
- Udviser initiativ og er god til at bevare overblikket i pressede situationer.
- Hellere vil automatisere og systematisere, end udføre den samme opgave mange gange.
Spørgsmål til stillingen
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte Faglig leder Karsten Vraa Nielsen på tlf.: +45 51447506.
Arbejdsstedet er Administrationscenter Health, Vennelyst Boulevard 9, 8000 Aarhus C., Danmark.
Ansøgningsfristen er d. 10. november 2025. Vi forventer at holde ansættelsessamtaler i uge 47.
Starttidspunktet aftales nærmere, men forventes at være d. 1. januar 2026 eller snarest muligt herefter.
Ansættelsesgrundlag
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til overenskomst mellem Skatteministeriet og Akademikere i Staten.
Ansøgning
Din ansøgning skal indeholde følgende:
- Ansøgning
- Curriculum Vitae
- Angivelse af uddannelse (kopi af relevante eksamensbeviser)
- Referencer/anbefalinger kan uploades særskilt i e-rekrutteringssystemet
Vi henviser til fakultetets Vejledning for ansøgere.
Aarhus Universitet vil være en attraktiv og inspirerende arbejdsplads for alle og ønsker en kultur, hvor hver enkelt kan udfolde og udvikle sig. Vi ser ligestilling og diversitet som en ressource og opfordrer derfor alle interesserede til at ansøge.
Ansøgning sendes via Aarhus Universitets rekrutteringssystem, som kan tilgås under stillingsopslaget på Aarhus Universitets hjemmeside.
Om Aarhus Universitet
Aarhus Universitet er et fagligt bredt og forskningsintensivt universitet med høj kvalitet i uddannelse og forskning, og et stærkt engagement i samfundsudviklingen nationalt og globalt. Universitetet tilbyder et inspirerende uddannelses- og forskningsmiljø for 38.000 studerende og 8.300 medarbejdere med en årlig omsætning på 7,0 mia. kr. Læs mere på www.au.dk
Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex