Søfartsstyrelsen søger jurist til Skibsregistret
Søfartsstyrelsen søger en ny kollega, som skal være med til at sørge for, at vi fortsat leverer kompetent sagsbehandling med en service, der er i verdensklasse. Du vil blive indplaceret i Skibsregistret og skal indgå i arbejdet med indregistrering af skibe, registrering af pant og andre opgaver, som du skal varetage sammen med kolleger i og uden for styrelsen. Søfartsstyrelsen og Skibsregistrets arbejde er en vigtig forudsætning for opretholdelse af Danmark som kvalitetssøfartsnation. Hvis du kan se dig selv bidrage til det, er du måske vores nye kollega.
Om Skibsregistret Vi er ofte de første, som erhvervet og kunderne møder, når de skal have et skib på dansk flag. Vi arbejder derfor på at være verdens bedste skibsregister, der er med til at sikre fremtiden for dansk skibsfart.
Vi er kendetegnet ved høj grad af service og kompetent vejledning. Vi har fokus på høj faglig kvalitet og nytænkning, når vi løser drifts- og udviklingsopgaver. Vi medvirker til, at det er attraktivt at vælge dansk flag både for danske og udenlandske skibsejere. Som et af de første skibsregistre i verden, arbejder vi i et digitalt register. Det betyder også, at vi forventer, at du har lyst til at tænke og arbejde digitalt.
Vi er ca. 10 engagerede kollegaer, og vi har et tæt sammenhold. Vi sparrer med hinanden i et fagligt stærkt miljø, hvor der er plads til forskelligheder.
Om stillingen Skibsregistret registrerer rettigheder på skibene efter principper, der ligner tinglysning for fast ejendom. Som jurist i Skibsregistret vil du derfor skulle løse komplekse juridiske spørgsmål særligt inden for formueretten og bidrage med forhåndsudtalelser. Du vil dagligt være i dialog med både danske og udenlandske advokater, finansielle virksomheder, rådgivere og skibsejere. Arbejdet indebærer tværfagligt samarbejde med de øvrige afdelinger i Søfartsstyrelsen og har et udpræget internationalt islæt.
Du vil også få andre juridiske opgaver som regeludarbejdelse og –fortolkning og direktionsbetjening på området. Vi forventer, at du har lyst til at arbejde tværfagligt og i tæt samarbejde med kolleger både i Skibsregistret og i Søfartsstyrelsens øvrige afdelinger.
Hos os kan du forvente at få
- En alsidig og varieret hverdag med stor grad af fleksibilitet
- Et positivt arbejdsmiljø med en uformel omgangstone og humor
- Hjælpsomme og fleksible kolleger, som passer på hinanden
- Ansvar og medindflydelse på opgavernes løsning
- Faglige og personlige udfordringer
Derudover lægger vi vægt på at du er struktureret og grundig, trives med en uforudsigelig hverdag, er serviceminded og hjælpsom, kan arbejde på engelsk både i skrift og tale og tænke nyt og digitalt.
Om Søfartsstyrelsen, løn og ansættelse Søfartsstyrelsen er en del af Erhvervsministeriet og arbejder for vækst i det maritime erhverv og sikkerheden til søs. Det gør vi i et tæt samarbejde med relevante interessenter. Samtidig deltager vi aktivt i både europæisk og internationalt samarbejde, fordi søfarten er et internationalt erhverv.
Søfartsstyrelsen er en del af Det Blå Danmark. Vi arbejder for sikkerhed og vækst i den maritime sektor. Vores mission er at skabe konkurrencedygtige og innovative vækstvilkår.
Der er tale om en fast fuldtidsstilling med start 1. august 2025 eller snarest derefter. Du ansættes som fuldmægtig efter overenskomst mellem Finansministeriet og AC. Søfartsstyrelsens hovedkontor ligger i Korsør, hvor den fysiske arbejdsplads således er placeret.
Søfartsstyrelsen er en fleksibel arbejdsplads, hvor der er fokus på trivsel og god balance mellem arbejds- og privatliv. Der er derfor mulighed for fleksibel arbejdstilrettelæggelse, herunder mulighed for at kunne hjemmearbejde.
Du kan læse mere om, hvordan det er at arbejde i Søfartsstyrelsen på www.jobsfs.dk
Vil du vide mere? Du kan få flere informationer om stillingen ved at kontakte kontorchef Kristina Ravn på tlf. 91376237. Oplysninger om løn- og ansættelsesvilkår kan fås ved henvendelse til HR-rekrutteringspartner Zenia Lotus Hansen på tlf. 91 33 70 61.
Du kan læse mere om os på Søfartsstyrelsens hjemmeside www.sfs.dk
Har du lyst til at søge? Så klik på knappen ”Søg stillingen” til højre i annoncen. Din ansøgning med CV og alle eksamenspapirer skal være modtaget senest mandag den 9. juni 2025.
Der forventes afholdt 1. samtaler i uge 24 og 25 og 2. samtaler i uge 26. Der vil indgå test i rekrutteringsprocessen.
Vi ser frem til at høre fra dig.
Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex