Studentermedhjælper med interesse for den digitale dagsorden
Teamet varetager en række borgervendte opgaver, som besvarelser på borgerhenvendelser, oversættelse af informationsmateriale, behandling af aktindsigter og indsigtsanmodninger. Du får mulighed for at gøre en forskel for alle MitID-brugere, blive en del af Digitaliseringsstyrelsens interne studenternetværk og får en centralt placeret arbejdsplads i hjertet af København.
Kontor for MitID Kontor for MitID er et tværfagligt kontor på cirka 35 engagerede medarbejdere fra både Digitaliseringsstyrelsen og den finansielle sektor, som alle brænder for at drive og udvikle MitID.
Det betyder også, at du vil få kollegaer med forskellige baggrunde, for eksempel IT-arkitekter, projektledere, forretningsanalytikere, systemforvaltere og UX-designere, som du kan forvente at blive udfordret, udviklet og støttet af.
I kontoret arbejder vi agilt og er organiseret i fem teams med en product owner og en scrum master tilknyttet hvert team.
Hvis du er nysgerrig, kan du læse meget mere om os og vores arbejde på digst.dk/It-loesninger og MitID.dk.
Dine arbejdsopgaver Du vil blive tilknyttet Team Politik & Forretning og overordnet komme til at arbejde med besvarelser af borger, interessent- og ministerhenvendelser.
Sammen med de andre studenter i kontoret, vil du skulle løfte en række faste opgaver, herunder:
- Borgerbesvarelser
- Understøtte processer for henvendelser i borgerpostkasse, for eksempel opdatere det interne FAQ ark
- Skrive med på orienteringssager til ledelse eller departement, for eksempel om kommende større opdateringer til MitID
- Udforme præsentationsmateriale til interne og eksterne parter
- Oversætte informationsmateriale og udarbejde kommunikationsmateriale
- Understøtte administrative processer for kontoret generelt
- Hjælpe med mødeindkaldelser, facilitering af møder og eventuelt tage referater.
Herudover vil der også være mulighed for at prøve kræfter med andre spændende opgaver afhængig af dine interesser og faglighed.
Vi sørger for at give dig en grundig oplæring i arbejdsopgaverne og du vil modtage et spændende onboarding program for din første tid i styrelsen. Vi er et kontor, som er glade for at hjælpe hinanden i opgaveløsningen, så der er mere end plads til at stille spørgsmål.
Om dig Lyder det som noget for dig? Vi leder efter dig, der er studerende på en videregående uddannelse på universitetsniveau og har interessere for den digitale dagsorden. Du har lyst til at hjælpe og rådgive borgere, virksomheder og myndigheder i deres digitale hverdag, og du er god til at sætte dig ind i nye systemer.
Du vil passe godt til stillingen, hvis du kan genkende dig selv i et eller flere af nedenstående punkter:
- Kan bevare overblikket i forhold til at løse din primæropgave, som er besvarelse af borgerhenvendelser og hjælpe med administrative opgaver i kontoret
- Kan prioritere ad hoc-opgaver
- Trives med at tage ansvar for egne opgaver
- Kan bearbejde mundtlige som skriftlige input fra kollegaer i dine besvarelser af henvendelser
- God til skriftlig og imødekommende kommunikation
- Har lyst til at lære mere om MitID-løsningen og styrke din faglighed i vores team.
Vi tager et fælles ansvar for at være en god arbejdsplads, hvor det er sjovt at gå på arbejde, og hvor der er plads til at udvikle sig. Vi bruger hinandens forskellige kompetencer, og tror på, at vi kommer bedre og hurtigere i mål, når vi samarbejder, videndeler og koordinerer. Vi tilbyder spændende faglige netværk og mange sociale arrangementer på tværs af huset.
Til daglig mødes vi som udgangspunkt på vores kontor i København tæt ved Kongens Nytorv, men du kan løbende aftale hjemmearbejde med din chef.
Du kan høre mere om, hvordan det er at arbejde hos os på digst.dk.
Ansættelsesvilkår Dette er en studentermedhjælperstilling på gennemsnitligt 15 timer om ugen, og vi regner med at byde vores nye kollega velkommen den 1. januar 2026.
Digitaliseringsstyrelsen er placeret på Landgreven 4, 1301 København.
Du ansættes efter fællesoverenskomst mellem Skatteministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det statslige område (OAO-S-fællesoverenskomsten) og organisationsaftale for Kontorfunktionærer, Laboranter og It-medarbejdere (HK) i staten. Der er mulighed for at forhandle tillæg på baggrund af dine kvalifikationer
Vi er fleksible i forbindelse med ferie og eksamensperioder, og vi forventer, at du også er det i perioder med større arbejdsbelastning.
Ansættelsesområdet er Digitaliseringsstyrelsen under Digitaliseringsministeriet.
Flere oplysninger Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Anna Louise Kropp Kehler på telefon: 2256 6977 eller mail: akr@digst.dk.
Ansøgning Vi ser frem til at modtage din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag via knappen ”Søg stillingen” senest den 12. november 2025.
Vi forventer at holde samtaler i uge 47, 48 og 49.
Vi ser mangfoldighed som en styrke og opfordrer alle interesserede kandidater uanset personlig baggrund til at søge. Vi ser frem til at læse din ansøgning.
Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex