Er du ambitiøs, dygtig og har erfaring med alle former for regnskabsopgaver og revision? Brænder du for god økonomistyring, planlægning og samarbejde, og vil du være med til at gøre en forskel?

Som leder af teamet ”Finans, regnskab og revision” vil du få en central rolle, for hos os er der ikke langt til toppen af organisationen. Du vil få stor indflydelse på både praktiske og strategiske beslutninger, når du, som ansvarlig for teamet, skal sikre de bedste arbejdsgange for alle de mange forskelligartede regnskabs- og revisionsopgaver, som teamet håndterer. Du kommer til at bidrage med din økonomiske indsigt og forståelse, din gode menneskelige indsigt og du skal kunne indtage rollen som økonomisk sparringspartner for chefen for Koncernøkonomi, afdelingens budget- og analysekonsulenter, direktører, fagchefer, ledere samt de regnskabsmedarbejdere, som er ansat på fagområderne.

Du vil blive en del af et dygtigt hold af medarbejdere og ledere i Koncernøkonomi, som løser en omfattende portefølje af økonomiske opgaver med høj kvalitet og yder et højt niveau af service og samarbejde. Vi ved, at vores kerneopgave er at hjælpe Byrådet med at holde styr på pengene til gavn for borgerne. Det gør vi blandt andet ved at sikre et højt niveau i vores opgaveløsning, realistiske og gennemsigtige budgetter, velfungerende økonomiske processer, en tæt økonomisk styring i samarbejde med fagområderne og ikke mindst årsregnskaber uden bemærkninger.

Fra første dag vil du opleve udfordrende, interessante og afvekslende arbejds- og ledelsesopgaver, som vi forventer, at du selv kan tage ansvar for at løse og videreudvikle i samarbejde med dit team og den samlede ledelse i Koncernøkonomi og Indkøb.

Du kommer konkret til at være ansvarlig for følgende opgaver på dine områder:

  • Personaleledelse med høj kvalitet, effektivitet og trivsel.
  • Tilrettelæggelse og optimering af alle teamets arbejdsprocesser.
  • Tværgående procedurer for og gennemførsel af ledelsestilsyn.
  • Ansvarlig for kontrakter og samarbejder med revision og bank mv.
  • Kompetent økonomisk sparring indenfor alle regnskabsopgaver.
  • Regnskabsprocedurer, konteringsregler, momsregler, årsregnskab og revision.
  • Videreudvikling af arbejdsprocesser og sammenhænge mellem fag- og økonomisystemer.

Vi prioriterer trivsel, og vi hjælper hinanden med såvel vidensdeling som konkrete opgaver, når der er brug for det. Det skal du også kunne bidrage til og være et forbillede for. For hos os mener vi det, når vi siger, at vi står sammen, og at det skal være sjovt og rart at gå på arbejde.

Hvem er du

Du har selvfølgelig en relevant uddannelse og stor erfaring både indenfor revision og regnskab. Vi forventer, at du har arbejdet med alle former for regnskabsrelaterede opgaver, løbende rapporteringer, årsregnskaber og revision. En grundlæggende baggrund som revisor, efterfulgt af erfaring i regnskabsafdeling er at foretrække i en kombination med, at du også har ledelseserfaring enten som personaleleder, faglig leder eller projektleder for større og tværgående økonomiske projekter.

For at kunne varetage dine opgaver og dit ansvar bedst muligt tror vi også, at du:

  • Lader dit naturtalent for god regnskabsforståelse og ledelse shine.
  • Er garant for kvalitet fordi du følger op på dine opgaver, sikrer at de er gennemarbejdede og har forholdt dig analytisk og kritisk til resultatet.
  • Kan sætte dig ind i svære problemstillinger med respekt for andre fagligheder i et løsningsorienteret perspektiv.
  • Formidler komplekse sammenhænge præcist og enkelt så det kan forstås.
  • Påtager dig ansvar for dine opgaver og sikrer dig altid, at alle frister overholdes.
  • Videreudvikler og implementerer velfungerende arbejdsgange med optimal anvendelse af IT-systemer.
  • Er positiv, nærværende, loyal, udadvendt og inspirerende at samarbejde med, og ved at gensidig tillid er afgørende.
  • Agerer empatisk, uhøjtideligt, dialogbaseret og situationsbestemt, og er god til at lytte og forstå andre.
Hvem er vi

Koncernøkonomi og Indkøb er en stabsfunktion. Vi er 24 dygtige kolleger. Vores chef samt 10 i Budget og Analyse, 6 i Finans, regnskab og revision og 7 i Udbud, kontrakter og indkøb.

Vores ledelsesteam består af vores chef for Koncernøkonomi og Indkøb, som også leder Budget og analyse, samt vores leder af Udbud, kontrakter og indkøb og ikke mindst dig, som på bedste vis skal lede Finans, regnskab og revision. Vi udgør til sammen et stærkt ledelsesteam, som gerne vil hinanden, og som gør kommunen og hinanden bedre, ved at arbejde tæt sammen.

I Koncernøkonomi og Indkøb arbejder vi blandt andet ud fra værdier om, at:

  • Arbejde helhedsorienteret, meningsfyldt og sammen
  • Spotte og forstå sammenhænge på tværs af kommunen
  • Samarbejde om fælles løsninger på tværs af hinandens ansvarsområder
  • Undres og forholde os til værdien af det arbejde vi laver
  • Bidrage til hinandens udvikling, som kollegaer og som mennesker

Vigtigst af alt har vi et uformelt og fleksibelt arbejdsmiljø, som er præget af tillid, ærlighed, socialt fællesskab og godt humør. Vi husker at grine og smile hver dag, og vi tager alle del i at skabe trivsel på arbejdspladsen. Og så tror vi på, at det det man ikke kan i forvejen – det kan man lære!

Vi glæder os til at byde dig velkommen som den gode, glade og fleksible (leder)kollega, du er.

Løn og ansættelsesvilkår

Stillingen er 37 timer pr. uge med flekstid og med mulighed for hjemmearbejde, når det er aftalt og meningsfyldt i forhold dine arbejdsopgaver.

Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst.

Hvis du vil vide mere

Ønsker du at høre mere om stillingen, kan du kontakte Chef for Koncernøkonomi og Indkøb Lisbeth Damborg på telefon 50 55 84 79 eller på mail lisds@halsnaes.dk.

Ansøgning og tiltrædelse

Frist for ansøgning er søndag den 29. juni 2025. Der afholdes løbende samtaler.

Stillingen ønskes besat pr. 1. august 2025.

Om Halsnæs Kommune

Halsnæs er en levende kommune med stærke lokale identiteter og med hovedstaden inden for rækkevidde. Her lever vi tæt på natur, hav og fjord, som giver mulighed for aktive oplevelser for borgere, besøgende og ansatte.

Halsnæs Kommune er en moderne og rummelig arbejdsplads i bevægelse. Vores tre værdier: redelighed, mulighed og helhed er vores fundament. I Halsnæs Kommune får du cirka 3.000 kollegaer fordelt over hele kommunen. Vi har en ambition om, at Halsnæs Kommune skal være et sted, du gerne vil arbejde – uanset hvilken faglighed, du kommer med. Vi sætter barren højt og gør os hver dag umage med at skabe de bedste forudsætninger for, at medarbejderne trives og leverer service og velfærd af høj kvalitet.

Du kan læse mere om Halsnæs Kommune på vores hjemmeside eller på vores LinkedIn-profil.

Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex