Om jobbet:

Stillingen som HR-udviklingskonsulent har to hovedelementer: For det første vil du få en central rolle som nøgleperson og systemadministrator for Sundheds og Omsorgs Learning Management System (LMS), som aktuelt er Eloomi.

Du får ansvaret for at sikre, at systemet giver værdi for både ledere og medarbejdere i Sundhed og Omsorg – og at det kontinuerligt bliver anvendt på en måde, der understøtter læring og kvalitet i opgaveløsningen.

Du får til opgave at varetage den organisatoriske systemadministration af LMS i Sundhed og Omsorg – herunder drift, support og udvikling af systemet i tæt samarbejde med leverandør, interne og tværmagistratslige samarbejdspartnere.

Du vil bl.a. blive en del af den tværmagistratslige funktionsgruppe for LMS i Aarhus Kommune, hvor du sammen med de øvrige systemadministratorer og systemejer fra Borgmesterens Afdeling udvikler og sparrer omkring LMS. Som en del af dette arbejde vil du indgå i en kommende udbudsproces med efterfølgende planlægning af implementering og forankring af et nyt LMS på tværs af Sundhed og Omsorgs fagområder og enheder. En del af implementeringen handler om at klæde ledere og øvrige administratorer på til at anvende systemet effektivt.

Desuden vil du også skulle understøtte dine kollegaer i HR, i rollen som Lokal Support Ansvarlig (LSA).

Det andet store element i stillingen drejer sig om lederrekruttering. Du vil få en vigtig opgave i at bistå vores chef- og lederrekrutteringer på alle niveauer i Sundhed og Omsorg – fra strategisk ledelse til driftsledelse.

Som rekrutteringskonsulent vil du skulle samarbejde med ansættende chefer og ansættelsesudvalgene om at rekruttere nye ledere - og sammen med dine kollegaer i teamet for Lederudvikling og -tiltrækning integrere den nyeste viden i udviklingen af Sundhed og Omsorgs rekrutteringskoncept. Sammen er I garanter for vores høje kvalitet, gode samarbejde og resultater.

Du vil hurtigt lære organisationen og dens kerneopgaver at kende og du vil kunne bruge din viden og erfaringer aktivt i både rekrutteringsopgaverne og i andre opgaver i det tværgående samarbejde.

Udover i rekrutteringsopgaverne kommer du også til at folde dig ud i planlægnings- og udviklingsopgaver indenfor HR-udvikling generelt. Det vil typisk være udvikling af tilbud til ledere og medarbejdere, hvor vi arbejder efter devisen: Vi udvikler altid sammen med dem, vi udvikler for!

Kandidatens profil:

  • Vi søger en kollega, som med teknisk flair og erfaring med LMS – gerne i sundhedsfagligt regi – trives med at omsætte sin gode systemforståelse i en større, kompleks organisation. Det kræver en struktureret og systematisk tilgang til opgaver og at du kan håndtere både drift, udvikling og support af både administratorer og brugere.
  • Du bruger dit kendskab til driften og formår at omsætte organisationens behov for læring og kompetenceudvikling til konkrete løsninger i LMS og sikrer kvalitet og driftssikkerhed i understøttelsen.
  • Du bidrager til understøttelsen af læringsindsatser med data og analyser af, hvordan LMS bliver brugt i Sundhed og Omsorg.
  • Du har stærke formidlings- og samarbejdskompetencer og du kan agere i spændingsfeltet mellem teknik, organisation, faglighed og praksis. Kort sagt: du trives i en hverdag med både specialistopgaver og tværgående samarbejde på strategisk og operationelt niveau.
  • Du går undersøgende og kreativt til værks og ved, at du er dybt afhængig af den sparring og de input, du får – både fra dem helt tæt på og på tværs i organisationen.
  • Du har erfaring med lederrekruttering og test, men vigtigst er det, at du med din imødekommenhed, høje faglighed og professionelle nysgerrighed formår at skabe et trygt rum, hvor du faciliterer, udfordrer og understøtter rekruttering.
  • Du trives i processer, hvor du kan undersøge kandidaternes og organisationens potentiale og bistå chefer i at finde det bedste match mellem person, organisation og opgaver.
  • Du bruger gerne dig selv, når du indgår i relationer, skaber tillid og understøtter og supporterer. Det gør du både med din faglighed, systematik og struktur.

Vi leder efter en kollega, der kan og vil initiere, gennemføre og afslutte planer og processer i samarbejde med alle interessenter og ressourcepersoner. Det gælder også nye og måske ukendte udviklings- og driftsopgaver, der kommer ind i teamet.

Du har en relevant uddannelsesmæssig profil f.eks. inden for HR, ledelse og/eller proceskonsultation. Det vigtigste er din motivation og kompetencer til med åbent og nysgerrigt sind at undersøge organisationens behov og menneskers potentiale.

Derfor skal du vælge os:

Sundhed og Omsorg er en fagligt ambitiøs og dynamisk organisation. Vi er holdspillere med stærke relationelle kompetencer og nysgerrighed, som lægger vægt på at trives både fagligt og personligt. Vi dyrker den professionelle lyst og modet til at gå ind i selv vanskelige problemstillinger. Vi næres af det tætte samarbejde og har fokus på psykologisk tryghed hos os selv og i resten af organisationen. Det giver os overskud til at dele og bakke hinanden op i både succeser og det, der er svært. 

Om afdelingen:

HR i Sundhed og Omsorg er kendetegnet ved involvering, samarbejde og en uformel omgangstone. Vi gør hinanden bedre og har en insisterende HR-faglighed. HR-afdelingen består af i alt 60 medarbejdere fordelt på flere teams, hvor du vil blive en del af teamet for Lederudvikling og -tiltrækning.

Vi er otte konsulenter i teamet med forskellige faglige baggrunde, som løser en bred vifte af opgaver i forhold til ledelse; fra før-lederindsats, chef- og lederrekruttering, strategisk ledelsesudvikling, kultur og relationer, MED-sekretariatsbetjening til systemadministration. Vi er bevidste om at bruge hinandens forskelligheder som en styrke i det daglige til gensidig sparring. Vores fokus er at servicere Sundhed og Omsorgs chefer og ledere professionelt og med høj faglighed inden for hele det HR-ledelsesfaglige felt.

Løn og ansættelsesvilkår:

Stillingen ønskes tiltrådt 1. oktober 2025 – eller efter aftale.

Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og efter konkret forhandling med den forhandlingsberettigede organisation.

Hvis du vil vide mere:

Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til HR-chef Steen Lee Mortensen på tlf. 41859510 eller HR-Udviklingskonsulent Camilla Wittendorf Reich på tlf. 41872914.

Ansøgning:

Klik på ”søg jobbet” nedenfor for at udfylde og sende din ansøgning. Alle felter med * skal udfyldes. Først når du har modtaget en kvittering pr. e-mail, har vi modtaget din ansøgning.

Ansøgningsfristen er den 10. august 2025.

Vi forventer at afvikle jobsamtaler den 19. august 2025.

I Magistratsafdelingen for Sundhed og Omsorg har vi en generel politik om, at der ved ansættelser indhentes referencer og evt. straffeattest. Du må derfor forvente at blive anmodet herom, hvis vi tilbyder dig stillingen.

Vi gør opmærksom på, at der i forbindelse med rekrutteringsprocessen vil blive foretaget opslag i vores referenceregister. Referenceregisteret omfatter tidligere medarbejdere i Magistratsafdelingen for Sundhed og Omsorg, der f.eks. er blevet bortvist grundet væsentlig misligholdelse af ansættelsesforholdet.

Om Sundhed og Omsorg og Aarhus Kommune:

Sundhed og Omsorg (MSO) i Aarhus Kommune arbejder med omsorg for ældre og sundhed for alle borgere.


Aarhus Kommune betragter mangfoldighed som en ressource og opfordrer derfor alle - uanset alder, køn, handicap, livsstil, religion eller etnisk tilhørsforhold - til at ansøge stillingen.
Aarhus Kommune er en af Jyllands største arbejdspladser, hvor 28.000 professionelle og passionerede kollegaer hver dag arbejder for at gøre visioner til virkelighed og skabe værdi for borgere og samfundet omkring os. Vi er en arbejdsplads, der vægter faglighed og samarbejde højt og vi tror på, at vores forskelligheder er med til at gøre Aarhus til en god by for alle. Sammen arbejder vi for en bæredygtig og inkluderende by, hvor både ansatte, borgere, virksomheder og naturen kan trives og blomstre. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med!

Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex