Nytænkende arbejdsmiljøkonsulent til projektstilling med fokus på sundhedsmiljø og andre strategiske indsatser
Brænder du for at arbejde med arbejdsglæde, meningsfulde events, strategiske arbejdsmiljøindsatser og intern formidling? Så læs endelig videre, for i Varde Kommunes centrale HR- og udviklingsafdeling er der gang i så mange spændende projekter, at vi opretter en projektstilling på otte måneder. Det betyder, at du har mulighed for at prøve kræfter med et job med mening.
Spændende projekter i pipelineVores fælles mål er at fortsætte den gode udvikling med arbejdsmiljøet i Varde Kommune samtidig med, at vi nytænker og går nye veje i udviklingen af vores arbejdsplads.
Dine mere konkrete ansvarsområder definerer vi sammen, så det matcher netop de kvalifikationer, du bringer til bordet, men herunder er et bud på nogle af opgaverne:
- Hvordan tager vi bedst temperaturen på arbejdsmiljøet?
Vi gennemførte vores seneste APV som ikke-anonym for første gang, og det skal vi selvfølgelig evaluere grundigt. Du kan være med i den spændende proces, der er et vigtigt skridt i vores gentænkning af den måde, vi måler på trivsel og arbejdsmiljø.
- Strategiske indsatser og fælles ansvar for det gode arbejdsmiljø
Varde Kommunes Arbejdsmiljøstrategi sætter en ambitiøs retning, og som konsulent kan du hjælpe organisationen med at omsætte strategien til konkrete handlinger. Vi skal fx arbejde med sundhedsmiljø, læringskultur, risikovurderinger, psykologisk tryghed og restitution.
- Udvikle og formidle arbejdsmiljøområdet, så det er relevant for alle
Det er en vanskelig og vigtig opgave at sikre, at nye retningslinjer er til at forstå, så regler rent faktisk medfører ændret adfærd. Derfor håber vi, at du er klar på en spændende formidlingsopgave, når ny lovgivning løbende skal omsættes til lokale retningslinjer, der gør en forskel. Når praksis skal ændres, medfører det en særskilt ledelsesopgave, og vi vil i HR og Udvikling støtte vores ledere, så vi får gode resultater.
- Arbejdsmiljøforum i efteråret 2025
Den 24. november 2025 afholdes den årlige konference, og du kan overtage depechen som eventkoordinator og stå for planlægning, afvikling og evaluering. Det er meget muligt, at du også kan afvikle andre workshops, webinarer, temadage og mindre events på arbejdsmiljøområdet.
Desuden er der også guf på de mange andre opgaver i dagligdagen. Vi arbejder fx på at nedbringe sygefraværet, står for den årlige arbejdsmiljøpris, skriver sagsfremstillinger, nyhedsbreve og opdaterer fx sikkerhedsprocedurer og alverdens vejledninger. Vi støtter kommunens ledere og arbejdsmiljørepræsentanter, og så tager vi os løbende af alt det uforudsete.
Du kommer ikke til at stå alene med de store opgaverVi ser arbejdsmiljø som en tværgående indsats, som vi alle har et fælles ansvar for at bidrage til. Det betyder, at du kommer til at samarbejde tæt med dine nærmeste kollegaer i HR og Udvikling – men selvfølgelig også længere ud i organisationen. I det daglige bliver vores arbejdsmiljøkoordinator din nærmeste kollega, og du kan altid trække på solide erfaringer hos dine kollegaer.
Lyder det som dig?Vi forestiller os, at du enten har en relevant længerevarende videregående uddannelse, eller at du har en lidt kortere uddannelse, som du så til gengæld har kombineret med relevant erfaring. Det er selvfølgelig helt optimalt, hvis du har arbejdet med arbejdsmiljø (fx som arbejdsmiljøkonsulent eller -repræsentant), men vi håber også at høre fra dig, der brænder for et sporskifte, fordi du har fået øjnene op for det spændende felt.
Vi synes, det er meget relevant, hvis du har kompetencer inden for projektledelse, formidling, sundhedsfremme, strategisk rådgivning, sundhedsmiljø eller har erfaring med analysearbejde.
Som person passer du godt ind i jobbet, hvis du tænker kreativt, har et empatisk menneskesyn og nyder at arbejde relationelt.
Det er en fordel, hvis du kender til livet i en politisk styret organisation, men ellers kan du altid spørge en kollega, hvis noget undrer dig. Vi bliver glade, hvis du kender SafetyNet, som vi bruger til registrering og til at samle vores arbejdsmiljøindsatser.
Hvis du er ny på området, sørger vi for, at du får en grundig indføring, og vi kan tilbyde dig deltagelse på arbejdsmiljøuddannelsen. Søger du vikariatet for at dygtiggøre dig på området, kan du lære af vores erfarne konsulenter – fx når de faciliterer arbejdsmiljøprocesser og håndterer de mere komplekse sager.
Lidt mere om os her i HR og UdviklingVi har samlet kræfterne i vores centrale HR- og udviklingsafdeling, hvor vi er godt 15 ansatte, der repræsenterer mange vidt forskellige fagligheder. Din arbejdsplads bliver på Varde Rådhus, hvor vi nyder godt af en lækker kantine og gode faciliteter i åbne kontormiljøer.
Vi vægter fleksibilitet højt, og i det omfang det harmonerer med dine opgaver, kan du indimellem arbejde hjemmefra. Vi sætter samtidig stor pris på vores arbejdsfællesskab og fælles sparring, så vi har også brug for at være fysisk sammen i afdelingen.
Hvis du har spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte afdelingsleder for HR og Udvikling, Maja Bertram, på telefon 40241791 eller arbejdsmiljøkoordinator, Rachel Lund, på telefon 21 59 49 62.
Alt det praktiskeAnsøgningsfristen er den 12. juni 2025, og vi forventer at afholde samtaler den 18. juni og evt. 2. samtale den 23. juni. Vi håber, at du kan starte i jobbet den 18. august 2025.
Vikariatet har en samlet varighed på otte måneder. Ansættelse sker efter gældende overenskomst.
Vi glæder os til at læse din ansøgning.
Kørekort:
B Almindelig bil
Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex