Familierådgivningen Esbjerg søger administrativ medarbejder

Kan du lide at arbejde med mange alsidige opgaver, har du flair/lyst til at arbejde med tal og er det lige dig at være serviceminded, da kan du være med til at sikre, at udsatte børn, unge og deres forældre får den bedste hjælp, så kan dette være jobbet du leder efter.


Vi søger en administrativ medarbejder til Familierådgivningens Administration snarest muligt og senest fra 1. oktober 2025.


Arbejdssted: Familierådgivningen Esbjerg, Storegade 182, 6705 Esbjerg Ø

Arbejdstid: 37 timer - Stillingen er på 37 timer pr. uge med mulighed for at aftale et andet timetal.

Ansættelsestidspunkt: snarest muligt og senest 1. oktober 2025 i en fast stilling

Organisering: Familierådgivningen er forankret under Familieområdet under Borger & Arbejdsmarked, og vi er 150 fagligt dygtige og engagerede medarbejdere fordelt på 3 børneteams, 2 ungeteams, 2 handicapteam, et modtageteam, et fagligt team, et administrativt team og et ledelsesteam.

Dine opgaver kan være:

  • Registrering af indkomne underretninger i DUBU. Opgaven er fordelt efter en vagtplan i administrationen (opdelt i formiddag og eftermiddag), og du vil typisk have 2-3 vagter i ugen.
  • Behandling af post til hele Familierådgivningen
  • Økonomiopgaver for rådgivere. Det kan f.eks. være betaling af fakturaer, udbetaling af kørsel til forældre ved samvær m.m.
  • Oprette ansættelsesforhold for pleje- og aflastningsfamilier og godkende deres indberetninger i SD
  • Borgerbetjening – Personlige- og telefoniske henvendelser
  • Mange andre spændende og forskelligartede opgaver som efterskoleberegninger og forældrebetaling.
  • Ad-hoc opgaver

Hvis du skal trives hos os, skal du:

  • Kunne lide en arbejdsplads i forandring og udvikling
  • Have erfaring/kendskab til ovenstående opgaver
  • Have en positiv teambaseret tilgang til opgaveløsningen
  • Kunne se sammenhænge i processer og sagsgange og bevare overblikket
  • Være serviceorienteret, have en positiv indstilling, være fleksibel og kunne bevare det gode humør – også når det nogle gange går stærkt
  • Have kendskab til eller interesse for systemerne: OPUS, SD, SAPA, DUBU, SOFUS, AS2007, HR-ON Staff og Workpoint
  • Være velformuleret og stærk i dansk - både mundtligt og skriftligt

Vi tilbyder dig:

  • Et kompetent team med 12 gode kolleger og en sektionsleder
  • Selvstændige og spændende arbejdsopgaver
  • Udviklingsmuligheder på det faglige og personlige plan i en lærerig og travl dagligdag, hvor godt humør, samarbejde og faglig stolthed er en fællesnævner
  • Grundig oplæring og altid en at spørge
  • Mulighed for hjemmearbejde
  • Flekstid

I Esbjerg Kommune arbejder vi tillidsbaseret og ser menneskelig forskellighed som en styrke. Vi opfordrer derfor alle kvalificerede uanset køn, alder eller etnisk baggrund til at søge stillingen

Ønsker du at vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte administrationen, Nanna Bertelsen, tlf. 76-160760 eller leder af administrationen Merete Østergaard på 76 16 07 68.


Lønnen fastsættes efter principperne for lokal løndannelse.

Går du videre efter ansættelsessamtalen, vil der blive indhentet referencer fra nuværende og/eller tidligere arbejdsgiver, hvis du fortsat er i betragtning til stillingen. Du vil blive informeret inden, der bliver indhentet en reference.

Ved ansættelse i stillingen indhenter vi straffeattest og børneattest.

Ansøgningsfrist
13. august 2025


Samtaler forventes afholdt i uge 35.


Ansøgningen sendes elektronisk. Klik på ”send ansøgning” nederst, og vedhæft din ansøgning, CV samt relevant dokumentation.

Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex