Skal du have et SABBATÅR? - Så har vi et spændende job til dig!
Enhedens opgaver
Enheden for Separation og Skilsmisse er ansvarlig for behandling af ca. 19.000 sager fra hele landet. I forbindelse med udstedelse af bevillinger til separation og skilsmisse, skal det bl.a. påses, at betingelserne herfor er opfyldt. I en stor del af sagerne er parret enige og kan få en bevilling. I andre sager skal der indhentes yderligere oplysninger og måske indkaldes til et møde, hvorefter afdelingen kan træffe en afgørelse i ægteskabssagen.
Dine arbejdsopgaver
Som ansat i afdelingen vil du blandt andet være med til at vurdere om betingelserne for separation og skilsmisse er opfyldt, lave høringsbreve til oplysning af afdelingens sager samt udarbejde bevillinger for parter der er enige. Stillingen er ny og du vil derfor have mulighed for, at være med til at forme den. Vi forventer ikke, at du vil kunne løse opgaverne fra dag et. Vi søger for at du får en grundig oplæring, så du bliver klædt godt på, til at kunne varetage opgaverne. Ud over vores daglige drift er vi i gang med at optimere vores processer og arbejdsgange ved LEAN principper – så vi værdsætter kollegaer, der gerne vil give sit bidrag med.
Kvalifikationer
Det afgørende er ikke din baggrund, men din personlighed. Det vigtigste er, at du:
- motiveres af at yde en god sagsbehandling med borgeren i fokus.
- kan veksle mellem det selvstændige arbejde og samarbejdet med andre.
- arbejder effektivt og struktureret.
- kan udtrykke dig klart i tale og skrift.
Kom godt fra start
En ansat fortæller om sin opstart i enheden:
”Jeg har haft en god start i enheden for separation og skilsmisse, jeg blev taget godt imod af ledelse og kollegaer og oplevede at få passende mængde ansvar i takt med min oplæring. Jeg oplever at man som medarbejder i kontoret har stor frihed under ansvar. (…) Ved LEAN har jeg især oplevelsen af, at jeg er kommet tættere på mine kollegaer og deres arbejdsopgaver - det giver mig en udpræget følelse af at vi alle udvikler og løfter i flok. Jeg oplever en sund balance mellem mit arbejde og privatliv, da jeg har mulighed for at passe mine personlige forpligtelser uden at gå på kompromis med min arbejdsindsats.”
Arbejdspladsen
Som ansat i enheden får du en spændende og afvekslende hverdag med egne og alsidige opgaver med muligheder for ansvar, yderligere får du et godt og uhøjtideligt arbejdsmiljø med fagligt dygtige og engagerede kolleger du kan sparre med. Du vil blive en del af en kultur, hvor det psykiske arbejdsmiljø er i højsædet og vi opfatter os som en fleksibel arbejdsplads, der tager hensyn til dit privatliv.
Ansøgning, kontakt og løn
Har ovenstående vakt interesse, så send os en motiverede ansøgning med CV, eksamenspapirer samt anden relevant dokumentation senest d. 1. august 2025. Ansættelsessamtaler forventes afholdt løbende.
Vi har flekstid, som kan anvendes under hensyntagen til arbejdets tilrettelæggelse. Stillingen er midlertidig af et års varighed og er på fuld tid.
Ønskes yderligere oplysninger om arbejdsopgaverne, er man meget velkommen til at henvende sig til funktionsleder Jakob Fromberg på telefon +45 51 63 46 69. Du kan også læse mere om Familieretshuset arbejdsopgaver her.
Arbejdsstedet er Familieretshuset i Nykøbing F og ansættelsesområdet vil være Social- og Ældreministeriet med tilhørende institutioner. Du vil blive omfattet af Fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det Statslige Område (OAO-fællesoverenskomsten) med tilhørende organisationsaftale for kontorfunktionærer, laboranter og IT-medarbejdere (HK).
Vi ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund. Derfor opfordrer vi alle uanset køn, alder, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge.
Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex