Om jobbet:
Brænder du for digital udvikling – og har du flair for både data og digitalisering?

Så er det dig, som vi søger til vores nye stilling som digitaliseringsmedarbejder i vores decentrale administration i Fællesfunktionen i Voksne, Job og Handicap pr. 1. oktober eller snarest derefter.

Da stillingen som digitaliseringsmedarbejder er en ny oprettet funktion i Fællesfunktionen er der gode muligheder for selv at sætte sit præg på funktionen, og dens opgaveløsninger. Det forventes afhængigt af ens baggrund og profil, at man vil indgå i de daglige opgaver i Fællesfunktionen med en naturlig hovedvægt på digitaliseringsinitiativer.

En af de opgaver, som man kommer til at berøre først som digitaliseringsmedarbejder bliver at understøtte vores ambitioner ifm. gennemgang af arbejdsplaner og dertilhørende arbejdsgange på vores tilbud, som vi i Voksne, Job og Handicap har stort fokus på netop nu, hvor vi også lige har implementeret Optima, som nyt arbejdsplanlægningssystem. I dette arbejde tænkes det, at du kommer til at arbejde med bl.a. datarens, database og automatisering af processer afledt heraf. Arbejdet vil her have en understøttende karakter ved vores tværgående arbejdsplanlæggere, som videre understøtter de lokale arbejdsplanlæggere og afdelingsledere ude på tilbuddene.

Du vil derudover få en kernerolle i vores ambition om at gennemgå vores datagrundlag generelt i Voksne, Job og Handicap for at identificere relevante digitaliseringsinitiativer til gavn for drift og effektiv opgavehåndtering.

Her ser vi bl.a muligheder indenfor:

  • Kortlægning af arbejdsgange og systemlandskaber
  • Afholdelse af workshops og procesoptimering
  • Integrationer, konverteringer og håndtering af data
  • Styrke mulighederne for øget brug af velfærdsteknologi via digitalisering

Du vil få din daglige gang i Fællesfunktionen på Katrinebjergvej 81, men du skal være klar på, at arbejdet også vil indebære arbejde på andre matrikler i kommunen. I Fællesfunktionen består vi af medarbejdere med en række forskellige faglige områder, som vi varetager (fx HR, controllere og fagkonsulenter). Alle områderne har dog til formål at understøtte driften i Voksne Job og Handicap ude på tilbuddene. Vi lægger vægt på en godt socialt og fagligt fællesskab, og der er mulighed for hjemmearbejde.

Din profil:
Vi søger en kollega, der:

  • har interesse for både processer og systemer, og som kan arbejde i spændingsfeltet mellem mennesker, organisation og teknologi
  • har erfaring med arbejdet med data, databaseanvendelse, automatisering og BI-systemer
  • har kendskab eller kan hurtigt opnå kendskab til de systemer, som vi anvender heriblandt Modulus, Nem Økonomi, Optima og Silkeborg Data
  • kan omsætte din indsigt i relevante arbejdsgange til personlig og systematisk support i drift og organisation
  • din uddannelsesmæssige baggrund er ikke afgørende, men vi forestiller os, at du har kendskab til det kommunale og forståelsen for driften på socialområdet
  • ser det tværfaglige som en styrke og er i stand til at kommunikere og arbejde sammen med vores andre fagligheder i Fællesfunktionen
  • kan formidle komplekse systemopsætninger på en enkel måde til forskellige fagligheder
  • har forståelse for at sætte digitalisering i spil og kan spotte, hvor digitalisering kan mindske den driftsnære administration hos afdelingsledere og ude på tilbuddene
  • er nysgerrig på, hvordan vi via digitalisering kan lave en bedre understøttelse af driften i Voksne, Job og Handicap og hvordan digitalisering kan understøtte arbejdet med velfærdsteknologi

Vi forestiller os, at du er velbevandret i det digitale landskab og f.eks. har erfaring med systemintegration ved hjælp af Python eller Panda. At du forstår disciplinerne i god datahåndtering og databerigelse. Du er gerne velbevandret i Excel og VBA.

Som kollega deler du gerne viden og ser vidensdeling som en vigtig faktor i vores fælles opgaveløsning.

Det er en fordel, hvis du har kendskab til centrale arbejdsgange og processer på det sociale område. Det kunne f.eks. være data ifm. tilsyn, budgetopfølgningsprocesser, håndtering af beboermidler, lønopfølgning eller lignende.

Derfor skal du vælge os:
Vi tilbyder:

  • Et stærkt fokus på det gode arbejdsmiljø, hvor vi både værdsætter høj faglighed, men samtidig også sætter pris på humor og en uformel omgangstone
  • God oplæring og sparring fra de andre fagområder i Fællesfunktionen
  • En spændende hverdag, hvor to dage ikke er ens, og hvor du har mulighed for at præge dagen
  • En arbejdsplads i konstant udvikling, og hvor det er muligt at sætte sig præg på den fælles arbejdsplads

Løn og ansættelsesvilkår:
Løn og ansættelsesvilkår vil være i henhold til gældende overenskomst. Endelig lønfastsættelse sker efter forhandling med den forhandlingsberettigede faglige organisation på baggrund af kvalifikationer.

Ugentligt timetal: Fuldtid

Stillingen er til enhver tid betinget af en tilfredsstillende offentlig straffeattest.

Hvis du vil vide mere:
Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til Kristoffer Lindberg på telefon +4523380373 og mail krislin@aarhus.dk.

Ansøgning
Klik på ”Ansøg” nedenfor for at udfylde og sende din ansøgning. Alle felter med * skal udfyldes. Først når du har modtaget en kvittering pr. e-mail, har vi modtaget din ansøgning.

Ansøgningsfrist: 11-08-2025

Vi forventer, at 1. samtale finder sted fredag d. 15. august i uge 33-


Om Sociale Forhold og Beskæftigelse

I Sociale Forhold og Beskæftigelse (MSB) er vi flere end 5.000 medarbejdere, som hvert år samarbejder med 80.000 børn, unge og voksne. Uanset om vi støtter med sociale- eller beskæftigelsesrettede indsatser, følger vi sammen den vision og mission, som vi kalder Fælles Formål. Vi fremmer Aarhusianernes handlekraft, så de kan skabe den tilværelse de ønsker - på trods af livets udfordringer. Det er vores eksistensberettigelse. Der er derfor, vi kan gå på arbejde hver dag med rank ryg og faglig stolthed.

Om Aarhus Kommune
Aarhus Kommune er Jyllands største arbejdsplads, hvor 28.000 professionelle og passionerede kollegaer hver dag arbejder for at gøre visioner til virkelighed og skabe værdi for borgere og samfundet omkring os. Vi er en arbejdsplads, der vægter faglighed og samarbejde højt og vi tror på, at vores forskelligheder er med til at gøre Aarhus for en god by for alle.

Sammen arbejder vi for en bæredygtig og inkluderende by, hvor både ansatte, borgere, virksomheder og naturen kan trives og blomstre. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med!

11-08-2025

Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex