Familiebehandler og ildsjæl til Styrket Familiebehandling
Vil du være med til at gøre en forskel for familier, hvor livet er svært, og hvor vi sammen kan være med til at vende udviklingen?
Hos Styrket Familiebehandling i Høje-Taastrup Kommune søger vi en ny kollega, der kan være med til at mindske risikoen for anbringelse af børn og skabe varige forandringer i familiernes liv. Vi udvider indsatsen, og du kan blive en del af et engageret team fra den 1. november 2025.
Her gør vi en forskel – sammen
Vi arbejder med udsatte familier med komplekse udfordringer. Det betyder, at du både skal kunne bevare roen i akutte og måske kaotiske situationer og holde fast i gejsten i de lange forløb, hvor små skridt kan være store sejre.
Vi står aldrig alene i opgaverne. I hver sag arbejder vi i makkerpar, så der altid er en kollega at sparre med, planlægge med og støtte sig til. Og vi bruger både familiernes egne netværk og vores brede professionelle samarbejdspartnere til at skabe den bedst mulige indsats.
Sådan arbejder vi med familierne
Hos os er indsatsen altid håndholdt og skræddersyet. Vi mødes med familierne i de rammer, hvor vi tror, potentialet for forandring er størst. Det kan være hjemme hos dem, i nærmiljøet eller i andre sammenhænge. Vi arbejder med klare mål i samarbejde med familierne og har fokus på løbende opfølgning og evaluering for at følge effekten og tilpasse.
Vi planlægger vores tid fleksibelt, og nogle gange betyder det, at et weekendbesøg er det rigtige for familien. Vores metodiske udgangspunkt er AMBIT med fokus på mentalisering. Det er derfor et krav, at du har erfaring med mentaliseringsbaseret forandringsarbejde – og en fordel, hvis du allerede kender AMBIT eller har lyst til at lære det.
Det får du som en del af vores team
Vi ved, at arbejdet kræver noget særligt af dig – og derfor får du også meget igen:
- Frihed til at tilrettelægge din arbejdstid i samarbejde med din makker.
- Et stærkt fagligt og socialt fællesskab, hvor vi både udvikler os og griner sammen.
- Tværfaglige behandlingskonferencer, supervision og andre fora, der understøtter dit arbejde.
- Et læringsmiljø, hvor vi deler erfaringer – både når det går godt, og når vi lærer af fejl.
- Kollegiale traditioner, som morgenmad en gang om måneden og sociale aktiviteter uden for arbejdstid.
Du bliver en del af en større helhed
Styrket Familiebehandling er en tværfaglig afdeling i udvikling. Vi består af ni familiebehandlere og en teamleder, med tæt tilknytning af en behandlingsansvarlig psykolog, tre socialrådgivere og en teamleder fra Familieafdelingen.
Vi er en del af Familie- og Dagtilbudscenteret, der også består af Familieafdelingen, FamilieSporet (udførerenhed), Sundhedstjeneste, Dagtilbud og Administration, hvor sidstnævnte sikrer en god administrativ understøttelse i dagligdagen. Vi har et tæt samarbejde med skoler og PPR samt Jobcenter, Ungecenter og Voksenafdeling. Du har derfor let adgang til dine tværfaglige samarbejdskollegaer på rådhuset - især myndighed samarbejder vi helt tæt med, hvilket bidrager til stor fleksibilitet og løbende mulighed for justering i vores indsatser.
Vi ønsker os:
Det er et plus, men ikke et krav, hvis du kan nikke til nedenstående, at du:
- Hviler i din egen faglighed og trives med tæt teamsamarbejde, men kan også arbejde selvstændigt.
- Har erfaring som familiebehandler.
- Kan skabe struktur og stilladsering i arbejdet – også i komplekse sager.
- Evner at bevare roen og udholde familiens udsathed – også i akutte og svære situationer.
- Mestrer tværfagligt samarbejde og møder andres faglighed med respekt og nysgerrighed.
- Er stærk til netværksarbejde – både med professionelle, private og civilsamfundet.
- Har mod på at være tovholder i samarbejdet med familien og det samlede netværk på tværs af forvaltninger.
Hvis du kan se dig selv i rollen – og vil være med til at skabe varige forandringer for familier, der har brug for det – så glæder vi os til at høre fra dig.
Vilkår, yderligere oplysninger og datoer:
Stillingen er på 37 timer/ugen med ansættelse pr. 1. november 2025.
Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes efter gældende overenskomst med den forhandlingsberettigede organisation.
Du tilrettelægger selv din arbejdstid fleksibelt ud fra dine arbejdsopgaver. Du må forvente, at der kan forekomme arbejdsopgaver udenfor sædvanlig arbejdstid, herunder periodevist i weekender. Brug af egen bil er nødvendigt.
Hvis du har spørgsmål vedr. stillingen, kan du henvende dig til teamleder Maria Due Høyer. 23284714.
Ansøgningsfrist er onsdag d. 3. september 2025
Samtalerne forventes afholdt mandag d. 8. september 2025.
Send din ansøgning, CV samt dokumentation for uddannelse og erhvervserfaring. Efter aftale med dig indhenter vi referencer. Vi skal gøre opmærksom på, at vi som led i ansættelsesprocessen indhenter straffe- og børneattest.
Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex