Har du indgående kendskab til insolvensområdet ved domstolene? Brænder du for at forbedre retternes digitale arbejdsvilkår? Har du lyst til at prøve kræfter med projektarbejde i en moderne it-udviklingsorganisation? Så er du måske vores nye forretningsspecialist i Domstolsstyrelsens Straffe- og skifteprogram.

Domstolsstyrelsen søger en dygtig sagsbehandler (kontorfunktionær) med stort kendskab til arbejdet med insolvenssager ved domstolene, som vil være med til at udvikle det nye skiftesystem.

Domstolsstyrelsen arbejder på at udskifte domstolenes nuværende systemer til behandling af straffe- og skiftesager med moderne og brugervenlige digitale løsninger. De nye løsninger skal lette arbejdet for både dommere, retsassessorer, dommerfuldmægtige, sagsbehandlere og domstolenes brugere. En vigtig forudsætning for dette arbejde er at få tænkt rettens arbejdsgange ind i løsningerne fra starten. Og her har vi brug for dig.

Hos os får du:

  • en enestående mulighed for at præge retternes måde at arbejde på i fremtiden
  • erfaring med udviklingsprojekter og digitalisering i en spændende udviklingsorganisation med mange forskellige fagligheder
  • et job med en fleksibel og afvekslende hverdag, hvor du løbende vil blive udfordret med nye opgaver, og hvor der er fokus på din faglige og personlige udvikling.
Om stillingen:
På Straffe- og skifteprogrammet arbejder vi lige nu på at udvikle de it-løsninger, der skal understøtte retternes arbejde inden for insolvensområdet og den løsning, der bl.a. skal håndtere konkurssager.

Du vil som forretningsspecialist bidrage med afgørende viden om arbejdet med sagerne i skifteretten og dit kendskab til retternes nuværende it-systemer og arbejdsgange. En viden der gør, at du kan repræsentere brugernes behov og bidrage til løsningens succes.

Som forretningsspecialist på insolvensområdet bliver du en del af det udviklingsarbejde, der skal understøtte retternes behandling af insolvenssager. Derfor bliver du primært en del af vores insolvens-team, hvor de fremtidige it-løsninger til behandling af konkurssager mv. udvikles, og hvor it-løsningen til tvangsopløsningsløsningssager samtidig driftes og videreudvikles.

Din primære opgave bliver at bidrage til projektets analysearbejde. Du bidrager til at kortlægge de eksisterende arbejdsgange, ligesom du deltager i dialog med vores udviklingsteams om, hvordan vi it-mæssigt skal understøtte skifterettens arbejde og processer fremadrettet. Derudover vil du bidrage til dialogen med de eksterne interessenter og samarbejdspartnere.

Konkret vil dine arbejdsopgaver være at:

  • bidrage til at analysere, kortlægge og prioritere brugernes behov ift. de nye it-løsninger og arbejdsgange
  • bidrage til at skrive og kvalitetssikre programmets produkter, fx procesbeskrivelser og de krav, der skal stilles til it-løsningerne
  • deltage i og forberede mødemateriale til projektets arbejdsgrupper, følgegruppemøder og anden interessenthåndtering
  • deltage i test af it-løsningerne
  • bidrage med input til kommunikationsmateriale og undervisningsmateriale
  • deltage i undervisning af dine kolleger ved retterne
  • bidrage til at få løsningerne godt ud og leve ved retterne og følge op på eventuelle fejl og udfordringer.
Du bliver en del af teamet af forretningsspecialister i enheden Programstyring og Forretningsdesign. Som forretningsspecialist vil du arbejde tæt sammen med mange forskellige fagligheder, både andre forretningsspecialister, it-udviklere og designere med flere, der sammen har fokus på at udvikle konkrete dele af løsningen.

Straffe- og skifteprogrammet har allerede sat en række løsninger i drift og planlægger at idriftsætte en række nye løsninger frem mod udgangen af 2026, hvor programmet forventes afsluttet.

Hvem er du?
Du har et solidt kendskab til arbejdet med insolvenssager ved domstolene og dermed til retternes behov for god systemunderstøttelse.

Vi lægger vægt på, at du kan lide at samarbejde på tværs af faggrupper. Du er god til at kommunikere både mundtligt og skriftligt, og du kan dele ud af din viden til andre, der ikke har særlig indsigt i domstolenes forhold.

Derudover forestiller vi os, at:

  • du er god til at tænke i nye løsninger og muligheder
  • du har lyst til at være med til at gentænke domstolenes arbejdsprocesser, og har måske allerede gode idéer
  • du har engagement, er ansvarlig og kan arbejde selvstændigt men samtidig tæt sammen med resten af projektgruppen.
Vi forventer ikke, at du har særlig indsigt i it-systemer eller teknologier. Du vil få indføring og træning inden for de metoder, vi anvender i forbindelse med arbejdet i programmet. Det er derimod vigtigt, at du er nysgerrig på de digitale arbejdsgange og ikke er bange for at give dit faglige besyv med og tænke højt.

Løn og ansættelsesvilkår
Du ansættes i en tidsbegrænset stilling frem til udgangen af 2026 i Domstolsstyrelsens Straffe- og skifteprogram med fast arbejdssted i styrelsen i København.

Domstolsstyrelsen er beliggende på både Gammel Mønt og Amagerfælledvej. I denne stilling får du arbejdssted på Gammel Mønt.

Der er tale om en stilling i henhold til OAO-fællesoverenskomsten og Organisationsaftale for Kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere. Der vil afhængigt af erfaringer og kvalifikationer eventuelt være mulighed for at forhandle et pensionsgivende tillæg.

Du må i forbindelse med projektet forvente rejsedage i begrænset omfang.

Du bliver omfattet af en flekstidsordning, og frokostpausen indgår i arbejdstiden.

Stillingen ønskes besat snarest muligt.

Vil du vide mere?
Oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til teamchef Louise Falborg Dasic på tlf. 2053 6942. Louise er tilbage fra sommerferie den 5. august.

Du kan læse mere om Straffe- og skifteprogrammet her. Se også vores film om arbejdet med it-projekter hos os.

Du kan læse mere om Domstolsstyrelsen, Danmarks Domstole og vores vision, værdier og mål på www.domstol.dk.

Ansøgning
Du sender din ansøgning online via vores rekrutteringssystem på www.domstol.dk under Job. Du bliver guidet igennem processen, når du trykker på knappen ”Søg stillingen” i stillingsopslaget på vores hjemmeside.

Ud over din ansøgning bedes du vedhæfte cv, udtalelser og relevante eksamenspapirer (både bachelor- og kandidatbevis med karakterer) mv.

Send din ansøgning senest den 17. august 2025 kl. 12.00. Vi forventer at holde de indledende samtaler den 21. og 22. august 2025.

Vi opfordrer enhver, der er interesseret og kvalificeret, til at søge stillingerne uanset alder, køn, race, religion eller etnisk tilhørsforhold.

Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex