Karrierevejleder til Beredskabsstyrelsen
Om os
Som en af vores to karrierevejledere bliver du en del af HR-partnersektionen ved Beredskabsstyrelsen. Vi er i øjeblikket organisatorisk tilknyttet Personelkommandoens Center for Karriere og HR-Rådgivning i Ballerup, men din daglige gang vil være i Birkerød.
Beredskabsstyrelsen består, ud over hovedkvarteret i Birkerød, af seks operative centre fordelt rundt i landet, samt Kemisk beredskab og Center for Uddannelse.
I den nuværende partnersektion er vi pt. seks civile medarbejdere i alle aldre, hvoraf den ene også er karrierevejleder.
Vores dagligdag består både i at levere strategisk HR-rådgivning til direktionen og cheferne i Beredskabsstyrelsen, udvikle policys og understøtte med diverse driftsopgaver og HR-årshjulet. Vi har et godt socialt sammenhold i sektionen, og du vil opleve en hverdag, hvor vi støtter og interesserer os for hinanden og prioriterer et godt arbejdsmiljø.
For os er det vigtigt, at det skal være sjovt og udviklende at gå på arbejde.
Med dig om bord vil vi tage HR-arbejdet et skridt videre ved at sætte fokus på dialogbaserede
karriereplaner og skabe langsigtede karriereforløb til gavn for både den enkelte medarbejder og Beredskabsstyrelsen.
Med oprettelsen af det nye Ministerium for Samfundssikkerhed og Beredskab er Beredskabsstyrelsen overført som en central del af dette nye ministerium. Det betyder også, at det fremadrettede tilknytningsforhold er under afklaring. Stillingerne som karrierevejledere kan således enten blive fast knyttet som en del af Beredskabsstyrelsen i det nye ministerium eller fortsætte som knyttet til Personelkommandoen. Uanset hvordan tilknytningsforholdet måtte lande, er der tale om en fast, spændende stilling, hvor der er rig mulighed for at sætte sit præg på opgaven og arbejde målrettet og ambitiøst på HR-området.
Om stillingen
Vi tror på, at synlige karriere- og kompetenceudviklingsmuligheder øger både tilknytning og trivsel for alle medarbejdergrupper, og at arbejdet vil være med til at fremtidssikre Beredskabsstyrelsens udvikling af samfundets evne til at forebygge og modstå ulykker, kriser og katastrofer.
De første seks måneder vil dit fokus, i samarbejde med vores anden karrierevejleder, være at bidrage til kortlægning og synliggørelse af karriereveje i organisationen. Du er herved med til at lægge de byggesten, som medarbejderne på sigt skal inspireres af, og det fundament, som du og Beredskabsstyrelsens chefer senere skal karrierevejlede på basis af.
Sideløbende med at kortlægge karriereveje i Beredskabsstyrelsen bliver det også din opgave at vejlede og uddanne styrelsens chefer, ledere og medarbejdere i dialogbaserede karriereplaner og at støtte chefer og ledere i at guide medarbejdere om deres karriereveje og muligheder. Karrievejledningen skal på sigt være målrettet alle medarbejdergrupper, civile som uniformerede, således at deres færdigheder, ambitioner og mål matches med Beredskabsstyrelsens behov over tid. Du har derfor en bred kontaktflade blandt chefer
og medarbejdere og vil hurtigt opbygge et indgående kendskab til Beredskabsstyrelsens struktur og opgaver.
Der vil også være behov for at se på fælles synergier med Forsvaret, selvom Beredskabsstyrelsen er overført til Ministeriet for Samfundssikkerhed og Beredskab.
Planen er, at du over tid skal planlægge og facilitere inspirationsinitiativer og møder, hvor bemandingen på tværs af Beredskabsstyrelsen planlægges og udmøntes inden for gældende forvaltningspraksis.
Herudover bliver dine arbejdsopgaver blandt andet at:
• Bidrage til planlægning, tilrettelæggelse og gennemførsel af fysiske og virtuelle karrieredage i samarbejde med myndigheden.
• Forestå indsamling af data og analyse med henblik på afdækning af kortlægning af stillinger og karrierespor.
• Bidrage til talent management i samarbejde med din HR-partner-kollegaer.
• Bidrage til udarbejdelse af karriereskitser for medarbejdere samt journalisering heraf.
Selvom du som karrierevejleder skal udføre en anden type opgaver end resten af HR Partnersektionen, vil du have et tæt samarbejde med dine HR-Partnerkollegaer, og derigennem få et solidt indblik i den HR-strategiske kontekst, dit arbejde skal indgå i.
Alt i alt er det et nyt, spændende og meget efterspurgt projekt, du bliver del af, og vi kan garantere, at du ikke kommer til at mangle mening i arbejdet.
Om dig
Du er nyuddannet eller har et par års erfaring med HR, udvikling og eller administration – måske er du akademiker, kontoruddannet eller har en anden relevant uddannelse.
Du har måske erfaring med kompetence- og karriereudvikling, f.eks. fra en større virksomhed, en faglig organisation eller et jobcenter, men dette er ikke et krav.
Da stillingen i høj grad rummer både driftsopgaver og udviklingsarbejde, er det vigtigt, at du trives med begge dele. Dertil kommer, at du skal være klar på en stor vekselvirkning mellem selvstændigt arbejde og samarbejde på tværs af Beredskabsstyrelsen.
Du er god til at skabe relationer og er en dygtig kommunikator, der formår at vejlede i karriereplanlægning på en inspirerende og motiverende måde, uanset om opgaven foregår på centrene eller direktionsgangen i Birkerød.
Opgaven som karrierevejleder er på mange måder en kompleks størrelse. Vi sørger derfor for, at du bliver klædt ordentligt på til at varetage jobbet. Endvidere får du tilknyttet en mentor ved ansættelsens start, der støtter dig under hele oplæringsforløbet.
Din vilje og evne til at sætte dig ind i vores organisation samt målgruppens kultur, ønsker og kompetencer og er dog afgørende for, hvorvidt du lykkes i stillingen.
Ansættelsesvilkår
Ansættelse og aflønning sker i henhold til den til enhver tid gældende overenskomst.
Er du akademiker ansættes du i henhold til den til enhver tid gældende overenskomst mellem Skatteministeriet og en række akademikerorganisationer for akademikere i staten (Akademikeroverenskomsten).
Hvis du har en kontoruddannelse eller en anden relevant uddannelse ansættes du i henhold til den til enhver tid gældende Fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det Statslige Område (OAO-S-fællesoverenskomsten) og organisationsaftale for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere.
Afhængigt af dine kvalifikationer og kompetencer, er der mulighed for forhandling af tillæg. Der er til stillingen knyttet en arbejdsgiverfinansieret pensionsordning.
Arbejdsstedet er i Birkerød
Som ansat under Forsvarsministeriets område er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforholdet.
Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.
Kontakt og ansøgning
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du meget velkommen til at kontakte chef for HR-Partnersektionen, Camilla Sandbjerg Hansen på telefon 2461 4235 eller karrierevejleder Mathias Søvsø Horst Andreasen på telefon 5150 4578 (uge 28 og 32).
Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, kan du kontakte HR-konsulent Mia Nordbeck Carlsson ved Personelkommandoen på telefon 3266 5716.
Ansøgningsfrist er den 6. august 2025 og samtaler forventes afholdt medio august til ansættelse pr. 1. oktober eller snarest derefter.
Du søger stillingen ved at sende din ansøgning, CV og eksamensbeviser via knappen ”søg jobbet/ansøg”.
I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed optimerer opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.
OM PERSONELKOMMANDOEN
Vi rekrutterer og fastholder kompetente ansatte til mere en 40 uddannelser og 20.000 stillinger for Danmarks sikkerhed, og vi yder en helt særlig indsats over for vores veteraner og deres familier. Vores verden drejer sig om den operative kerneopgave, og vi understøtter alle lige fra den værnepligtige til forsvarsministeren. Vi har et stærkt tværfagligt HR-miljø med fokus på udvikling. Når den operative virkelighed ændrer sig, gør vi det samme. Det kræver mere end almindelig HR. Vi har hovedsæde i Ballerup med decentrale partnerelementer og rekrutteringscentre rundt om i hele landet.
Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex