Vil du være med til at sikre en solid økonomisk styring på det specialiserede voksenområde? Motiveres du af at arbejde med budgetter, økonomiske analyser og takstberegninger?

Hos os får du en central rolle i at understøtte den økonomiske styring og beslutningsprocesser. Du vil være en nøglespiller i beregning af takster, tildelingsmodeller, budgetopfølgning og regnskabsaflæggelse for voksensocialområdet. Og din indsats vil understøtte fagområdets meningsfyldte arbejde med at støtte borgere med særlige behov til et selvstændigt og værdigt liv.

Vi søger en analytisk og struktureret økonomikonsulent – gerne med erfaring inden for offentlig økonomistyring og budgettering – som vil spille ind i og bidrage til udviklingen af økonomistyring på voksensocialområdet.

🔹Få indflydelse, ansvar og udviklingsmuligheder i et engageret team.

🔹Vær med til at sikre en bæredygtig økonomi på voksensocialområdet.

Om stillingen

Som økonomikonsulent vil du få en central rolle i voksensocialområdets økonomiske styring og koordinering. Dine primære opgaver vil bl.a. være:

  • Opgaver knyttet til budgetlægning for området, herunder beregning af takster til de sociale tilbud
  • Månedlig budgetopfølgning, deltagelse i halvårlige budgetrevisioner og regnskabsopgørelse
  • Omplacering af bevillinger ud fra tildelingsmodellen
  • Opgørelse og indberetning af statsrefusion
  • Økonomistyring og regnskabsudarbejdelse for eksternt finansierede projekter
  • Support til myndighedsafdelingen, centre og selvejende institutioner
  • Diverse ad hoc-opgaver, herunder analyser, estimater og konsekvensberegninger

Om dig

Du har gerne en baggrund inden for økonomi, regnskab eller lignende og erfaring med opgaverne i stillingen.

Det vil være en fordel, hvis du har kendskab til socialområdet, men det er ikke et krav, hvis blot har mod på at arbejde med området.

Som person håber vi, at du er nysgerrig og ansvarsfuld, og så trives du både med drift og udvikling og er ikke bange for forandringer.

Du er en holdspiller, der kan arbejde selvstændigt og trives med mange interessenter. Du har en systematisk tilgang og evnen til at overskue komplekse økonomiske strukturer.

Vi tilbyder

  • En spændende stilling i en kommune med fokus på økonomisk styring og optimering
  • Et fagligt udfordrende arbejdsmiljø med stor mulighed for udvikling
  • Engagerede kollegaer og en uformel omgangstone

Ansøgning og kontakt

Lyder stillingen som noget for dig? Så send din ansøgning og CV.

Vi ser frem til at høre fra dig!

Arbejdstiden er 37 timer om ugen med fleksordning og mulighed for hjemmearbejde.

Forventet tiltrædelse er den 1. august 2025 eller snarest derefter.

Stillingen er placeret i Fritid-, Sundhed- & Omsorgsforvaltningen i afdelingen Voksen Social – Økonomi.

Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte leder af Voksen Social Økonomi, Heine Esbersen, på 21 16 55 63.

Alle kvalificerede, uanset køn, alder eller etnisk baggrund, opfordres til at søge stillingen.

Ved ansættelse i stillingen indhentes straffeattest.

Går du videre efter ansættelsessamtale, vil der blive indhentet referencer fra nuværende og/eller tidligere arbejdsgiver, hvis du fortsat er i betragtning til stillingen.
Du vil blive informeret inden, at der bliver indhentet referencer.

Ansøgningsfrist:
16. juni 2025

Ansættelsessamtaler forventes afholdt den 19. juni 2025.

Ansøgningen sendes elektronisk. Klik på ”send ansøgning” nederst og vedhæft din ansøgning, CV og relevant dokumentation.

Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex