Pædagoger søges til Aktivitetscentret Blumesvej – et socialpædagogisk dagtilbud med et stærkt arbejdsfællesskab, hvor fagligh...
Hvem er vi?
Aktivitetscentret Blumesvej er et §104 dagtilbud for 56 voksne med varige fysiske og psykiske funktionsnedsættelser, som alle har behov omfattende individuel støtte til deltagelse i aktiviteter og samspil samt behov for hjælp til personlig pleje. Størstedelen af borgerne på aktivitetscentret er kørestolsbrugere.
Kerneopgaven består i at støtte og/eller udvikle den enkelte borgeres færdigheder.
Vi tror på, at trivsel og udvikling sker gennem anerkendende relationer og meningsfulde fællesskaber, og det er derfor vigtigt for os, at der er fokus på trivsel for både borgere og medarbejdere. Vi er fordelt på syv teams – seks af vores teams er inde på Blumesvej 3 i Køge, kun 10 minutters gang fra Køge station.
Det sidste team har base året rundt i vores store tipier i naturskønne omgivelser i Magleby skov, som de dagligt kører til, i vores egne busser.
Vi vægter samarbejde og faglighed højt og derfor er det en naturlig del af vores arbejdskultur, at vi gør plads til faglig sparring, nysgerrighed og undring, samt at vi støtter og hjælper hinanden på tværs af alle syv teams, når der er behov for det. Vi arbejder med LA2U metoden og ser denne metode som vores faglige fundament.
Arbejdstiden ligger mandag-fredag mellem kl. 8-16, så du har fri alle weekender og helligdage. Dette giver plads til en god balance mellem arbejde og fritid. Derudover har vi lukket i uge 29-30 samt mellem jul og nytår
Hvem søger vi?
Vi søger dig, der tør bringe dig selv og din faglighed i spil – og som ser værdien i de små fremskridt, det gode samspil og en hverdag fyldt med nærvær og relationer.
Som vores nye kollega ser vi derfor, at du er:
Uddannet pædagog – og er klar på at bruge din faglighed og tage ansvar for det pædagogiske arbejde – uanset om du er nyuddannet eller har flere års erfaring.
Relations stærk – og finder det naturligt at møde borgere og kollegaer med nærvær, forståelse og respekt.
Engageret og initiativrig – og byder ind med ideer, tager ansvar for aktiviteter og fællesskabet for både borgere og kollegaer.
Struktureret, men fleksibel – og kan tilpasse dig, når situationen kræver det.
Borgerens forlængede arm - og derfor kan se det værdifulde i at støtte og hjælpe borgerne i både aktiviteter, under frokoster og med den personlig hygiejne.
En teamspiller – som trives i et tæt samarbejde med kollegaer, leder samt samarbejdspartnere og derigennem bidrager aktivt til et godt arbejdsmiljø for alle.
Hvad kan du forvente?
Når du træder ind ad døren hos os, bliver du mødt af smil, højt humør og en vilje til at gøre en faglig forskel.
Vores mål er at give vores borgere en tryg hverdag, hvor vi sætter borgerens ønsker og ressourcer i fokus.
Derfor kan vi tilbyde:Et job med fagligheden forrest - hvor du hver dag er med til at skabe livskvalitet med små og store oplevelser for borgerne
Fælles fagligt fundament – vi tilbyder mulighed for faglig udvikling gennem interne oplæg, kurser samt sparring i det daglige arbejde
Kollegaer, der bakker hinanden op – vi griner sammen, hjælper hinanden, arbejder på tværs af teams og tager fællesskabet alvorligt.
Samarbejde med kollegaer der brænder for omsorgsarbejdet ligesom dig – både internt i huset og vores samarbejdspartnere.
En arbejdsplads, hvor trivsel og arbejdsglæde er vigtig – og hvor vi tør stille spørgsmål og være nysgerrige på andres perspektiver – både borgeres og kollegaers.
En ledelse der har tillid til, at alle gør deres bedste – og hvor det at fejle ses som en naturlig del af læring og udvikling.
Der er ledige stillinger i både vores skønne skovteam og hyggelige teams inde på Aktivitetscentret. Så skriv i din ansøgning hvor du kan se dig selv og uddyb gerne hvorfor. Skriv også gerne hvis du ønsker færre end 37 timer, da dette godt kan være en mulighed.
Stillingerne er til besættelse fra. d. 1. november 2025 eller snarest derefter. Vi venter gerne på den rigtige.
Vi holder samtaler løbende.
Hvis det lyder som noget for dig, så send os endelig din ansøgning med CV via linket ”søg stilling”
Ønsker du af aftale et besøg eller har du spørgsmål til stillingerne er du mere end velkommen til at ringe til os på tlf.: 56637331 eller skrive en mail til leder Karina Binau på karina.binau@koege.dk
Løn- og ansættelsesvilkår
Ansættelse sker i henhold til gældende overenskomst samt straffeattest indhentes ved ansættelse.
Der gøres opmærksom på, at det ikke er tilladt for personalet at ryge i arbejdstiden.
Køge Kommune ønsker at fremme ligestillingen mellem mænd og kvinder uanset etnisk baggrund. Vi opfordrer derfor personer med dansk og anden etnisk baggrund at søge stillingen.
Læs mere om Køge Kommune på www.koege.dk
Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex