Faglig koordinator til Familierådgivningen, Handicapafdelingen
Nyoprettet fast stilling som faglig koordinator til Familierådgivningen, Handicapafdelingen.
Er du klar til at vise vejen og sætte den faglige retningen for børne- og ungerådgiverne i Familierådgivningens to Handicaps teams.
Har du en passion for at støtte børn og unge med funktionsnedsættelse? Trives du i et miljø, hvor faglighed, ansvarlighed, nysgerrighed og samarbejde er omdrejningspunktet? Så har vi en meningsfuld mulighed til dig!
Vi søger en dygtig faglig koordinator til Familierådgivningen, Handicapafdelingen med ansættelse på 37 timer pr. uge.
Om stillingen
I Handicapafdelingen arbejder vi med børn og unge med betydelig og varigt nedsat funktionsevne eller kroniske lidelser. Som faglig koordinator vil du skulle understøtte børne- og ungerådgiverne i at sikre den rette hjælp og støtte efter Barnets Lov.
Som faglig koordinator vil du være faglig ansvarlig for en række centrale opgave, som den generelle sagsbehandling og herunder de handicapkompenserende ydelser som kompensationsydelse, tabt arbejdsfortjeneste, afløsning/aflastning, hjemmetræning.
Din hverdag vil være centreret om at være med til at udvikle medarbejderne og sikre, at vi arbejder efter de bedste metoder inden for lovgivningens for at støtte børn, unge og deres familier.
Vi forventer, at du:
- Er uddannet socialrådgiver eller socialformidler med relevant erfaring særligt indenfor de handicapkompenserende ydelser
- Er opdateret på Barnets lov og hurtigt kan sætte dig ind i relevant lovstof samt omsætte det i praksis.
- Kan bevare roen, overblik og fokus, for at kunne understøtte børne- og ungerådgiverne, når de står i et krydspres
- Kan oversætte og videreformidle lovstof til kollegaer og ledere samt har en forståelse for, at der er forskellige måder at lære på.
- Er udadvendt og har gode kommunikative kompetencer såvel mundtlig som skriftlig
- Vægter høj faglig kvalitet og kan arbejde systematisk og selvstændigt
- Trives i rollen som mødeleder og kan facilitere sagsmøde mm.
- Kender fagsystemet DUBU, ICS-metoden og Signs of Safety (SOS)
Dine primære arbejdsopgaver:
- Understøttelse af den faglige udvikling hos børne- og ungerådgiverne, samt opmærksomhed medarbejder der har behov for opkvalificering
- Sagsgennemgang
- Faglig sparring til børne- og ungerådgiverne, ledelsen og samarbejdspartner
- Implementering af lovgivning samt udarbejdelse og implementering af arbejdsgange, der understøtter en faglig forankret drift
- Bistå med driften af Familierådgivningens, Familie Akademi
- Undervisning af medarbejderne både individuelt og i større grupper
- Sikre et tæt samarbejde på tværs i huset og hele organisationen
Vi tilbyder:
- Stor selvstændighed i jobbet og planlægning af opgaver
- Mulighed for at få indflydelse på, hvordan gældende og ny lovgivning implementeres i driften
- Et team af kvalificerede, hjælpsomme og dygtige børne- og ungerådgiver
- Nærværende ledelse med ambitioner og visioner
- Tæt sparring og coaching ved sektionslederne og kontorchefen
- En varieret og spændende arbejdsdag, hvor tingene går stærkt og ikke to dage er ens
- Et dynamisk og meningsfuldt arbejdsmiljø
- Flekstid, hvor vi arbejder hjemme fredag samt det er en mulighed om mandagen, hvor medarbejderne også gør dette efter eget ønske.
Ansættelsessted & vilkår
- Arbejdssted: Energivej 1, 6700 Esbjerg
- Arbejdstid: 37 timer
- Tiltrædelse: Pr. 1. december 2025
- Løn- og ansættelsesvilkår: I henhold til overenskomst mellem KL og DS/HK. Lønnen fastsættes efter principperne for lokal løndannelse.
Ansøgningsfrist: Tirsdag den 28. oktober 2025
Samtaler forventes afholdt:
1. samtale onsdag den 29. oktober 2025 fra kl. 8.00-12.00
2. samtale fredag den 31. oktober 2025 fra kl. 12.00-14.00
Ansættelse:
Går du videre efter ansættelsessamtale, vil der blive indhentet referencer fra nuværende og/eller tidligere arbejdsgiver, hvis du fortsat er i betragtning til stillingen.
Du vil blive informeret inden, at der bliver indhentet referencer.
Ved ansættelse i stillingen skal du aflevere straffeattest.
Har du spørgsmål? Kontakt kontorchef Tina Krohn på tlf. 24826604 eller en af sektionslederne Rikke Christensen på tlf.7616 1115 / 2178 1680, Mireille Rasmussen på tlf. 7616 1250 / 23249425 til en uformel snak om jobbet.
Ansøgning
I Esbjerg Kommune arbejder vi tillidsbaseret og ser menneskelig forskellighed som en styrke. Vi opfordrer derfor alle kvalificerede uanset køn, alder eller etnisk baggrund til at søge stillingen.
Send din ansøgning, CV og relevant dokumentation som uddannelsesbevis elektronisk via "send ansøgning"-knappen nederst.
Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex