Specialtilbuddet Pilehuset på Holluf Pile Skole søger to fuldtidsansatte pædagoger, der har kompetencer og lyst til at arbejde med dejlige børn, der har brug for særlige voksne for at udvikle sig og trives.

Om os og jobbet
Pilehuset er et vidtgående specialtilbud bestående af to klasser normeret til 14 elever i alderen 10-14 år. Vi er et af tre specialtilbud i Odense Kommune til normaltbegavede børn med socioemotionelle udfordringer.

Vi er en del af Holluf Pile Skole med vores egen afdeling med et skærmet undervisningsmiljø og fokus på at skabe deltagelsesmuligheder for alle elever. Vi arbejder med en integreret tilgang, hvor relationsarbejde, pædagogiske aktiviteter og undervisning er flettet ind i hinanden.

Som en betydningsfuld voksen i Pilehuset skal du have kompetencer indenfor arbejdet med børn i udsatte positioner samt et mod på og en lyst til at arbejde med dig selv i relationen til børnene.

Vi arbejder hele tiden med at forstå, hvad det er eleverne fortæller os med deres adfærd, og hvordan vi som voksne kan strukturere og planlægge dagen, så eleverne motiveres til at deltage. Vi arbejder ud fra, at ”Børn gør det bedste, de kan”, og det er vores opgave at skabe forudsætninger, der kan bringe dem i trivsel og udvikling. Vi har en mentaliserende tilgang til elever, forældre og hinanden og lægger stor værdi i et tæt forældresamarbejde.

Det er vores udgangspunkt, at hverdagen skal gå hånd i hånd med faglighed, leg, oplevelsesrige og glædesfyldte aktiviteter gennem særligt tilrettelagt undervisning og specialpædagogiske indsatser. Vi arbejder dynamisk med udarbejdelse af ressourcefokuserede udviklingsplaner og samarbejder om alt lige fra planlægning af undervisning, læringsmål, forældrekontakt, struktur og meget andet.

Vi har elever, som kan være både verbalt og fysisk udadreagerende, når de møder uforudsigelighed, for høje krav, voksnes usikkerhed eller manglende samstemthed. Du skal derfor kunne bevare roen og overblikket i pressede situationer samt have erfaring med og mod på at arbejde med udadreagerende adfærd. Det er vigtigt, at du er åben og motiveret for at indgå i et tæt samspil med dine kolleger, hvor udgangspunktet er, at vi altid holder os nysgerrige på hinandens perspektiver, da alle altid gør det bedste, de kan, ud fra hvor de står i situationen.

Vi samarbejder tæt med SPPR, hvilket afspejles i vores kultur, hvor teamsparring er en del af vores samlede indsats i at skabe et skoletilbud med værdi og mening for eleverne. Derudover har vi samarbejde med børnerådgivere, familiebehandlere og andre faggrupper.

Som nyansat i Pilehuset vil du indgå i videreudviklingen af et specialtilbud, der er i fuld gang med at opbygge en stærk faglig kultur. Det er vores fineste mål, at eleverne udvikler sig socialt og følelsesmæssigt, og vi er derfor optaget af at forstå eleverne ud fra den neuroaffektive udviklingspsykologi med fokus på at benytte metoder, der støtter selvreguleringskompetencer, følelsesmæssig afstemning og mentalisering.

Vi tilbyder
  • en dejlig elevgruppe, der gerne vil ses, støttes og mestre krav, der bringer dem i udvikling
  • en spændende stilling, hvor du får mulighed for at sætte dine aftryk på videreudviklingen af vores specialtilbud
  • et pædagogisk og didaktisk miljø i udvikling, som løbende evalueres og udvikles gennem et bredt samarbejde og sparring med SPPR
  • et lærer- og pædagogsamarbejde, der sammen løfter opgaven om at bringe eleverne i trivsel og udvikling bl.a. gennem et involverende forældre- og tværprofessionelt samarbejde
  • gode inde- og udefaciliteter heriblandt nærliggende sø og hal
  • en skole i udvikling, hvor vi har stort fokus på at skabe deltagelsesmuligheder for flere børn
Om dig
  • Du har kompetencer til at arbejde med socialpædagogiske aktiviteter og tænker børns læring og udvikling på mange måder
  • Du kan stå i pressede situationer med et roligt nervesystem og låne det ud til børnene
  • Du kan planlægge, udføre og evaluere differentierede pædagogiske aktiviteter med et motiverende indhold
  • Du kan formidle dig skriftligt, arbejde selvstændigt med udvikling af handleplaner mv. med sparring fra kolleger og nærmeste leder
  • Du kan arbejde ud fra systemiske grundtanker – se sammenhænge og kan tage forskellige perspektiver samt have forståelse for din egen indflydelse på børnene
  • Du er positiv, tydelig og anerkendende i dit møde med elever, forældre, kolleger og andre faggrupper
  • Du er emotionel tilgængelig i dit samspil med eleverne og er fortrolig med at arbejde mentaliserende
  • Du kan reflektere over egen praksis og på baggrund heraf udvikle nye tiltag, både på egen hånd og i tværprofessionelt samarbejde
  • Du kan give og modtage konstruktiv feedback til og fra kolleger og holde dig nysgerrig i samspillet med andre
  • Du kan indgå i en kultur, hvor sparring er en naturlig del af dit arbejde
  • Du har lyst til, erfaring med og viden om et udvidet forældresamarbejde
  • Du har humor og et positivt livssyn
Løn- og ansættelsesvilkår
Stillingerne er på fuld tid med tiltrædelse 1. august 2025.
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.

Vil du vide mere?
For nærmere information om denne spændende stilling, så kontakt gerne afdelingsleder Lone Volsing Jørgensen på 60 24 27 35 eller skoleleder Mohammed Bibi på 21 26 59 60.

Det praktiske
Ansøgningsfristen er søndag den 8. juni 2025, og samtaler vil blive afholdt onsdag, den 11. juni 2025 kl. 12 - 15.

Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex