PPR i Greve søger 2 specialpædagogiske konsulenter
PPR i Greve består af ca. 70 medarbejdere, psykologer, logopæder, fys/ergo- terapeuter, konsulenter (specialpædagogiske konsulenter og K-teams konsulenter), administrativt personale samt ledelse. Høje faglighed og fælles som individuel kompetenceudvikling vægtes højt og er noget af det, der kendetegner PPR i Greve. Der er stor tradition for tæt samarbejde på tværs af faggrupperne omkring de konkrete sager og der er en kultur, hvor der er stor respekt og tillid til hinandens viden og fagkompetencer. PPR er organisatorisk placeret i Børn og Familie og samarbejder tæt med Center for Dagtilbud og Skoler.
Der blev i 2024 indført et nyt børn-og ungesyn i Greve kommune, som skal være det fundament og det afsæt som alle, der arbejder med børn-unge i Greve Kommune skal implementere og arbejde efter.
Link: Greve kommunes børne-og ungesyn
Vi er som en del af Greve kommune ansvarlige for at følge dette børn-og unge syn, samt bidrage til, hvordan dette kan implementeres og omsættes hos vores samarbejdspartner til konkret praksisser og handlinger.
Konsulentteamet:
Konsulentteamet bestående for nuværende af 6 konsulenter med uddannelsesmæssig baggrund som lærer eller pædagoger. Teamet varetager primært specialpædagogiske opgaver på både special- og almenområdet, samt mistrivsels/fraværssager sager i tæt samarbejde med medarbejdere på Greve kommunes skoler og dagtilbud. Hertil kommer opgaver som individuel rådgivning (jf. servicelovens §11.3), samt mindre undervisningsopgaver. Der udbydes ligeledes forældrekurser, hvor hovedproblematikken er ADHD, samt gruppetilbud, hvor hovedproblematikken er angstrelateret: Cool Kids og Chilled, hvor konsulenterne også indgår som undervisere.
I slut 2024 blev der udarbejdet en specialpædagogisk analyse på hele børn-ungeområdet i Greve kommune og denne pegede bl.a. på ønsker om mere praksisnær PPR. Det førte bl.a. til implementering af tværfaglige PPR- teams på alle skoler i Greve kommune. De tværfaglige teams består af psykologer, logopæder, fys/ergo- terapeuter og konsulenter, som gennem tæt guidning, rådgivning og sparring understøtter skolernes konkrete handleplaner ift. en klasseproblematik eller et konkret barn.
Link: Specialpædagogisk analyse
Jobprofilerne:
Den ene konsulentstilling vil primært rette sig mod småbørnsområdet på både almen og specialområdet og den anden stilling vil primært rette sig mod specialpædagogiske opgaver i de tværfaglige teams ude på skolerne. Skriv gerne i din ansøgning, hvilke af de to stillinger du er mest interesseret i at søge.
Vi søger:
To engagerede og faglig kompetente og dygtige kollegaer med enten lærerfaglig eller pædagogisk baggrund med kendskab til primær ADHD, AFS-området og gerne med specialiseret viden på diagnoseområdet.
Vi ser også gerne, at du har undervisningserfaring, samt erfaring med at give og modtage supervision, sparring.
Herudover søger vi to kollegaer der har:
- Lyst til at bidrage til udvikling af vores område og team
- Lyst til kompetenceudvikling og vidensdeling
- Lyst til at indgår som en vigtig sparringspartner i vores konsulentteam
- Kompetente og dygtige faglige kollegaer, såvel i konsulentteamet som i hele PPR
- Mulighed for både faglig og fagpersonlig udvikling
- En arbejdsplads, hvor der er højt til loftet og stor tillid til selvledelse ift. planlægning af arbejdsopgaver
- Fælles kompetenceudvikling, bl.a. gennem jævnlige fællesmøder og fælles temadage for alle i PPR, samt mere målrettede forløb enten ift. de enkelte teams eller individuel kompetenceudvikling
- En arbejdsplads, hvor der lyttes aktivt til medarbejders ønsker og ideer
- Løbende intern sparring og supervision
- Løbende ekstern supervision
- En arbejdsplads hvor ledelsen er tilgængelige og til rådighed ift. medarbejderne
Rekrutteringsprocessen og ansættelsessamtaler
Ansøgningsfristen: D. 18.6.25.
Samtalerne vil finde sted enten d. 24.6.25. eller d. 26.6.25. begge dage mellem 8.00 – 12.00.
Løn- og ansættelsesvilkår
Tiltrædelse 1. august 2025.
Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst.
Stillingerne er begge fast stillinger og på fuld tid svarende til 37 timer ugt.
Yderligere information
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Karen Lindegaard på 21302465.
Din primære arbejdsadresse vil være Sundhedshuset, Hundige Alle 11, 2670 Greve.
Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex