Audiologopæd og en teamleder til Hjælpemidler & Kommunikation Lillebælt, Fredericia og Middelfart kommuner
Brænder du for at hjælpe voksne borgere med talevanskeligheder af forskellig art?
Brænder du samtidig for at prøve kræfter med ledelse af kommunikationsområdet i bred forstand?
Så kan det være, at du er vores nye talekonsulent og måske vores kommende teamleder.
Vi søger to nye kollegaer, da vores talekonsulent på stemmeområdet går på pension, samtidig med at vi opgraderer talekonsulentfunktionen på hjerneskadeområdet og etablerer en teamlederfunktion
Stilling 1 – du bliver ansat i en delt rolle som både talekonsulent og teamleder (kommunikationsområdet)
Stillingen er på 37 timer ugentligt, hvoraf teamlederfunktionen udgør 10 timer om ugen.
For teamlederfunktionen gælder det, at kombinationen af ledelsesopgaver og de dele af taleområdet, du skal varetage, vil blive tilpasset dine kvalifikationer og ønsker.
Stilling 2 – du bliver ansat som talekonsulent
Stillingen er som udgangspunkt på 30 timer om ugen. Vi forventer en snarlig etablering af en kommunikationsgruppe, som en af talekonsulenterne skal lede, og derfor vil der formentlig blive mulighed for at øge timetallet til 32-34 timer om ugen.
For begge stillinger gælder, at du bliver ansat i Team Lillebælt, som varetager kommunikationsområdet for borgere i både Fredericia og Middelfart kommuner. Teamet består af synskonsulenter, høre- og talekonsulenter samt en IKT-konsulent – i alt 10 medarbejdere.
Konsulenterne arbejder med sagsbehandling af ansøgninger om kommunikationshjælpemidler efter Servicelovens §§ 112 og 113 samt med undervisning og vejledning af borgere i henhold til lovgivningen om specialundervisning for voksne.
Team Lillebælt er en del af Hjælpemidler og Kommunikation i Fredericia. Afdelingen består af cirka 40 medarbejdere, som arbejder med sagsbehandling, bevilling og udbringning af alle typer hjælpemidler til borgere med funktionsnedsættelser.
Vi forventer, at du- Har en uddannelse som logopæd eller audiologopæd.
- Har erfaring med diagnostik og undervisning inden for sprog- og talevanskeligheder.
- Besidder særlig interesse og ekspertise inden for enten stemmeområdet, der omfatter forskellige stemmeproblematikker, eller senhjerneskadeområdet, som primært behandler afasi, dysartri og kognitive talevanskeligheder.
- Har borgerens behov i fokus.
- Besidder stærke kommunikationsevner - både skriftligt og mundtligt.
- Ser værdien i tværfagligt samarbejde og kan indgå konstruktivt i samarbejde med både kolleger og eksterne samarbejdspartnere.
- Har kendskab til og erfaring med journaldokumentation.
- Har kendskab til KMD Nexus – hvilket er en fordel, men ikke et krav.
- Har kørekort (B), da borgerbesøg vil forekomme på tværs af de to kommuner, hvor afstandene kan være for store til at cykle.
- Har lyst til og interesse for at sætte dig ind i hele kommunikations- og IKT området samt det, der særligt kendetegner hvert af funktionsområderne.
- Har lyst til at deltage i og præge de landsdækkende netværk, der er på kommunikationsområdet.
- Har ledelseserfaring og/eller lyst til at prøve kræfter med ledelsesopgaven.
- Har en personlighed, der skaber tryghed for medarbejderne i mødet med dig.
- Har handle- og beslutningskraft, når det er nødvendigt.
- Har lyst til at sætte dig ind i myndighedsopgaven; erfaring med myndighedsarbejde vil være en fordel.
- To stillinger, hvor du får mulighed for at byde ind på, hvilke logopædiske arbejdsområder, du ønsker at arbejde med.
- To spændende, udviklende og udfordrende jobs.
- At blive del af et team bestående af kompetente, erfarne og hjælpsomme kollegaer.
- At blive del af forskellige logopædiske netværk - både i trekantområdet og på landsplan.
- En stilling med stor grad af indflydelse på din arbejdstid og organisering af arbejdet.
- Mulighed for at specialisere dig i faglige interesseområder, alt efter hvilket felt du ønsker at arbejde med.
- En arbejdsplads, der tager udgangspunkt i værdibaseret ledelse.
- En arbejdsplads med et godt arbejdsklima.
- En stilling med 10 timers lederopgaver og 27 timer logopædiske arbejdsopgaver.
- At blive leder for et team med kompetente, erfarne og hjælpsomme medarbejdere.
- At blive del af et lederteam med gode muligheder for sparring og udvikling samme med dine teamlederkollegaer og områdeleder.
- Mulighed for at varetage borgerrelaterede opgaver og arbejde praksisnært - samtidig med at du har indflydelse på beslutninger om opgaveløsninger inden for kommunikationsområdet.
- Mulighed for yderligere kompetenceudvikling som leder – f.eks. gennem en lederuddannelse.
- At blive en del af forskellige ledernetværk inden for kommunikationsområdet både i trekantområdet og på landsplan.
Vil du vide mere
Kontakt områdeleder Renata Carlsen tlf. 3016 7234 eller talekonsulent Mette Kryger Lund tlf. 5084 6625.
Hvis de ikke kan træffes, kan du sende en sms, og du bliver kontaktet hurtigst muligt,
Løn- og ansættelsesforhold
I henhold til gældende overenskomst mellem Fredericia Kommune og den forhandlingsberettigede organisation.
Ved ansættelse vil der blive indhentet referencer og bedt om en straffeattest.
Fredericia Kommune er en tobaksfri arbejdsplads.
Begge stillinger er faste med tiltrædelse 1. september 2025.
Arbejdsstedet er Fredericia Sundhedshus.
Ansættelsessamtaler
Vi forventer at afholde samtaler 23. juni 2025.
Send ansøgning online – benyt browseren Chrome
Fredericia Kommune benytter et elektronisk rekrutteringssystem, hvor du sender din ansøgning, CV, eksamensbevis og andre relevante erfaringsbilag online.
Læs mere om onlineansøgning på www.fredericia.dk
Ansøgningsfrist
17. juni 2025.
Kørekort:
B Almindelig bil
Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex