Økonomi- og analysekonsulent til Dagtilbudssekretariatet
Om os
I Dagtilbudssekretariatet har vi ansvaret for at skabe de bedste vilkår for kommunens yngste børn i vores 121 børnehuse og hos de knap 300 dagplejere. Vi brænder for at udvikle og understøtte høj kvalitet i læringsmiljøerne i børnehusene og dagplejen, så børnene får de bedste rammer for at trives og udvikle sig.
Vi tror på, at vi kvalificerer opgaveløsningen gennem samarbejde og på tværs af fagligheder. Derfor har vi et tæt samarbejde med dygtige ledere og medarbejdere i vores børnehuse og dagpleje og med kolleger fra de andre afdelinger i Børn- og Ungeforvaltningen samt de øvrige forvaltninger. Vi har desuden et tæt og godt samarbejde med Fællesadministrationen for Dagtilbud, som består af Pladsanvisningen, Forældrebetalingen og Dagplejeadministrationen.
Du vil indgå i et sekretariat med ca. 13 dedikerede kollegaer, der varetager opgaverne omkring kommunens dagtilbud. Opgaverne i sekretariatet spænder bredt – og det gør opgaverne i den opslåede stilling også. Fælles for opgaverne er dog, at de alle på forskellig vis bidrager til at udvikle kvaliteten og understøtte driften i vores børnehuse og dagpleje.
Om jobbet
Som vores nye kollega skal du bl.a. varetage opgaver inden for følgende områder:
- Løbende budgetopfølgning og økonomistyring
- Understøttelse af stabsfunktionen i forbindelse med udarbejdelse af budget
- Udarbejdelse og/eller bearbejdning af data til analyse og præsentationsformål
- Udarbejdelse af notater og politiske sager
- Kapacitetsplanlægning, dvs. i videst muligt omfang sikre det rette udbud af dagtilbudspladser på både kort og langt sigt
- Intern koordinator i forbindelse med byggeprojekter, herunder når der skal bygges nye børnehuse
- Håndtering af diverse bygningsrelaterede udfordringer
- Samarbejde og koordinere på tværs af egen og andre forvaltninger
- Understøttelse af decentrale ledere og sekretærer i forhold til økonomi og opgaver i relation til de fysiske rammer
- Håndtering af diverse ad hoc bestillinger fra ledelse eller politisk niveau – ofte med kort tidsfrist
Vi ser gerne, at du har følgende kompetencer:
- Har en relevant akademisk uddannelse som fx cand.oecon., cand.polit., cand.scient.pol., cand.merc. el.lign.
- Erfaring med økonomistyring og er en stærk excel-bruger
- Er selvstændig og ambitiøs i opgaveløsningen
- Gode analytiske evner
- Er velformuleret i både skrift og tale
- Er hurtig til at tilegne dig ny viden - og kan formidle den i et klart sprog både skriftligt og mundtligt
- Kendskab til IT-systemer som økonomisystemet ØS-Indsigt, lønsystemet SD Løn og analyseværktøjet SAS Enterprise Guide er en fordel
- Anser samarbejde og udnyttelse af alles kompetencer som afgørende for opgaveløsningen
- Har forståelse for at navigere i en politisk styret organisation - gerne med erfaring fra en kommunal forvaltning eller en politisk ledet organisation
- Trives med et højt tempo og skarpe deadlines
- Har interesse for og erfaring med dagtilbudsområdet
- Et varieret, spændende og meningsgivende arbejde
- Engagerede og dedikerede kollegaer
- En arbejdsplads, hvor vi hjælper hinanden, samarbejder og giver hinanden sparring
- Et godt arbejdsmiljø, hvor vi også vægter det sociale
- Arbejdsdage der vil være præget af mange forskellige opgaver – og til tider korte deadlines.
Tiden i dagtilbud er en vigtig del af børnelivet, og i Odense tror vi på, at alle børn har ret til et godt børneliv, hvor de har mulighed for at lære og udvikle sig både fagligt, socialt og personligt. I Dagtilbudssekretariatet arbejder vi for at skabe de bedste vilkår for børnenes trivsel, læring og udvikling, og vi møder alle børn med høje, positive forventninger og blik for deres udvikling.
Den gode barndom i fællesskab med andre har en værdi i sig selv, hvor stærke børnefællesskaber styrker børns udvikling og muligheder for at tage del i samfundet omkring dem. Og derfor skaber vi hver dag rammer og indhold af høj kvalitet for, at de gode fællesskaber kan vokse og rumme alle børn. Når nogle børn i perioder har brug for noget særligt, har vi fokus på at give støtten i tide og i samarbejde med forældre, familien og barnets netværk.
En del af en større sammenhæng
Som ansat i Dagtilbudssekretariatet bliver du en naturlig del af Dagtilbudsafdelingens og Børn- og Ungeforvaltningens sammenhængskraft, som vi også forventer, du er med til at styrke. Vi er et fællesskab af engagerede og fagligt dygtige medarbejdere, der hver dag bruger relevante kompetencer, perspektiver, erfaring og viden for at skabe de bedste vilkår for børns trivsel, læring og udvikling i de enkelte tilbud. Sammen skaber vi rammer for gode, stærke børnefællesskaber og bruger vores faglige kompetencer til at fylde rammerne med et indhold af høj kvalitet.
Vi har blik for helheden og arbejder sammen på tværs af de tilbud, Børn- og Ungeforvaltningen har. Vi tager ansvar for at inddrage hinanden, vores forskellige fagligheder, erfaringer, viden og perspektiver for at nå de bedste resultater. Vi samarbejder med børn, forældre og familiernes netværk. Vi rækker ud efter erfaring, viden og perspektiver fra samarbejdspartnere fra andre sektorer, virksomheder og foreninger.
Løn- og ansættelsesvilkår
Stillingen er på fuld tid med tiltrædelse 1. oktober 2025 eller snarest muligt. Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.
Den fysiske placering er Børn- og Ungeforvaltningen, Ørbækvej 100, 5220 Odense SØ.
Vil du vide mere?
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte sekretariatschef Søren Weber på mail swe@odense.dk indtil udgangen af uge 31. Du er desuden velkommen til at kontakte Søren Weber både pr. mail og telefonisk på 30 12 07 25 fra uge 32 og frem til ansøgningsfristen.
Det praktiske
Ansøgningsfrist er den 20. august 2025. Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler den 25. august 2025. Eventuelle 2. samtaler forventes afholdt den 27. august 2025.
Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex