Nu har du mulighed for at blive en del af Esbjerg Kommunes Industrimiljø-team, da vi søger en ny kollega, der har lyst til at arbejde med miljøsagsbehandling i en kommune, som er i en spændende udvikling med mange nye virksomheder inden for forskellige brancher.

Du bliver en del af et team, hvor vi løser opgaver i et kompetent fagligt miljø med dygtige og engagerede kollegaer.

Esbjerg er med i den grønne omstilling

Industrimiljø løser mange opgaver, som understøtter virksomhedernes daglige drift og ikke mindst virksomhedernes udvikling. Vi sikrer sammen med virksomhederne, at de har de rette tilladelser på plads, og at de efterleves i det daglige. Vi arbejder ofte tværgående med kollegaer fra andre afdelinger, rådgivere og virksomheder om at finde de gode løsninger

Bliv en del af et godt kollegaskab

Vi mangler en kollega som erstatning for en kollega, som har søgt nye udfordringer.
Vi forestiller os, at du har en uddannelsesbaggrund inden for det tekniske område.
Du bliver en del af Industrimiljø med i alt 13 kollegaer, som er en del af Klima & Miljø med i alt 36 kollegaer. Vi har en kultur, hvor der er en positiv indstilling til at hjælpe hinanden.
Vi arbejder meget selvstyrende, som bygger på en høj grad af tillid både blandt kollegaer og ledelsesmæssigt.

Arbejdsopgaverne er mange men kan blandt andet være

  • At føre miljøtilsyn på virksomheder
  • At føre affaldstilsyn med især bygge- og anlægsaffald
  • At udarbejde godkendelser/tilladelser til fx håndtering af overfladevand
  • At arbejde med støj fra virksomheder herunder håndtere klager over støj
  • At arbejde med jord herunder jordflytninger og evt. jordforurening
  • At bruge vores mange it-systemer og dykke ned i lovgivning bag miljøreglerne

Vi tilbyder derudover

  • Deltagelse i en eller flere interne ekspertgrupper
  • Mulighed for faglig og personlig udvikling bl.a. gennem vores kursuskatalog, deltagelse i relevante faglige kurser og efteruddannelse
  • 1-2 hjemmearbejdsdage om ugen
  • Mulighed for 30 minutters motion om ugen i arbejdstiden sammen med dine kollegaer
  • Fysioterapi-ordning og billig adgang til Rådhusets fitnessrum

Vil du høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Dorthe Ibsen på mobil 2724 5178.

Alt det praktiske

Løn- og ansættelsesvilkår følger gældende overenskomst samt principperne om lokal løndannelse og kvalifikationer i øvrigt.
Der er tale om en fast stilling på 37 timer om ugen og vi har flekstid, så der er ikke låste mødetider.
Din arbejdsplads er på Esbjerg Rådhus.

Vi forestiller os, at du har kørekort til personbil (B kørekort).

Vær opmærksom på at ”Tilflytterservice” garanteret kan hjælpe dig godt på vej, såfremt du overvejer at flytte efter jobbet. Se mere på www.nyiesbjerg.dk

I Esbjerg Kommune arbejder vi tillidsbaseret og ser menneskelig forskellighed som en styrke. Vi opfordrer derfor alle kvalificerede uanset køn, alder eller etnisk baggrund til at søge stillingen.

Går du videre efter ansættelsessamtale, vil der blive indhentet referencer fra nuværende og/eller tidligere arbejdsgiver, hvis du fortsat er i betragtning til stillingen. Du vil blive informeret inden, at der bliver indhentet en reference.

Ved ansættelse i stillingen skal straffeattest afleveres.

Ansøgningsfristen er den 7. november

Ansættelsessamtaler afholdes i uge 47

Tiltrædelse: Vi håber, at du kan starte 1. januar 2026

Ansøgningen sendes elektronisk. Klik på ”send ansøgning” nederst og vedhæft ansøgning, CV samt relevant dokumentation.

Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex