Digitaliseringskonsulent – med sans for struktur og arbejdsgange, til Digitalisering & IT Esbjerg Kommune
Vil du være med til at gøre en forskel i hverdagen for både borgere og kolleger gennem smarte digitale løsninger? Har du sans for struktur, arbejdsgange og samarbejde? Så er det måske dig, vi søger som vores nye digitaliseringskonsulent.
Om stillingen
Vi søger en struktureret og selvstændig kollega til en 1-årig projektstilling, hvor du skal arbejde med digitalisering og automatisering af administrative arbejdsgange. Du bliver en vigtig del af vores digitaliseringsteam og vores arbejde med at forbedre kommunens digitale arbejdsgange. Du kommer til at fungere som projektdeltager i et projekt, hvor et stort antal digitale arbejdsgange skal ses efter i sømmene og optimeres.
Dine opgaver vil blandt andet være:
- Kortlægge og analysere eksisterende arbejdsgange i samarbejde med fagpersoner
- Udforme digitale formularer og workflows via et brugervenligt digitalt værktøj
- Bidrage til at designe og forbedre arbejdsgange, så de bliver mere effektive og brugervenlige
- Sikre brugervenlighed og datasikkerhed
- Dokumentere og videndele med relevante interessenter
- Være bindeled mellem faglighed og digitalisering – og stille de gode spørgsmål undervejs
Du vil også kunne få opgaver relateret til informationssikkerhed og databeskyttelse. Det kan fx være administrative opgaver i forbindelse med GDPR, opfølgning på databehandleraftaler og vedligeholdelse af dokumentation og procedurer.
Vi forestiller os, at du:
- Er struktureret, analytisk, har blik for detaljer og trives med at skabe orden og overblik
- Ikke kan det hele fra start - vi sørger for den nødvendige oplæring
- Er nysgerrig på digitale muligheder og har lyst til at lære nye metoder og værktøjer
- Trives med både selvstændigt arbejde og tværfagligt samarbejde
- Har forståelse for brugernes behov og kan omsætte dem til digitale løsninger
- Kan være nyuddannet eller have erfaring med lignende opgaver
Vi tilbyder:
- Et meningsfuldt job med stor indflydelse på opgaveløsningen
- Et engageret og fagligt stærkt team
- Fleksible rammer om dit arbejde (flekstid, hjemmearbejde mm.)
- Mulighed for faglig udvikling og sparring
- Sammenhold på tværs i en afdeling, hvor vi har mange forskellige baggrunde, men alle sætter det sociale og kollegiale højt
Om det praktiske:
Stillingen er på 37 timer ugentlig med flekstid og ansættelse snarest muligt.
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst.
I Esbjerg Kommune arbejder vi tillidsbaseret og ser menneskelig forskellighed som en styrke. Vi opfordrer derfor alle kvalificerede uanset køn, alder eller etnisk baggrund til at søge stillingen.
Ved ansættelse i stillingen indhentes straffeattest.
Hvis du har spørgsmål til stillingen, så kontakt gerne leder af Digitalisering Anders Malling Aaboer på tlf. 27 24 12 34. Send gerne en SMS med kontaktinfo, så vil du blive ringet op.
Ansøgningsfrist:
10. august 2025
Samtaler forventes afholdt den 19. og 20. august 2025.
Går du videre efter ansættelsessamtale, vil der blive indhentet referencer fra nuværende og/eller tidligere arbejdsgiver, hvis du fortsat er i betragtning til stillingen.
Du vil blive informeret inden, at der bliver indhentet referencer.
Ansøgningen sendes elektronisk. Klik på "send ansøgning" og vedhæft din ansøgning, CV samt relevant dokumentation.
Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex